Znovu a lépe aneb Dům č. 2 :)

Autor: Pavel a Monča (42 příspěvků)
Kategorie: Projekt domu
18. 6. 2015
25 komentářů
Znovu a lépe aneb Dům č. 2 :)
Příspěvek stavebníka
Zdravím všechny svépomocné stavebníky. Jelikož jsem svůj dům, co je zde uveden jako jeden z prvních blogů, prodal, přestěhoval se zpět do Plzně do bytu, který mi velmi nevyhovuje, rozhodl jsem se postavit další dům.

Říká se, že první barák postav nepřiteli /tak se i stalo, s pánem, co dům koupil, se budu soudit o dost nedoplacených peněz/, druhý dům dětem, a třetí sobě.  Tak jdeme na pokus č. 2 :-) Jelikož to třeba z blogu občas nevypadá, tak na baráku č.1 kromě krovu a střešních tašek nebylo snad nic na čem bych neměl svůj díl, tentokráte se hodně zaměřím na postup prací, výběr firem na dodávku materiálů, a hlavně 90% stavby mám v plánu zvládnout s kamarády/tchánem/příbuznými.  Z prvního domu jsem měl jasnou představu co stavět, z čeho stavět, co udělat znovu a naopak, co znovu rozhodně nedělat.  Souhrn :  CO ANO :  1) Drenáž okolo pasů se velmi osvědčila, 40m drenážních trubek spolu s kamenem frakce 16/32 není taková položka, a když byly přívalové deště, voda stála 20cm, tak po cca 10minutách nebylo u baráku nic.  2) Okna se středovým těsněním, dle mého měření termokamerou oproti fixům v garáži dost znatelné teplotní průběhy rámem okna.  3) Zateplení polystyrenem, a na to silikonovou omítku WEBER. I po 2 letech na zadní severní straně žádný náznak mechu, fasáda se i po zadělání betonem dala dobře očistit wapkou, a když někde přecijen něco zbylo, zaťupkoval jsem to zbytkem fasádní barvy, na více než 20cm není nic vidět. Teplotní rozdíly povrchů v místnostech velmi znatelné po zateplení, na severní stěně za skříní byl náznak plísní, po zateplení vše v pořádku, a to byla skříň cca 4cm od zdi aby to "dýchalo". 4) Datové rozvody v SFTP CAT5 kabelech + WiFi router na terasu, jinak všude kabely, nic mi nesmí v ložnici a dětských pokojích "svítit"... 5) Podlahové topení. V původním domě jsem měl podlahovky v koupenách přes RTL zpátečku z radiátorů, jinak radiátory a bylo to nahouby i přes teplovodní krb. V novém domě bude všude podlahovka.  6) Teplovodní litinový krb s velkým topeništěm. Rozhodně i přes "kotelnu v obýváku" veliké plus, jsem hold ve skrytu duše romantik :) A uspořené KW/h se také hodí.  7) Betonové "drátkové" čisté podlahy. Výborné, nikde nebyla ani prasklinka, kletované, dokonalý povrch, snazší pokládka od dlažby po plovoučku (v novém domě bude všude dlažba byť v dřevodekorech) 8) Interiérové dveře SOLODOORS. Nezklamali, plně fukční nepoškrábané i přes záhul malého a psa. Půjdou znovu do nového.  9) 2 záchody se velmi osvědčily, velmi praktické při návštěvách a při větším počtu lidí na grilovačky atd...  Tak to by bylo asi vše, pokud ještě na něco pozitivního přijdu, dopíšu to do článku nebo do komentů. A teď odvrácena strana ... CO NE :  1) Skrývka ornice co kopíruje svažitost terénu. Museli jsme dělal výškové odskoky v pasech. Pakárna, neúčelné, pracné, nevyhovující.  2) Kryp bagr :) Na základové pasy jedině už traktorbagr s 30-40-50-60 lžící dle potřeby, být při výkopu pasů přítomen s nivelákem a šlaufkou, každý m3 betonu C15/21 stojí cca 1600,- Kč a padnout navíc jich tam může dost... Zbytečně. Po výkopu pasů začistit, v jílu frakce 16/32 vrstva cca 5CM MAX udusat žábou, položit zemnící drát, reflexním sprayem naznačit výšky pasů a hned lít beton. Nezapomenout v případě nutnosti prostupy na kanalizaci, vodu, elektriku, externí přívod vzduchu pro krb atd.  3) BDčka plnit nejlépe z mixu a čerpadlem, plnili jsme to ručně, a nevyplatí se to. Spousta času, práce s mícháním/vožením/fankováním betonu do BDček. Takhle se nasucho vyskládají BDčka, a defakto bez nějaké větší práce se zalije. Nutnost mít dost lidí na pěchování, a nebo vibrátor!  4) Zdivo bez zateplení... KRAVINA a to totální. Těžká marketingová propagace výrobců materiálů aby jste si od nich nakoupili co nejvíc materiálu. Mé zdivo 44 Porotherm CB P+D broušenky na lepidlo se "prý" nemusejí zateplovat. No musejí jinak je průser a nejde jen o protopené KW/h. Potvrzeno termokamerou. Nyní bude dům z co nejmenší šířky stavebního systému (240mm-300mm) a masivní zateplení polystyrenem 100F (150 - 200mm).  5) Patrový dům UŽ NIKDY. Neskutečně mnoho problémů a nákladů navíc. Pokud je pozemek, kde se přízemní dům vejde, jedině bungalow. Mnozí namítnou, že jsou ceny +- autobus stejné, ale není tomu tak. Pokud stavíte svépomocí vyjde bungalow levněji, jelikož si prostě většinu prací uděláte sám defakto ze židle.  6) Garáž pro auto stavba s domem zároveň. NIKDY více... Garáž za cca 500 000,- na auto v hodnotě 150 000,- ? NESMYSL, který vidím až časem. Ano, bylo to pohodlné, kord u mě když jsem zajel autem do garáže a šel z  ní rovnou do baráku, ano, kutilství v garáži super, ale pokud se zaměříme na cenu VS užitná hodnota dalšího baráku u baráku...  7) Terasa až časem, jak zbudou peníze, střechu tam pak nějak naprskáme, to se udělá... No... Špatně. Takže teď lépe, a střecha bude rovnou součástí domu nad terasou, barák do L a zbytek zastřešení na terasu. Jediné co je práce navíc je podpěrný sloup kam pak umístím houpací síť, a nosné překlady z rohů domu. Při hrubé stavbě brnkačka, a při svépomocném bednění s podpěrami ani ne moc nákladná. Další bonus? Nebude tam úžlabí které je vždy teoretický problém i při správném provedení.  8) Okna bez izolačního rámu z extruďáku. Na novém domě vyplním okenní otvory extruďákem v šíři zdiva po celém obvodu, okna budou na kotvy z interiéru přes ně zevnitř další vrstva extruďáku na zakrytí kotev a spojení s rohem ostění. Jednoduché a trvalé řešení každého tepelného mostu.  9) Dvouskla s meziskelní mřížkou. Nyní jedině trojskla se zabudovanými žaluziemi, rám minimálně 92mm!!! Středové těsnění nutnost. Mřížky jedině pokud budu mít nůž na krku od ženy :) 10) Střešní okna naštěstí už jenom z důvodu volby bungalowu mít nebudeme, ale již nikdy mi nesmí střešní okno do baráku.  11) Komín CIKO již taky nekoupím viz více můj příspěvek na toto téma v blogu, a pozor na umístění vymetacího otvoru. Já v*l jsem ho umístil pod sopouch, a pak při stavbě krbové obestavby jsem vymýšlel jak to udělat abych se do dvířek dostal a mohl jednou ročně vymést.  12) 100mm a méně izolace v podlaze. Na baráku jsem měl 80mm v přízemí všude, a 120mm polystyrenu v obýváku. Měřením i pocitově obývák super, jinak hrozná zima, takže teď min 150mm polystyrenu pod betonem nutnost!  13) Zásuvky a vypínače všude... Ano, je lepší více než méně, ale měl jsem jich moc. Rozvaděč na 72 pozic + další pod ním na 36 pozic? Hloupost...  14) Rozvody internetu a satelitu stáhnuté na půdu. Dnes všechny rozvody ze střechy dvojmo do technické a switch/rozbočovač/slučovač atd bude přístupný v technické, a zároveň PoE pro napájení AP na Wi-Fi. Nemusel bych pak každé 2 měsíce běhat s novým trafem na půdu.  15) Půdní schody zateplené BLA BLA BLA BLA kecy... Koupím nejlevnější výlez s těsněním okolo rámu, a nahoru pude pěkně staré povlečení na deku napěchované vatou. Jediné řešení kvůli kondenzaci půda -15°C, obytný prostor 22°C - 37°C rozdíl, což neutěsní snad ani ty nejlepší výlezy. 16) Zateplení šikmin vatou 24cm málo... na horním záchodě jsem měl z důvodu posunuté šikminy 32cm izolace, a  bylo to jediné místo kde to bylo z hlediska měření OK. Takže do šikmin 16 mezi krokve, 16 přes krokve. 

To jsou asi ty nejdůležitější prvky co bych shrnul.  K projektu :  Je to pouze vzorový projekt, koncem týdne bych měl mít projekt zpracovaný na náš pozemek s dodatečnými úpravami.  Snad někomu tento elaborát pomůže v rozhodování... :) Stavbě ZDAR.

Reklama

Přílohy

projekt-konecna-faze.pdf
Pomohl vám tento obsah?
Sdílejte ho s přáteli...
... nebo mu přidejte hodnocení
Přidávat hodnocení může pouze přihlášený stavebník
O autorovi
Pavel a Monča
Pavel a Monča (42 příspěvků)
Další články autora:
Víte, že můžete také vytvářet příspěvky? Kvalitní příspěvky finančně odměníme. Zobrazit více informací

Lukas Kuk13. 3. 2020 10:59:56

Dobrý den Pavle, Vaše články jsou super, určitě se chystám z vašich poznatků čerpat při stavbě mého eko 120 projektu, který už mám na stavebním úřadě a čekám na povolení. Chtěl jsem vás požádat jestli by jste byl ochotný poslat rozpočet za kolik se dá dům komplet postavit svépomocí. Budou mi ho stavět kamarádi a známý, tak jsem chtěl mít představu co a jak stojí. Děkuju mnohokrát. Lukáš, email: lukas.kukacka@gmail.com

Pavel a Monča

Pavel a Monča17. 2. 2018 17:40:10

inter071 poslán mail :)

inter071

inter07116. 2. 2018 18:01:55

Mám otázku, jedná se o to, že někde u Vás jsme našli rozpočet - EXCEL - to je k patrovému domu, máte podobný rozpočet i k bungalovu? je tostejné? levnější?A pak otázka o kolik Kc si myslíte prodraží udělat deku -nebo dřevěnou konstrukci - třeba do budoucna pod střechou pubertákovi udělat nad celým obytným prostorem králoství??? děkuji za odpověd: mujprogram@gmail.com

inter071

inter07116. 2. 2018 17:03:25

Dobrý den Pavle, prosím dal byste na sebe kontakt? klidně i mailový?

MikaPatanen5. 2. 2017 14:15:52

Dobrý den Pavle,
Moc nás zaujal Váš dům. S manželkou nám také EKO120 padl do oka. Mohl by jste se nám prosím ozvat na mail (skacpprskac@seznam.cz) ohledně projektu a stavby. Mockrát děkujeme
S pozdravem Míchal a Verča

Vejruska26. 1. 2016 20:05:54

Dobrý den,
velmi mě zaujal Váš projekt domu, přesně takovýto bych si představovala. Bylo by možné mě kontaktovat na email ohledně projektu. Email: bilkova.veru@seznam.cz
Předem moc děkuji a přeji krásný den

Speeder26. 1. 2016 13:56:46

Abych to ještě doplnil. Je tam spousta bodů, které by měl imho řešit projektant. Mám tady obecně trochu pocit, že si lidi vymýšlí domy sami. Z čeho stavět, jak silnou zeď, jaké zateplení, jaká okna atd. a jen si to nechají od projektanta překreslit pro úřady.

Přece on musí vyladit funkčnost celého domu. Dejme tomu, že si vyberete materiál, ze kterého by se vám chtělo stavět a spočítá sílu zdiva, jaké zateplení kde má být, jaká okna. Vše musí mít spočítáno a vy se máte jen ptát a zpochybňovat proč to tak má být. Je mi jasné, že my už jsme mohli mít projekt hotový a hrabat se v zemi, ale oslovil jsem zde diskutujícího pana Vebera, domeček spolu ladíme a máme z toho pocit, že jsme v péči opravdového odborníka, který nad domem přemýšlí.

pan Lorenc opravdu dostává svého jména. Asi mu došlo pivo, tak je nervózní :) Pane Lorenc, inteligentní člověk pochopí, že každý musí být nějak živ a dokáže si ze zdejších článků, videí a diskuzí vyfiltrovat, co je reklama. Nebýt těch reklam, nemuselo by tady být ke čtení vůbec nic ;)

Speeder26. 1. 2016 13:24:09

Můžu se zeptat z jakého důvodu už ne střešní okna?

MirTes

MirTes10. 11. 2015 22:22:17

Ahoj, jsme sice teprve ve fázi koupě pozemku, ale s projktantem již pracujeme na stejným domě jako ty "EKO120". Jsem moc rád, že se tu někdo s tímto domem objevil, protože zatím jen čerpám informace o prostavěných nákladech ze slovenských stránek, kde je tento domeček dost populární. Budu rád za každé tvoje postřehy, protože ty jako už "profesionální" stavebník, nebudeš dělat věci pokus / omyl :-) úpravy máme stejný jako ty, šatník místo koupelny francouzské okno mezi obyvákem a kuchyní + nějaké drobnosti ... ještě by mě zajímalo, jestli ti překrytí terasy započítavali do zastavěné plochy nebo ne? Projektant mi stále tvrdí že se to tam nepromítne, jen podlahová plocha, ale myslím si, že se mílí. Přeju hodně zdaru a pevný nervy :-)

Pavel a Monča

Pavel a Monča21. 10. 2015 6:31:31

Zdravím všechny.

Děkuji za milé komentáře a dotazy.

1) Projekt poslat nemohu, nemám na něj autorská práva.

2) Projekt z webu byl jen nástřel co by se nám líbilo, udělali jsme jak dispoziční tak rozměrové změny které nám komplet překreslil známý projektant.

Je to p. Calta - ZC Rodinné domky (použijte Google :) )

Lukáš a Eliška

Lukáš a Eliška16. 10. 2015 21:03:19

Dobrý den,
moc se nám s přítelkyní líbí váš projekt baráčku, chtěli bychom stavět podobný. Až na pár menších detailů se přesně shoduje s naší představou. Bylo by možné mě kontaktovat na email lukas.vrabec@centrum.cz ohledně projektu?
Děkuji Lukáš

Zavy18. 9. 2015 7:40:12

Dobrý den,
moc se mi líbí váš projekt baráčku, chtěl bych stavět podobný.
Bylo by možné mě kontaktovat na email ohledně projektu.
email: zavoram@gmail.com,
Děkuji

Michal "Quickyprd" Opluštil

Michal "Quickyprd" Opluštil25. 6. 2015 5:50:55

Souhlas, dřevostavba je rychlá, lehká, na klíč výhodná, ale já chci stavět dům na 50let klidně i více, čili základ jedině cihlu, a VPC vypadá velmi dobře, vcelku ekologická, velká akumulace tepla, úzké zdění, vysoká únosnost, izolace se dá měnit, zdi ale nevyměníte. U dřevostavby prostě nevěřím jaká je životnost a už to dělá tolik firem, že poznat kvalitu a šmjd je čím dál větší problém, každý u toho svého systému říká, že je nej :-)

Pavel a Monča

Pavel a Monča25. 6. 2015 5:06:08

Pro Martin a Pavla :

Děkuji za milý komentář. Už máme hotový projekt, kde je jsou ještě změny, budou v dalším článku, nechte se překvapit :)

U problému oken bych se trošku zastavil. V mém minulém domě jsem měl v obýváku veliké 240cm francouzáky, + 3 90*140 v apsidě + 160*140 v kuchyni. Oken tedy spousta, a i přes to se mi nezdálo že by tam bylo nějak moc světla. Bylo to také dáno přesahem střechy, lesem u baráku atd.

Na tomto pozemku se točí slunce dokola, proto jsme dodávali 140*60 okno k jídelnímu stolu jako přisvětlovací prvek.

Ono mít samé okno není taková výhoda. Když nám to nebude vyhovat, není zas takový problém u bungalovu i po zabydlení přidat jeden dva světlovody.

A na místnost pro sekačku/kola/zahradní náčiní také dojde v příšťím článku :)

Ohledně volby z čeho stavět, je to jen na Vás, já osobně zastávám názor že dřevostavba je super, ale ne pro mě :) Spousta stavebníků ze začátku "jééééé dřevostavba, budeme moderní" no a pak si to rozmysleli. A nedivím se jim.

Martin a Pavla24. 6. 2015 20:41:05

Perfektní projekt a úprava. Zrovna se chystáme se ženou také stavět a tento projekt se nám po dlouhé době velmi líbí. Chceme něco jednoduchého a bez schodů. I postřehy z minulé stavby jsou pro nás neskutečně cenné. Úložných prosto není nikdy dost a výměna koupelny za šatnu v ložnici je vynikající volba. Nad tímto projekte začínáme reálně také uvažovat. akorát na straně kde je kuchyně a obývák nám chybí okna. Máme rádi světlo. Dále na straně kde je ložnice a pokoj uvažujeme o přidání spojeného parkovacího stání a místnosti na kola, lyže, sekačku=prostě binec. A ještě se rozhodujeme zda svépomocí či nějakou rychlovku typu dřevostavba či nějaký pevný materiál a dodávka od stavební firmy(líbí se nám vápencopísková cihla). Nejsme moc šikovní, tak máme strach stavět sami. No uvidíme. Budeme rádi za každý váš příspěvek. Tak ať vám stavba dobře pokračuje. Martin a Pavla.

Pavel Tesárek

Pavel Tesárek22. 6. 2015 5:24:16

Pro pana Lorence - vytyčení domu firmou GEDEX.

Dobrý den pane Lorenci, doporučuji dávat větší pozor při sledování videí a čtení článků. Pokud se geodeta zeptáte, kolik stojí od něj sestavení a vytyčení lavičky, neznamená to, že si ji necháte postavit.

Ve videu je jasně řečeno z čeho a jak byly lavičky vyrobeny a stavěny byly pochopitelně svépomocí. Tedy bez pomoci geodeta, který byl pozván na vytyčení rohů domu.

Těžko pak můžete hledat další náklady.

Přeji Vám úspěšný den.

Pavel a Monča

Pavel a Monča21. 6. 2015 19:04:00

Pro Lenka :)

Ano děkuji, je to přesně tak jak jste říkala, v konečném projektu je šatna místo druhé koupelny, vit projekt domu v PDF v přílohách.

Úložného prostoru není nikdy dost, proto budou skříně v zádveří, v chotbě i v technické kde bude i pračka, vysavač, žehlící prkno atd.

Lenka21. 6. 2015 11:54:26

Hezký článek, chystáme se stavět, takže určitě užitečné rady :) Jen mi v domě chybí úložné prostory - šatna, více skříní, a pod. A protože už stavíte druhý dům, čekala bych tam minimálně menší šatnu. Podle mě není úložného prostoru nikdy dost ;)

Michal "Quickyprd" Opluštil

Michal "Quickyprd" Opluštil20. 6. 2015 21:13:32

Dobrý den, já teprve chystám svůj první a poslední dům a vcelku souhlasím, poté co slyším od známých a taky co mě řeknou lidé na výletech (tj. jedu na kole, vidím stavbu, vidím tam něco co mě zajímá, tak se zeptám :-). Jediné s čím nesouhlasím, je ten bungalov. I kdybych měl veliký pozemek tak udělám patrový (ne podkorvní!) bude to 5+kk, a to i při velikosti pokojíků 10m2 by byla veliká základová deska, obrovská střecha. Cena bude menší, to je asi pravda (nemusíte dělat úplně masivní strop, dva věnce atd....), ale jelikož to má být i poslední dům, tak si klidně připlatím.
Jinak naprosý souhlas, izolace , izolace, izolace, všude, energhie levnější fakt nebudou. A taky topení...i kdyby se mě podařil PD, tak oheň je oheň, to je jeden z hlavních důvodů, proč má "paneláková" manželka chce dům :-) A terasu si uděláme sami, dřevěnou, dřeva i tesařů máme dost a střechu jen stahovací, rádi máme sluníčko :-) A rolety bych taky volil, jak píše koega, předokenní externí ve vrstvě EPS, to samé okna, předsazená na kotvách v EPS. Jednovrstevní zdivio má plus snad jedině v rychlosti stavby a možná trchu ve financích. Investičních, nikoliv provozních.

lorenc20. 6. 2015 5:48:37

já vidím hned několik reklam na uvodní stránce.¨
+svepomoci živě což je jedna extremní reklama.

"K vytyčení domu bylo již třeba pozvat profesionálního geodeta. Využil jsem opět služeb pana Háchy ze společnosti GEDEX.cz"

to mě uplně zvedlo ze židle. z naprosto jednochuché věci kterou si každy muže udělat sám, jste udělal kosmickou věc aby lidi dali těžké prachy za geodeta....že 500kč za lavičku :-D

ve dvou vytyčení za 4hodiny, včetně stavby lavicek. 500kč není cena materálu ani za všechny lavičky, natož za jednu.

Mystifikace lidí ...

Jaroslav Antoš

Jaroslav Antoš19. 6. 2015 13:51:44

Dobrý den,

děkujeme za konstruktivní příspěvek a podnět k přezkoumání aktuálního počtu komerčních článků na Svépomocí.cz.

Aktuální stav k dnešnímu dni je 87% autorských článků.

Děkuji,

Jaroslav Antoš
Manažer projektu Svépomocí.cz

L. a I.

L. a I.19. 6. 2015 7:15:25

My jsme třeba za tento seznam rádi ;-).

Zkontrolovali jsme si, že vše co je tu zmíňeno a doporučeno je v našem projektu uděláno dle doporučení, občas ještě lépe/více.

Zeptal bych se na ty doporučené konkurenční stránky, nějaká indicie jak je najít? ;-)

Pavel a Monča

Pavel a Monča19. 6. 2015 6:06:15

Lorenc:

1) Ano, tak nějak :)

2) Stalo se

3) Částěčně máte pravdu, ale mít Vy tu možnost aby se z hobby projektu stal business, asi by jste také neváhal.

lorenc19. 6. 2015 5:45:04

zkrátka vše co je obecně známé x let ale vy jste se musel asi přesvědčit a udělat to nejdříve špatně.

doporučím vám projít si stránky pro stavebníky, né tyto zde se nic nedozvíte, stavebnící zde zustali u brizolitu a cihel. 2/3 článku jsou jen reklamy výrobku a prezentace firem. název svépomoci je zcela nesmyslný.

no když stánky začínali vypadalo to slibně. jesli chcete-li nadčasový dum jak vizualně tak po technické stránce musíte na konkurenční stránky. odkaz psát nebudu až taková sketa nejsem ;)

Majkííí a Kačka

Majkííí a Kačka18. 6. 2015 10:14:22

Pěkný plánek RD.
Souhlas na 95% se všemi pro a proti.
Díky za pěkné shrnutí :-)

Reklama
Reklama

Akce na stavební materiály, nová videa a postupy...

Reklama
Reklama