Nejdřív papírování – na úřadě strašili s demoličním povolením, kde bychom museli mít dohled, dokládat, jak jsme naložili s odpady a podobně. Když jsem jim ukázal fotky, tak usoudili, že je zázrak, že to jestě stojí, ale demolice je demolice... Tak jsem se zeptal jinak – A co když to spadne? Můžeme to uklidit? Jistě, to můžete i bez papírů, zněla odpověď. Po dokončení demolice (uklizení spadlé budovy) jsme jen napsali mail a doložili tři fotky. Druhý mail šel na katastr a papírování bylo vyřešeno. Jako první jsme odstranili spadlé oplocení, které bylo dokonale srostlé s trávou a nálety, pak následovalo všechno ostatní, takže jen ve zkratce: kamení šlo na hromadu a čeká na své další využití do základů, cihly a hlína se použily na zarovnání našeho vedlejšího pozemku, dřevo šlo do kotle, zbytky železa do obecního kontejneru a střešní tašky do „továrny“ na antuku. Největší problém byl s prázdnými lahvemi od tvrdého alkoholu po předchozím majiteli. Kontejner jsme zaplnili hned dvakrát :-) Ve čtyřech lidech jsme to měli hotovo za 6 dnů. Nastalo hledání stavební boudy – prošel jsem desítky inzerátů (bouda od 10K výše + doprava cca 50 km), už jsme uvažovali i nad koupí plechové garáže. Nakonec jsme zjistili, že jeden pán cca 300 m od našeho pozemku nabízí boudu z Avie, ve které měl klece pro cizokrajné ptactvo. Nebylo co řešit. Domluvili jsme traktor a kramer a za dvě hodiny bylo naloženo, odvezeno, usazeno. Nakládka a vykládka nebyla sice úplně jednoduchá, ale vše se zdařilo. Dále jsme začali hromadit potřebné věci ke stavbě (lopaty, kolečka, míchačku).
Náklady
Název položky | Cena |
---|---|
Bouda | 6 000 Kč |
Přeprava | 300 Kč |
Celkem | 6 300 Kč |