1. Ve sjezdu může být problém vždy, protože ať budete ze silnice sjíždět kdekoliv, vždycky to bude PČR nebo silniční správní úřad zajímat. 2. Možné zatížení hlukem bude vyplývat z projektu. Znovu opakuji, obraťte se na svého projektanta. 3. Odstup se měří od okraje vozovky podle reálného stavu. Katastrální mapy jsou vždy zatíženy měřickou chybou, velikost té chyby se odvíjí od stáří katastrální mapy v konkrétní obci. Pro ilustraci - čára v katastrální mapě v docela běžném měřítku 1:2880 (u starších map) by byla v reálu třeba 2,5 m.
Doporučuji Vám ale neteoretizovat tady na fóru, ale spojit se s projektantem a s ním to řešit. Toto projektanti znají (od toho mají autorizační razítko) a navrhnou Vám stavbu podle konkrétní situace.
Ve sjezdu na pozemek problém nevidím, ten mohu místit jinde.
hlukové limity... To musím tedy změřit? Moc jsem se zatím nedopátrat, ale vím, že je to jedna z vyjadřovaček.
Ještě jeden dotaz. Odstup se měří od krajnice silnice nebo od toho co, je zakresleno na katastru.
Faktický stav je takový, že vedle parcely bude cca 2 metry chodníku (zakreslen v katastru však společně jako komunikace). Tj, zda tedy musí být stavba vzdálena od silnice fakticky 5 metrů?
Podmínky stanoví vyhláška č. 501/2006 Sb. v § 25 odst. 7: "Vzdálenost průčelí budov, v nichž jsou okna obytných místností, musí být nejméně 3 m od okraje vozovky silnice nebo místní komunikace; tento požadavek se neuplatní u budov umisťovaných ve stavebních prolukách řadové zástavby a u budov, jejichž umístění stanoví vydaná územně plánovací dokumentace." Z tohoto ustanovení lze udělit výjimku (uděluje stavební úřad, je to v řízení, poplatek 5000,- Kč). Je to velice individuální, záleží to i na dalších okolnostech umístění domu, např. zda umístění vyhoví povolenému zatížení stavby hlukem dle hygienických předpisů, jak se na to bude dívat PČR kvůli sjezdu, atd. atd. Víc Vám k tomu, podle konkrétního umístění, určitě řekne Váš projektant. A pak doporučuji konzultovat s Vaším stavebním úřadem.
Mat20. 9. 2019 11:17:48
K Vašim dotazům:
1. Ve sjezdu může být problém vždy, protože ať budete ze silnice sjíždět kdekoliv, vždycky to bude PČR nebo silniční správní úřad zajímat.
2. Možné zatížení hlukem bude vyplývat z projektu. Znovu opakuji, obraťte se na svého projektanta.
3. Odstup se měří od okraje vozovky podle reálného stavu. Katastrální mapy jsou vždy zatíženy měřickou chybou, velikost té chyby se odvíjí od stáří katastrální mapy v konkrétní obci. Pro ilustraci - čára v katastrální mapě v docela běžném měřítku 1:2880 (u starších map) by byla v reálu třeba 2,5 m.
Doporučuji Vám ale neteoretizovat tady na fóru, ale spojit se s projektantem a s ním to řešit. Toto projektanti znají (od toho mají autorizační razítko) a navrhnou Vám stavbu podle konkrétní situace.