6.ETAPA - PODLAHOVÉ TOPENÍ + PODLAHA

Autor: Luděk a Klára (6 příspěvků)
21. 4. 2016
11 komentářů
6.ETAPA - PODLAHOVÉ TOPENÍ + PODLAHA
Příspěvek stavebníka
Zvolili jsme elektrické podlahové topení, které nám dodává společnost ŠTORC (kvalitní jednání, rozumná cena, nadnárodní záruka).

Odhadem se pokládalo 750 m kabelů a doba práce 12 h. Podlahy jsme zvolili z anhydridu kvůli poměru cena/rychlost. Během 1,5 h jsme měli vylitou podlahu (162 m2) a spotřeba 9 m3 anhydridu. Výhodou je míchání přímo na stavbě s přesným dávkováním. Nejsou žádné zbytky betonu. Velká výhoda při nerovnostech, kde se špatně počítá přesná spotřeba. Úplné zatvrdnutí za 28 dní. Po 2 dnech pochozí.

Náklady

Název položkyCena
Anhydrid
60 000 Kč
Topné kabely
50 000 Kč
Termostaty
50 000 Kč
Polystyren
12 000 Kč
Celkem172 000 Kč
Pomohl vám tento obsah?
Sdílejte ho s přáteli...
... nebo mu přidejte hodnocení
Přidávat hodnocení může pouze přihlášený stavebník
O autorovi
Luděk a Klára
Luděk a Klára (6 příspěvků)
Další články autora:
Víte, že můžete také vytvářet příspěvky? Kvalitní příspěvky finančně odměníme. Zobrazit více informací

Peťa a Peťa22. 11. 2018 15:37:53

Dobrý den,
můžu se zeptat, co máte za typ kabelů a jak jste vlastně celkově spokojen s elektrickým podlahovým topením?
Děkuji

jogin25. 4. 2016 11:43:59

Pěkná práce, osobně jsme také dělali omítky před podlahou. A cena si myslím že je adekvátní, za anhydrit jsme také platili stejně a máme podobné rozměry.

Patimat21. 4. 2016 17:22:17

Dobrý den,divam se na Vase podlahy a finance,ktere jste za ne vynalozili a nechapu.Delal jsem v nasem dome 150m2 v podstate to stejne jen s pokrocilejsi centralni regulaci a suma sumarum za polovinu Vasich nakladu. Souhlasim s tim,ze nebylo uplne rozumne delat podlahy pred omitkama,ale to je prave ten rozdil mezi praci svepomoci a dodavatelsky...Snad avam dobre pohlidali prechody topnych dratu mezi podlahami a stenou husimi krky a zmerili odpory,nez ro zalili. Hodne stesti,at to roste.

Luděk a Klára

Luděk a Klára21. 4. 2016 12:10:09

Zdravím Vás,

ohledně postupu:
Podlahy jsme museli udělat kvůli bance, abychom měli prostředky na další stavění.
jak tady bylo zmíněno podlahy se zakryjí a tím, že cihly jsou broušené, půjde na něj omítka s perlinkou a lepidlem.

JM - čidla budou zavedeny husím krkem do podlahy. Uchycení je čistě jen efektivní záležitost - sponkami se uchytí, aby se nehnulo a páskami se ještě upevní, aby bylo lépe fixovaný.
Termostaty máme DeviTouch
http://devi.danfoss.com/Professional/Products/DEVIreg-Touch/
Řízení budeme mít samostatně.

Majkííí a Kačka

Majkííí a Kačka21. 4. 2016 11:25:36

Pásek je zastrčený za tou hliníkovou fólií.
Pardon. Nevšiml jsem si.

Majkííí a Kačka

Majkííí a Kačka21. 4. 2016 11:25:35

Pásek je zastrčený za tou hliníkovou fólií.
Pardon. Nevšiml jsem si.

JM

JM21. 4. 2016 10:22:49

Majkííí a Kačka: já tam dilatační pásek vidím :-)
není potřeba jej dávat na omítku ale na zeď. Podlaha se roztahuje/smršťuje do boků ne nahoru a dolu. Ale taky bych to tak nedělal. Ono i sokly/lišty se blbě dávají na nerovnou omítku, resp tam jdát jdou ale vznikají mezery. Ví mo čem mluvím dělali sme v bytě nové omítky a v pokojích kde se měnily i podlahy v pohodě ale v tam kde byly betonové to byla drbačka a stejně se nepodařilo zarovnat spodek omítky ideálně a lišty se na místech odchlipují i když mají kraj tak 3mm gumový.

Majkííí a Kačka

Majkííí a Kačka21. 4. 2016 10:16:39

Podlaha a stěny pracují odlišně, proto se na omítku dává dilatační pásek. Vám tam nějak chybí?

Až budete nahazovat, tak nevím, jak budete dávat dilataci mezi podlahu a omítku. Taková pracující podlaha urve i obklady, natož omítku.

Osobně bych takový postup nedělal, ale když budete mít štěstí, tak se nic ne.....lá :-)

Honza21. 4. 2016 8:45:49

Pavel: určitě máte pravdu. Na druhou stranu to není zas takový problém. My jsme taky začali podlahami kvůli nízkým teplotám, kdy dělat omítky by bylo riskantní, ale pokládat polystyren šlo. Hotovou podlahu jsem před omítkami zakryl lepenkou A330 (cca 2 tis.), na druhou stranu jsme dělali o cca 35 m2 omítek méně (tzn. 8 tis. ušetřených). Ale určitě jsme to nedělali kvůli úspoře. Největší nevýhodu vidím v tom, že samozřejmě není úplně nejjednodušší udělat omítku pěkně až úplně k podlaze, ale my budeme mít všude lišty nebo sokly, tak je nám to jedno.

JM

JM21. 4. 2016 8:06:57

Přesně tohle taky plánuji, proto mám pár dotazů :-)
Jaký máte kabel (kolikW/m) dávali jste čidla do podlahy? resp husí krky na čidla? Uchycovalo se to sponkami a ještě tou páskou (proč?) a co máte za termostaty? a budete mít centrální řízení nebo samostatně? Díky

Pavel

Pavel21. 4. 2016 6:25:11

Pekna prace. Jenom technicka poznamka. Pokud to nevyzaduji okolnosti, podlahy se delaji az jako posledni. Predevsim z duvodu nutnosti jejich cisteni, napr po omitkach.

Reklama
Reklama

Akce na stavební materiály, nová videa a postupy...

Reklama
Reklama