Garáž

Autor: TomTom (5 příspěvků)
Kategorie: Garážová vrata
14. 3. 2018
7 komentářů
Garáž
Příspěvek stavebníka
Neboť náš barák má relativně menší zastavěnou plochu, 100m2, a pozemek máme celkem velký 1500m2, přičemž strana pozemku k ulici má cca 36m, tak jsem se rozhodl ještě před stavbou domu, že vedle domu postavím dvojgaráž s bočním vjezdem. Garáž bude mít následující parametry:

Parametry garáže: - garáž bude napojená pouze na elektřinu - garáž bude navržena ze systému Ytong, zdivo bude tl. 250 mm - venkovní rozměry garáže bude 6,5x8,75 m - vnitřní rozměr garáže bude 6x6 m, sklad 2x6 m - garážová vrata budou š. 4,5 m, v. 2,15 m - do skladu budou z přední strany dveře - ve štítu skladu budou dvě okna 1x1 m - mezi garáží a skladem bude volný průchod - střecha nad garáží bude valbová se sklonem 25°, s přesahy u okapů 0,5 m - střešní konstrukce bude tvořena dřevěnými vazníky - vazník bude tvořen tak, že bude vytvořený prostor pro uskladnění věcí pomocí stropního schodiště - půdní prostor bude prosvětlený malým střešním oknem - střešní krytina bude pálená Tondach Stavbu bych chtěl zvládnout hlavně svépomocí, kdy na specifické práce jako položení první řady zdiva, elektriku a střechu si sjednám kvalitní firmy. Rozpočet materiálu vychází lehce přes 200.000 Kč. Celkový rozpočet by potom neměl přeáhnout 350.000 Kč. Garáž by měla splňovat i zázemí pro dílnu a relaxaci - domácí menší posilovna se saunou. Současně probíhá příprava dokumentace pro povolení.

Galerie

GarážGaráž
Pomohl vám tento obsah?
Sdílejte ho s přáteli...
... nebo mu přidejte hodnocení
Přidávat hodnocení může pouze přihlášený stavebník
O autorovi
TomTom
TomTom (5 příspěvků)
Další články autora:
Víte, že můžete také vytvářet příspěvky? Kvalitní příspěvky finančně odměníme. Zobrazit více informací
TomTom

TomTom20. 3. 2018 10:58:10

8 metrů vzdálenost mezi stěnou domu a stěnou garáže, přičemž 1m dělá šířka chodníku ze strany od domu. Zpevněná plocha před garáží bude mít tedy šířku cca 6-7m. Nájezd do garáže bude ve tvaru T, tzn že se dá zajet do garáže buď přímo, nebo přejet vjezd do garáže a poté do něj zacouvat. Vrata budou blíže silnici, takže tam je celkem pořád slušný prostor pro manipulaci s autem. Budoucí plochu a garáž jsem si vytyčil na podzim a zkoušel jsem tam různě zajíždět a v pohodě. Boční nájezd není zrovna typický a co jsem různě hledal tak to má takhle řešeno méně lidí. Ale důvod u mě je to, že chci mít garáž při pěkném počasí otevřenou a pracovat v ní, ale stále vědět, že mi do ní nikdo nečumí nebo mi z ní nikdo nic neodnese, jako to hrozí u garáží co jsou nalepené vjezdem do silnice.

Jana20. 3. 2018 9:45:28

Prosím Vás, chtěla jsem se zeptat, jakou máte vzdálenost mezi domem a garáží?

mates16. 3. 2018 18:33:55

@Vojta: Tak pokud budete stavet jen garaz do 25m2, a ne cely barak nebo pristavbu domu, tak potom by se na vas mel vztahovat par. 79 odst. o) - tj. nebude-li vyzadovano stanovisko k posouzeni vlivu na ZP a budete v odstupove vzdalenosti >= 2 m, nepotrebujete rozhodnuti o umisteni stavby ani uzemni souhlas. I v tomto pripade je vsak velmi dobre toto projednat se stav. uradem, ktery po vas muze chtit treba situacni nakres k zalozeni do dokumentace. Muzete jit i pod 2 m a klidne az na hranici pozemku, ale potom to bez umisteni stavby nepujde a souhlas souseda bude nepochybne vyzadovan + standardni poplatek. A je mozne, ze ackoliv budete mit souhlas souseda, st. urad stavbu stejne zamitne. Napriklad pokud chcete jit pod 2 m v ulici s charakterem radove vystavby, nemaji urady s hranici 2 m (pokud se nevyskytne nejaka objektivni prekazka - okno, hasici) problem. Naopak u soliternich domu je to potiz a zalezi urad od uradu, kam az vas pusti.

Vojta16. 3. 2018 8:38:15

Myslim, ze jak to napsal TomTom je to i v zakone (nebo v tom alespon ziji), me spis zajimalo, jestli nejde udelat nejaka vyjimka, kdyz je to "jen" garaz, protoze mam 2m na plote nalepenyho souseda a chci tam nejak narvat garaz, tak vymyslim jak, ale to je jeste v daleke budoucnosti, teprve se dostavam ke stavbe patra.

mates15. 3. 2018 22:54:03

Pokud to nemáte předjednáno, tak těch 2,5 m to bude chtít taky "vykomunikovat", a to jak se sousedem, tak i s úřadem. Minimální odstupovka je jak píšete 7 m a stav. úřady v rámci zachování rovnoměrného rozdělení újmy jen tak nepouští stavby pod 3,5 m od společné hranice. Na těch 2,5 metru (a i blíže) to jde na výjimku za nějaký bakšiš (úřad nemusí udělit) a bude potřeba souhlas souseda. Ale jestli tam má soused okna, nejlépe francouzský, tak to by vypadalo dost bledě. Taky bacha na požárně nebezpečný prostor, ten nesmí zasahovat na sousední pozemek, a pokud zasahuje, tak na věcné břemeno, a to nikdo soudný asi nepodepíše. Obecně je ale fakt, že některé úřady jsou, řekněme, více benevolentní, některé méně. Než bych se pustil do nějaké dokumentace, oběhl bych si úřad a souseda (v tomto pořadí).

TomTom

TomTom14. 3. 2018 15:51:03

Zdravím, minimální odstup od domu souseda ke stěně mé garáže by měl být 7m, přičemž musím dodržet vzdálenost od plotu 2m, tu garáž budu mít cca 2,5 metru od plotu.

Spíš jsem se trochu lámal se vzdáleností od komunikace, tam jsem narazil na požadavek obce, tak jsem to musel nejdřív "vykomunikovat" protože obec na to měla své specifikum, chci to co nejblíže silnici.

ale ještě jsem to nedal ke schválení takže třeba někde narazím.

Vojta14. 3. 2018 15:18:13

Zdravim. Koukam, ze tam mate "vedle" garaze baracek sousedu. Jaky minimalni odstup jste musel v tomto pripade dodrzet? Rad bych si dodatecne garaz taky postavil, ale mam tam dost namackle sousedy, tak mam strach, ze ji tam nedostanu... Kdyztak diky za odpoved.