Projekt - studie

Autor: Peťan a Žužlik (13 příspěvků)
Kategorie: Příprava
25. 5. 2014
9 komentářů
Projekt - studie
Příspěvek stavebníka
Už v průběhu vyřizování detailů ohledně elektřiny, vody, přístupu atd. (viz předchozí článek), jsme začali přemýšlet, kdo by nám udělal projekt. Hned mě napadl kamarád ze školy, který studoval architekturu a vždy moc pěkně kreslil... Dlouho jsme neváhali a hned ho kontaktovali. Po rozhovoru s ním jsem se až dozvěděl, že existuje nějaká studie...

Problém byl však v tom, že bydlí o 100 km jinde. Nemožnost konzultace návrhů, spolupráce, připomínek... Nakonec nám nakresli pár obrázků exterieru a pozic místností a tím to asi skončilo. Musím říci, že jsme z toho byli oba s manželkou zprvu unešeni. Chvilku jsme si to nechali rozležet.

Pak se ukázalo, že s tímto návrhem se rozhodně do 150 m2 nevejdeme (z důvodu stavby svépomocí) a ani ono rozložení místností není ideální... Vzhledem k tomu, že jsme ve škole pracovali také s CADem, rozhodl jsem se si prvotní studii načrtnout sám, a tak se stalo.  Využili jsme bez mála celých povolených 150m2. Dům se skládá ze společenské a obytné části. Obytná je tvořena z ložnice, dvou koupelen a ze dvou dalších pokojů, jeden dětský a druhý bude sloužit pro návštěvy, sušení prádla, hernu, nebo pro druhé dítě, až trošku vyrostou a v jednom se nesnesou. Společenská část se skládá z kuchyně a obýváku se společnou proskledou stěnou do zahrady. Za sedačkou je další velké okno, kterým budeme v budoucnu koukat do zimní zahrady. Se stavbou zimní zahrady zatím nepočítáme, ale jednou tam bude... :) 

Velkou část zaujímá technická místnost a zároveň sklad pro sekačku, nářadí, lyže, kola...

Reklama

Náklady

Název položkyCena
Projekt
40 656 Kč
PENB
1 815 Kč
Celkem42 471 Kč

Galerie

Projekt - studieProjekt - studie

Přílohy

Pohledy.pdf
Pomohl vám tento obsah?
Sdílejte ho s přáteli...
... nebo mu přidejte hodnocení
Přidávat hodnocení může pouze přihlášený stavebník
O autorovi
Peťan a Žužlik
Peťan a Žužlik (13 příspěvků)
Další články autora:
Víte, že můžete také vytvářet příspěvky? Kvalitní příspěvky finančně odměníme. Zobrazit více informací
Tomáš a Monika

Tomáš a Monika14. 3. 2014 19:53:47

Zdravím My měli stejný problém stěmi 150m2 (kvuli stavbě svepomoci) mam pro vas dobrou zpravu ;) jde to obejít My to tak udelali a mame 182m2 a na stevním uřadě ;) přivželi očko možna i dvě. Děla se to tak že se vypíše výběrové řízení na stav. firmu ta samozdřejme nikdy neproběhne a behem te doby se postaví a je to.Měl by Vam to zařídit projektant alespon nam to tak udelal.

Kuba a Lucka

Kuba a Lucka25. 2. 2014 19:28:51

Šárka Žaludová: přesně to samé řekli i nám, že je to nezajímá, kolik bude mít dům m2, u nás jsou ještě rozumní lidé, naštěstí :))... takže nebylo, co řešit :))

Aneta a Šárka

Aneta a Šárka21. 2. 2014 14:27:34

Ahoj, se zastavěnou plochou jsme se trápily dost dlouho. Pořád jsme řešily, jestli do 150 m2 nebo víc (ideál byl víc), ale chtěly jsme se vyhnout problému s požadavkem stavbyvedoucího a větší administrativní náročností. Tím jsme ztratily určitě měsíc. Až jsme na našem stavebním úřadě zjistily, že jim je jedno, jak velká zastavěná plocha bude - to je vůbec nezajímalo... Takže doporučuji hned na začátku konzultaci na SÚ, ušetříte si tím dost času i nervů :)...

Jinak hodně štěstí všem!

A + Š

Peťan a Žužlik

Peťan a Žužlik20. 2. 2014 8:23:22

Také jsem o tom něco přečetl v jiných diskuzích a došel jsem k závěru, že stavět svépomocí nad 150m2 by znamenalo zbytečné komplikace a špatné svědomí po celou dobu výstavby, kdy úspěšná kolaudace by byla jediné vysvobození... :)
Právně mi to připadá jako nesmysl co se týká porovnání náročnosti stavby bungalovu a patrového domu, ale jednou to tak je, tak to neřeším.
Než hledat důvody a možnosti, jak to obejít, zvolili jsme jednoduší cestu a projekt omezili 150 m2. Ve finále jsme s tím takto spokojeni, na blbnutí budeme mít zahradu, kde je místa až až... :)

Martin20. 2. 2014 6:55:26

2Jakup: Souhlasím s Váma co se týká zastavěné plochy. Přijde mi nelogické že si nemůžu sv0pomoci postavit bungalov o rozloze 160m a přitom bez broblémů můžu vyfiknout barak s podsklepením a podkrovím, který mi přijde konstrukčně náročnější.
Nicméně souhlasím s panem Tichým ve všem ostatním. Na ohlášku barák nad 150m nedostanete, potřebujete stavební povolení a k němu musíte doložit stavební firmu co to bude dělat.....to jestli to opravdu bude dělat je věc druhá :)

Kuba a Lucka

Kuba a Lucka19. 2. 2014 22:25:53

Tak já se jsem se ptal i samotného projektanta a pak i na samotném úřadě a tam mi také řekli, že je jim to jedno. Takže asi každý stavební úřad si to vykládá po svém, ale u nás naštěstí mají ještě rozum. Nechápu někdo staví dům 150m2 se sklepem a ještě s podkrovím a to si postavit sám smí, pak je člověk, co si staví bungalov 151m2 bez sklepa a podkroví a to už si postavit sám nesmí?... blbost tohle...

Petr Tichý19. 2. 2014 20:06:56

Jakub P. nemá pravdu že to jde, a ohledy na ty "blbé vyhlášky, nebo co to je" je třeba brát vážně (nebo spíše s respektem).
To, v jaké kvalitě je SZ je na jinou debatu. Mohli bysme to posunout i do úrovně tolerance úředníka (a pak i třeba do úrovně jeho "blbosti", že dá stavební povolení v rozporu se zákonem a pro něho možné důsledky).

No a pokud myslíte cestičky jako cestičky, tak popátrejte, co se dle SZ započítává do zastavěné plochy...:-) Ať máte lepčí pocit, že něco nezatajujete. A pak se můžeme opět vrátit k úŕedníkovi, který si bude vykládat položení dlažby v okolí domu jako "stavební dílo" a pak už je to v prd...

Peťan a Žužlik

Peťan a Žužlik19. 2. 2014 18:55:35

To máte pravdu, že to jde. My jsme ale vázaní i maximální zastavěnou plochou pozemku (20% - takže i tak asi ne všechny cestičky přiznáme) a toto "omezení" nás alespoň donutilo trošku zapřemýšlet nad projektem a lépe rozložit místnosti, přišli jsme jen o šatnu :) To snad manželka překousne...

Kuba a Lucka

Kuba a Lucka19. 2. 2014 16:08:41

ono s těma 150m2 to není tak horký, my budeme stavět 157m2 a také svépomocí.. takže určitě bych nebral ohledy na nějakou takovou blbou vyhlášku nebo, co to je, abych podle toho navrhoval a byl tím svázaný, že si třeba nemůžu udělat větší kuchyň, protože bych se nevešel do 150m2....

Reklama
Reklama

Akce na stavební materiály, nová videa a postupy...

Reklama
Reklama