I am back!
Naposledy jsem psal, že řešíme vyjadřovačky. Musím říct, že takhle hladký průběh jsem už dlouho nezažil. Faktem je, že každý ouřad má své podmínky, ale v podstatě kromě životního prostředí byla všechna vyjádření zpátky do 3 týdnů. Akorát teta z životního byla trochu namachrovaná a trochu nám to natahovala, ale ve finále pořád pohoda. S projektantem to bylo už horší. Stále vyzdvihuji jeho projektantský um, ale ty termíny.. to by jeden vykvetl.
Ve finále jsem projekt ještě asi 2x vracel k opravě, protože tam byly nějaké překlepy, a nebylo zapracováno to, co jsem požadoval. Když byl projekt kompletní, dal jsem všechny dokumenty do jednoho paklu a vzal je na stavební úřad. Konzultace proběhla na jedničku, pan si ještě vyžádal prohlášení od obce ke sjezdu na komunikaci a k uložení sítí.. to bylo do pár dní hotové.. No a už to frčelo. Takže od podání to trvalo cca. 3 týdny vč. dovolené našeho pana úředníka, který vydal povolení ohlášky stavby na jednom papíru vč. územního souhlasu k vodovodní přípojce. Asi patříme mezi tu šťastnou menšinu :).
Na pozemku máme parádní pramen s vydatnosti 1dcl/sec, ale je to pod domem, tak tomu musel odpovídat i statický posudek. Pramen jsem celý vydrenážoval a vytáhl ho dál od domu.
No a protože je pozemek ve svahu, další epizoda byla BAGR. Oslovili jsme asi 4 bagráky a odvahu měl jen rodinný známý našich přátel. A dobře jsme udělali. Čekal jsem, že se s tím bude prát, ale za den udělal takové práce, že jsem jen zíral. Teď je tam lochna, jako blázen a na druhé straně pozemku máme malé Alpy.. :)
Jelikož jsme řešili, zda si pronajímat minibagr, řešit kauce, dopravy, nebo obsluhu, rozhodli jsme se koupit vlastní minibagr. Ve finále tyhle stroje na ceně moc neztrácejí, takže potenciální prodělek bude násobně nižší než utracené peníze za půjčování atd. Takže vodu, odpady, drenáže, terasy, jezírko, dešťovku a mnoho dalšího uděláme naším strojem :).
V mezičase jsem dům rozebral na prvočísla, vytvořil detailní rozpočet, harmonogram a teď už jen řeším poptávky a připravuji se na stavbu, abychom aspoň do zimy měli hotové přízemí. Samozřejmě jsme udělali plno jiné práce - schůdky dole na pozemku, zaseli a zasadili jsme zeleninu, usadil jsem elektro rozvaděč, atd... :)
Přeji vám, ať se dílo daří!
Náklady
Název položky | Cena |
---|---|
2. část projektu | 40 000 Kč |
KGEM trubky a tvarovky | 6 100 Kč |
Geotextilie 600g role 140m² | 2 100 Kč |
Panely | 400 Kč |
Štěrk | 300 Kč |
Bagr | 130 000 Kč |
Razítka na úřadech | 4 000 Kč |
Pruchodky pod základy | 750 Kč |
Křovinořez | 2 500 Kč |
Celkem | 186 150 Kč |
Máří & Máří6. 9. 2020 8:39:46
Dobrý den Majky, díky za reakci! Také jsme přemýšleli, co bagrem asi tak uděláme.. ale pokud to nebude dešťovka, tak ale určitě drtivá většina terénních úprav, drenáže v desce, veškeré zásypy, atd. I tak nás to zcela jistě vyjde levněji než si bagr najímat, nebo čekat 14dni, až se uvolní bagrista a bude mít čas.
Zemina je u nás jilovita, ale ne zase až tak moc. Spíše se teď morduju se skálou , je tu čedič, mosty doooost tvrdý.
Prozraďte mi, jak jste řešili zajištění svahu do doby než jste vyjeli s opěrnou zdi? Zajímá mě, jak to řešili druzí, i když my to máme nějak řešené v projektu.
Díky a ať se vám daří!