Návrh projektu - vaše připomínky, nápady?

Autor: Baruluk (4 příspěvky)
Kategorie: Projekt domu
15. 7. 2015
16 komentářů
Návrh projektu - vaše připomínky, nápady?
Příspěvek stavebníka
Zdravím všechny svépomocníky :-). Také jsme dlouho s přítelem stáli před rozhodnutím, jak budeme řešit naše společné bydlení asi jako mnoho z vás. Do podnájmu se nám nechtělo a oba jsme moc toužili po baráčku.

U nás ve vesnici, kde se nám mimochodem moc líbí, se nám naskytla možnost koupit menší pozemek (viz příloha), a tak jsme se v podstatě ze dne na den rozhodli. Chceme ho koupit a začít stavět náš vysněný domeček, samozřejmě svépomocí. Jednak si myslíme, že zatím máme dost energie (dokud nemáme děti :)) a také veliké odhodlání, pustit se do toho sami. Asi si tím chceme něco dokázat a samozřejmě také řešíme finance a láká nás představa ušetřit za práci, kterou si uděláme sami. Je to náš veliký sen, který nás moc spojuje a táhne společně kupředu! :) A ted už k projektu... Viděli jsme mnoho projektů od různých firem, ale zatím se nám žádný úplně nelíbil a nebyl podle našich představ i kvůli světovým stranám a rozvržení domu na pozemku. A tak jsme začali vymýšlet a plánovat sami a vzniklo z toho něco takového. viz. příloha. Je to jen návrh a zatím si nevíme moc rady s garáží, krbem, průchodem do garáže, schody, ,,špižírnou´´(kterou moc chci) a spoustou maličností, které v domě hrají do budoucna velkou roli. Proto budeme moc rádi, když se na náš návrh podíváte a poradíte nám, pokud vás něco napadne. :) PS: jen chci připomenou že dům bude stát v přední části zahrady a štít domu musí být do silnice, tj.užší část pozemku nahoře Předem moc děkujeme za všechny návrhy a nápady a všem přejeme mnoho sil do stavění! :)

Galerie

Návrh projektu - vaše připomínky, nápady?Návrh projektu - vaše připomínky, nápady?Návrh projektu - vaše připomínky, nápady?Návrh projektu - vaše připomínky, nápady?
Pomohl vám tento obsah?
Sdílejte ho s přáteli...
... nebo mu přidejte hodnocení
Přidávat hodnocení může pouze přihlášený stavebník
O autorovi
Baruluk (4 příspěvky)
Další články autora:
Víte, že můžete také vytvářet příspěvky? Kvalitní příspěvky finančně odměníme. Zobrazit více informací
Žaneta a Jirka

Žaneta a Jirka16. 7. 2015 9:46:32

Majkííí, ten objekt do 25m, musíš dát na úřad info, že něco stavíš a kontrolují to? Nebo jak to probíhá?Díky. Ž.

Majkííí a Kačka

Majkííí a Kačka16. 7. 2015 9:26:20

Garáž většinou funguje jako sklad věcí a materiálu. Auta stojí obvykle venku na dešti.

Z toho důvodu jsem dal přednost oddělenému krytému stání pro 2 auta - 50 m2. Cena 100 tis. Kč.

Dílnu a parkování pro kola postavím zvlášť na zahradě. Velikost do 25 m2 = bez povolení, projektu. Odhadovaná cena 80 tis.

No je to tak. Sto lidí, sto chutí :)

Pavel

Pavel16. 7. 2015 8:32:34

Ja garaz naopak schvaluju. Klidne i vetsi nebo samostatne stojici. Super vec ako skladiste a jako trucovna pro chlapa.

Baruluk16. 7. 2015 8:29:34

A ložnici chceme opravdu malou. Do teď spíme celoročně každou noc při otevřeném okně, takže problém s kyslíkem v místnosti jsme nikdy doposud neřešili.

Baruluk16. 7. 2015 8:26:09

Děkuji Vám za Vaše rady a připomínky. Některé rady určitě využijeme. Jen bych chtěla upřesnit, že klasický balkon nechceme. ten ani v plánu není. Přijde nám to zbytečnost, když budeme mít zahradu. Ale garáž chceme určitě už z důvodu toho, abychom měli kam dávat například kola, a vůbec vše kolem domu a zahrady. A samozřejmě také pro auto. Přijde mi že pokud tam máte 4 kola, auto, zimní pneu, sekačku a nářadí, nebo cokoli tak je to určitě dobrá investice, protože pokud garáž mít nebudeme, nevím kam bychom tyto věci dávali.

Majkííí a Kačka

Majkííí a Kačka15. 7. 2015 18:30:10

Ahoj.

Balkón u dřevostavby = pár trámů a prken = pohoda.

Balkón nad obytnou místností = problém s hydroizolací + tepelnou izolací + vysoká cena a pracnost.

Jelikož už také stavím druhý dům a ten první měl zhruba tento balkón, tak už nikdy více. Zcela zbytečná investice (nejsem kuřák = 0 cigaret na balkóně).

Garáž u domu: dnes, vzhledem k cenám ojetých aut, je to hloupost.

Obecně s Pavlem a Mončou mám 95% shodu :-)

Limbus15. 7. 2015 18:27:30

K velikosti ložnice: kromě toho že tam budete 8h ležet, budete tam i 8hodin dýchat - předpokládám že budete 2. Na komfortní dýchání potřebujete určitý objem vzduchu a ten zajistíte buď dostatečnou velikostí místnosti, vzduchotechnikou, nebo pravidelným a častým větráním.
Bohužel, spousta domů má ložnici 12m2 při výšce stropu 2.6m - změřit tam ráno koncentraci CO2 - no nevím, jak bych se v takové ložnici probouzel...

Pavel a Monča

Pavel a Monča15. 7. 2015 15:01:34

Zdravím

Zde kolega co tu staví už druhý dům...:)

Máte mé požehnání aby se Vám sen splnil a postavili jste si domeček k obrazu svému ať už se Vám líbí cokoliv, ale je tu několik ALE co je špatně...

1) Výklenek v garáži s umyvadlem? PROČ? Když už tak bez dveří (- 15 - 20 000,- Kč bez zdi - 3000,- Kč )

2) Apsida. ZRUŠIT a opravdu, je to děsný problém kord u patrového domu, mě se ten pohled zevnitř do apsidy s jídelním stolem také líbil ale nikdy bych to už neudělal.

3) Koupelna nahoře by si asi zasloužila rozšířit, jsou jen 2 místnosti v domě které je těžké a finančně nákladné předělat. Kuchyň a koupelna.

4) S šatnou a její velikostí problém nemám, spíš když už bych navrhoval šatnu do tvaru U aby kopírovala tvar místnosti.

5) Balkon se dá řešit opravdu o mnoho lépe než apsidou, a narovinu. Měl jsem barák s balkonem z apsidy skoro 5 let... Kávu jsem tam nepil nikdy, a měl jsem tam asi 3x cigaretu když jsem byl líný jít dolů... :)Docela drahá sranda...

6) Jsem velkým odpůrcem stavění garáže kord Vaší "malé" současně s domem. Prodražuje to extrémně stavbu, ve Vašem případě garáž za cca 350 000,- na auto za kolik?

Pokud bych byl na Vašem místě a kord při financování domu hypotékou bych se trošku zamyslel co chci, od toho moc neustupoval, a co nepotřebuji a to škrtnul. :D

Snad Vám to trošku pomůže.

Stavbě ZDAR.

Petr15. 7. 2015 13:34:59

I když s něčím nesouhlasím, tak bych doporučil si přečíst něco tady od kolegy co jde stavět druhý dům.
http://www.svepomoci.cz/stavba-domu/priprava-stavby/4269-znovu-a-lepe-aneb-dum-c-2.html

Pak třeba tady http://domzamilion.com/poznatky.html

Ta střílna vás bude stát nervy, několik desítek tisíc navíc na všem možném i nemožném od základů až po izolace. Pak třeba ten záchod na druhé straně garáže? jestli tam chcete horkou vodu tak budete potřebovat oběhové čerpadlo jinak se té horké vody nedočkáte. Trubky taky něco stojí. A jestli to s vařením myslíte jenom trochu vážně, tak bych trochu zauvažoval jak tu kuchyň jen trochu oddělit. Jsem zastánce otevřené kuchyně, ale jelikož vařím, tak vím, že občas prostě sebelepší digestoř všechno nepobere. Nebo několika hodinové vaření hovězího vývarů za zády taky nic moc ;)

Na tom projektu níže se mi třeba líbí, jak mají oddělené pokoje skříněmi, což je super zvuková izolace. Všechny rozvody jsou v jednom místě, takže včetně odpadu to zvládnete sám za jeden den ;)
http://domzamilion.com/images/projekty_bungalov_podorys2.gif

Jako inspirace k zamyšlení je to podle mě super pomůcka ;)

ing. arch. Martin Veber

ing. arch. Martin Veber15. 7. 2015 12:26:54

Zkuste se tedy vžít do role ekonoma a propočtěte si náklady na realizaci té šatny, která je velká stejně jako ložnice, ale má v sobě jen čtyři plnohodnotné skříně. Možná zjistíte, že je to tak nákladná sranda, že vyjde levněji lehce obnošené šaty nosit na charitu a kupovat si nové. Pokud byste šatnu zrušili a místo ní zvětšili okolní pokoje tak, aby se Vám tam vešla pohodlná šatní skříň, bylo by to smysluplnější, nebo naopak do této šatny přesuňte pračku a sušičku a udělejte z toho prádelnu, zašívárnu a sklad prádla opravdu plnohodnotný, tím můžete trochu ubrat koupelně a trochu tím vylepšit ložnici.

Baruluk15. 7. 2015 11:45:25

Žádný původní projekt nebyl. Tohle jsme si cca navrhli, jak by se nám to líbilo a ted sháníme projektanta, který by nám s tím pomohl a zlepšil. Jinak ložnice je malá záměrně, jelikož si myslím, že ložnice je nejméně využitá místnost v domě. Místnost kam si půjdu večer lehnout a ráno vstanu a půjdu pryč mi přijde zbytečná velká. Ale sto lidí, sto chutí :) Každý podle svého pohodlí.

Martin a Barča

Martin a Barča15. 7. 2015 8:51:46

My máme taky "střílnu" a nad ní balkón. Ve finále je to asi hezké, ale těch nadávek a problémů s tím spojených... Dnes bych to určitě nestavěl.

ing. arch. Martin Veber

ing. arch. Martin Veber15. 7. 2015 8:08:37

Zvažte, jestli Vám opravdu bude vyhovovat kobka v podkroví, v níž je umístěna dvojpostel. Je to tak strašně malé, s komplikovaným vstupem a ještě pod šikminou, že je skutečně třeba si položit otázku, zda-li Váš dům v každém svém centimetru čtverečním přinese kýžené zlepšení života, nebo jej někde vylepší, aby jej jinde, jako třeba v ložnici, zhoršil.

PS: Pavle, Majkí, balkon nad arkýřem se zřejmě nekoná, je tam šatna. V původním projektu tam zřejmě byla 2x větší ložnice, ale tam se po úpravě umístila šatna a v té balkón ztrácí smysl.

Pavel

Pavel15. 7. 2015 8:00:20

Balkon jde udelat krasny a bezproblemovy. Idealne dreveny, samonosny. Ale styl domu tomu musi trochu odpovidat, at to neni jak pest na oko. Royhodne muze dum vyrazne odlisit a ozivit
http://www.stylovebalkony.cz/_gallery/images/49904_11.jpg

Majkííí a Kačka

Majkííí a Kačka15. 7. 2015 7:49:18

Souhlas se zrušením střílny :-) Snad už jednou vyjdou z módy :-)
Balkón je vždycky velký technický problém a přínos je u mě 0 bodů.

Pavel

Pavel15. 7. 2015 7:34:38

Zruste 6-ti uhelnikovou strilnu v kuchyni - hodne oken, hodne rezani cihel, prinos sporny. Jestli chcete balkon, tak jej muzete vynest treba na drevenych konzolach.

Reklama
Reklama

Akce na stavební materiály, nová videa a postupy...

Reklama
Reklama