Stavební povolení

Autor: Míša a Milan (16 příspěvků)
14. 10. 2015
7 komentářů
Stavební povolení
Příspěvek stavebníka
Sehnali jsme tedy jiného ochotného pána na stavebním úřadě a 23.9.2015 jsme obdrželi ten vytoužený papír : STAVBA POVOLENA :)

Teď máme v plánu navozit na pozemek kamení, koupit ztracené bednění, využít všech možných podzimních slevových akcí na nákup materiálu. Vytvořili jsme již lavičky, až se začne na jaře se základovou deskou a na jaře 2016 máme v plánu konečně začít ten domeček, který bude ještě hezčí, než byla naše původní představa :).

Pomohl vám tento obsah?
Sdílejte ho s přáteli...
... nebo mu přidejte hodnocení
Přidávat hodnocení může pouze přihlášený stavebník
O autorovi
Míša a Milan (16 příspěvků)
Další články autora:
Víte, že můžete také vytvářet příspěvky? Kvalitní příspěvky finančně odměníme. Zobrazit více informací

Míša a Milan15. 10. 2015 16:01:55

Jinak se omlouvám sem tam za překlep :) odepisuji většinou v časové tísni, když mi přijde upozornění na mail :-D

Míša a Milan15. 10. 2015 15:57:12

Ne tak úplně. Potřebujete alespoň stavební část projektové dokumentace, abyste mohl vybíhat papíry jako je vyjmutí z půdního fondu, budou po Vás totiž chtít celkové metry vynětí a ty budete mít v projektové dokumentaci ;) radonové měření, pedologický průzkum, to vše lze oběhnout jen s hotovou stavební částí projektu :) tu my jsme měli za 4 týdny v ruce od prvního čmárnutí nápadu domu na papír..
Odbor životního prostředí po Vás bude zase chtít velikost domu, jestli se jedná o patrový nebo bungalov, jeho rozměry apod.
My jsme vybíhali se stavební částí věci jako byl souhlas obce, souhlas sousedů, vyjmutí z půdního fondu.
Ty ostatní věci (jako je souhlas dotčených orgánů, RWE, ČEZ, odbor životního prostředí už musíte vybíhat s kompletní dokumentací, kde je jasně napsáno, jak a čím bude dům vytápěn. Jak bude vypadat elektroinstalace, kudy povede voda a kanalizace..
Takže o tyhle věci už si žádáte s kompletní dokumentací v ruce, protože ji po Vás budou k těm žádostem chtít ;)

honza9115. 10. 2015 15:27:12

Děkuju vám za rady. Jestli tomu správně rozumím mohu začít vyřizovat stavební povolení dřív než budu mít projektovou dokumentaci hotovou a i katastr nemovitostí bude zapotřebí až při podání žádosti na stavebním úřadě.

Míša a Milan15. 10. 2015 10:14:24

Tak to jste měli celkem rychlé :) ono jde asi i o to, kde člověk staví, kolik toho úředníci mají a jak se jim do toho chce. U nás celkem ty 30 denní lhůty drželi, ale různě jsme to popoháněli a taky to šlo :)

Šáša a Romča

Šáša a Romča15. 10. 2015 8:50:40

Jak tak vidím, tak my to měli se stavebním povolením (dům do 150m, takže ohláška), celkem jednoduché. Po nás úřad chtěl jen koordinované stanovisko, vyjádření RWE, EON, Telefonika a vodovody a kanalizace a pak radon. No a pak jen projekt... Sice nám profrčela lhůta u EON a vodovodů a RWE nám dalo vyjádření jen k pilíři, nikoliv k výstavbě. Ale toto vše za nás zařídil stavební úřad. Povolení jsme měli přesně za 10dní od podání na úřad :-)

Míša a Milan15. 10. 2015 5:39:49

Dobrý den, nejdříve jsme začali sestavovat samostatný projekt, a to ještě před tím, než jsme byli zapsáni v katastru jako majitelé pozemku :) při zpracovávání projektu to vůbec nevadí, takže tohle jsme vyřizovali předem, chvíli trvá, než jsme si vůbec vymysleli, jak přesně chceme, aby domeček vypadal, následně jeho velikost byla taky dost velký problém a o rozložení místností ani nemluvím :-D takže pan projektant různě předělával, jen zakreslení plynu, odpadů a elektriky trvalo asi 2 měsíce.
Během té doby jsme začali vyřizovat i věci potřebné pro stavební povolení. Stavební část projektu jsme dostali koncem března, technické správy, plyn, vodu, kanalizaci poté dodělávali další profesníci - projektanti.
Takže kompletní projekt jsme dostali do ruky kolem 20.6.2015. Poté začalo obíhání úřadů. Potřebovali jsme: vyjádření obce, vyjádření sousedů, vyjádření veškerých dotčených orgánů (RWE, ČEZ, telekomunikace, ravos, veolia, u nás pak ještě Rakolupky ohledně poddolování, vyjádření odboru životního prostředí - vyjádření ke komínu, ke krbu, k ekologii, kompletní vyjádření odboru, vyjádření k ovzduší, dále vyjmutí z půdního fondu, radonový průzkum na pozemku, pedologický průzkum), situačku, poté teprve všechny tyto dokumenty mohly jít společně s projektem na stavební úřad a žádost o stavební povolení (v našem případě ohlášku, protože máme dům do 150 metrů). Muselo tam být myslím i zapsáno, kolik se bude vyjímat a kolik to bude stát. Těch vyjádření bylo mraky, nové zákony, zmatení úředníci, takže už ani nepočítám, kolik toho bylo. Snad jsem na nic nezapomněla, na stavební úřad je pak taky nutné doložit žádost o stavební povolení a výpis z katastru nemovitostí, kde už Vy budete zapsán jako majitel. Největší problém jsme měli s RWE, pořád žádali o papír, který byl v projektu asi stokrát - zkrátka nová ženská na úřadě. Dejte blbci funkci a vymyslí papír tam platilo bezvadně :) takže tento papír nám k její spokojenosti musel projektant ještě dokreslovat přesto, že v projektu bylo vše potřebné jasně a srozumitelně stokrát zapsáno :) ale na takové věci si zvyknete a musíte je s úsměvem přejít :) Nám to od 20.6.2015, kdy jsme dostali kompletní projekt, trvalo asi do 23.9.2015. kdy nám stavební úřad vydal STAVBA POVOLENA. Takže tak hrozné to nebylo, ale člověk tam musí jít 3x týdně, pořád vyplňovat papíry, nová a nová vyjádření :) chce to pevné nervy! :) My jsme vlastně od zadání projektu čekali se všímvšudy půl roku. Bohužel už je zima, tak nezačneme stavět letos, jak jsme si mysleli, ale necháme to na jaro :) HODNĚ ŠTĚSTÍ S ÚŘADY!!

honza9115. 10. 2015 1:58:26

Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli není nějaký seznam dokumentů potřebných pro stavební povolení. Na internetu jsou hodně starší příspěvky tak jsem si říkal že by bylo lepší mít co nejčerstvější informace. Další věc která by mě zajímala je zda můžu shánět potřebné dokumenty ke stavebnímu povolení dřív než bude pozemek přepsán na katastru nemovitostí na mě. Předem děkuji za každou radu.