Dobrý den,
Mám docela zásadní problém, firma mi stavěla hrubou stavbu, bohužel mi vyvedli špatně prostup na vodu základovou deskou.
Firma bohužel už nereaguje, tak to zbyde na mě.
Známý přišel s návrhem, že ve správném místě zevnitř vyříznout diamanťákem čtverec cca 20cm na 20cm základové desky (10cm) následně vyhrabat štěrk a zeminu. Z venkovní strany, kde je ztracené bednění se provrtá průraz. Protáhne se chránička a následně se otvor zase zabetonuje.
Je tento postup správný a hlavně možný?
Děkuji
marek.stepan26. 7. 2019 20:45:52
1) teoreticky, na papíře, na internetu v diskuzi je možné všechno
2) pokud chcete poradit konkrétně a smysluplně, bylo by určite super/fajn, pokud by jste poslal FOTKY. čím více detailů i fotky celkové situace pomohou případným čtenářům s vhodnou radou pro Vás. Opravdu NEMUZETE ocekavat smysluplnou radu, pokud nikoho neseznamíte s konkrétními fakty a skutečnostmi.
3) pokud budete dělat fotky, je velmi důležité aby bylo poznat rozměry. Buď to dodatečně okótujte, nebo ty fotky udělejte s metrem . Podle rozměrů lze zvolit různé spůsoby řešení.
4) opravdu nedostanete žádnou smysluplnou radu, pokud nedodáte přesný popis co přesně potřebujete vyříznout, jak tlustý beton to je, co a kudy to potŕbujete vést. atd.
5) Je mnoho firem které řežou nosné stěny v panelácích a řežou to diamantovými lany celkem rychle.
6) existuje "zbiječka" která se s hydraulikou dá přidělat místo lžice bagru. Tím by jste si mohl udělat do základové desky celkem rychle "dírku" (zezhora a zestrany) a pak to "vykrtkovat" což dělají firmy, které pod silnicí umí protahovat trubky/vedení. Těch firem je taky hromada a tento "protlak" je také běžná věc.
7) u té 10cm tlusté základové desky mi to příjde trochu poddimenzované, otázka je, kolik je v ní armovacího železa,a pokud tam uděláte díru, bude 'POD tou železobetonovou deskou "tunel" , a místo toho, aby ta deska pouze Ležela na štěrku, a tam těch 10cm byla levná ekonomický varianta, otázka zní, zda by Vám statik spíš nedoporučil, aby jste celou tu cestičku vybourali skrz desku, a poté to znovu zabetonovali (tlustćí vrstou) s ohledem na to, JAK bude deska zatížená v místech NAD tím přivodem Vody/nebo jiných hadic/prostupu. Opět lze těžko radit BEZ znalosti Vašeho konkrétního Projektu.
8) Pokud jste s firmou nespokojen, mnohem efektivnější je řešit to se svým projektantem + svým stavebním dozorem,
a prioritně se s ním domluvit, zda Vás stavební dozor Vám akceptuje/podedpíše 1) seznámení se současným stavem rozestavěné stavby 2) zda Vám odsouhlasí JAK si to sám/nebo jinou firmou necháte spravit. Protože Váš stavební dozor je právně zodpovědný za to, že stavba bude postavena Kvalitně a podle projektu.
Z toho důvodu také zvažte právní kroky o náhradu škody na té firmě. Tím že se to pokusíte "zachránit" tak 1) nevratně je ta fušérská firma z obliga 2) a tím že to budete opravovat sám/jiná firma, tak současné problémy házíte na Vašeho stavebního dozora.
9) a také zvažte technickou kvalitu a právní zodpovědnost rady kterou třeba od někoho dostanete.
10) Good luck -)