Co vyřešit před stavbou terasy na střeše?

Autor: Seeger (2 příspěvky)
Kategorie: Hrubá stavba
10. 7. 2018
6 komentářů
Dotaz

Dobrý den,

mám nabídku na koupi bytu, který má přístup na střechu jednoho z pokojů sousedního bytu. To je rovný prostor pokrytý asfaltem(?), asi 25m2, cca 6 m nad zemí, ze dvou stran ohraničený zdí našeho a sousedního domu. Rád bych na tomto místě zbudoval terasu ve stylu: http://www.matuisichiro.com/wood-patio-flooring/wood-plank-garden-flooring-ideas-for-patio/

Od současného majitele mám ústní příslib, že majitelé bytu pode mnou se zbudováním terasy souhlasí. Rád bych měl ale veškeré náležitosti co nejdůkladněji ověřené, proto bych se rád zeptal:

Jaký druh souhlasu bych měl ještě před koupí mít?

Jaká dokumentace a povolení jsou ke stavbě potřeba?

Jaký rozpočet si mám připravit (čistě na podlahovou krytinu + zábradlí)

Případně na jaké věci je dobré dát si pozor před stavbou.

Všem děkuji za reakce! Případná terasa by pro mě byla rozhodující argument ke koupi.

Seeger18. 7. 2018 7:55:59

Díky moc za odpověď, opravdu jste mi hodně poradil. Tušil jsem, že jde o špatný nápad, ale potřeboval jsem zdůvodnění. Ať se vám daří!

zero217. 7. 2018 19:27:04

Ohledně palet - zase narážíme na to, že o střeše nic nevíme. Nevíme jaká je její únosnost, v jakém je stavu a jak přesně a kde by ty palety tam ležely.
Osobně bych se do toho nepouštěl, bez toho, abych o tom zjistil více a měl to nějak podepřené nějakým posudkem statika. Ta střecha není vaše, jakmile způsobíte nějaký problém, budete to celé platit a protože je to bytový dům, těžko vám dovolí to opravit svépomocí.
Navíc, chození po střeše je nouzové, pokud na to střecha není vybavena a obvykle se neřeší kročejový hluk - tj. sousedi pod střechou se brzo ozvou, až jim nad hlavou budete chodit - je dosti značný rozdíl mezi chůzí a deštěm.

Seeger17. 7. 2018 12:13:43

Ohromné díky za všechny informace! Přiznám se, že mě to od původního plánu vše odradilo. Okno je těsně pod stropem, tudíž tam není moc prostor na zvětšení není. Navíc stavbou schodů se prakticky blokuje jediný prostor v kuchyni, kam je možné umístit jídelní stůl. Počítal jsem s náklady 200 000, ale bojím se, že bych byl nad nimi.

Otázka trochu stranou, ohledně neoficiální varianty - je možné dát na střechu jednoduše palety, na které se dá následně sednout?

zero213. 7. 2018 14:56:27

Zásadní bude výška místnosti s oknem, resp. jak vysoký prostor je mezi spodní hranou okna a stropem. Do tohoto prostoru se musí vejít dveře, resp. možná by šlo snížit spodní hranu až na úroveň terasy, ale vše záleží na situaci, např. na tom, jak je dělaný strop - pokud budete probourávat okno a z něj dělat dveře, musíte nad nimi udělat nový překlad a ten má také nějakou výšku.
Dveře by nejspíše měly být umístěné tak, aby se minimalizovala možnost stékání vody z terasy dovnitř, tj. asi by jejich spodní okraj měl být nad úrovní terasy, pokud byste nepoužili nějaké skutečně odolné řešení, co používají např. HS portály, ale zde jste limitováni tím, že jde o rekonstrukci a ne o novou stavbu, kde se požadavky plní lépe.
Dveře vám udělají na míru, v tom není problém, ale asi by chtělo je udělat co nejvyšší, abyste se při vstupu nemuseli moc hrbit.
Dále budete potřebovat mít nějaké schody, počítejte s jejich výškou např. 16cm a šířkou jednoho schodu 31 cm, tj. asi 4 schody a tedy zabere to 120 cm dovnitř místnosti,
https://www.stavebni-vzdelani.cz/vypocet-schodiste-svepomoci/ .
Těžko se to odhaduje na dálku, chtělo by to tam pozvat někoho znalého, či alespoň někoho kdo má nějaké zkušenosti se stavebnictvím. Ten statik by mohl posoudit i možnosti dveřního otvoru, tj. zda-li a jak se dá bourat od okna - jak moc nahoru, jak moc dolů a do stran a podle toho vám vyjdou rozměry dveří.
Co se týče terasy, ještě jsem zapomněl, že bude nutné ji mít nějak ohraničenou proti pádu, tj. zábradlí a to také něco bude stát.

Seeger13. 7. 2018 13:20:08

Velké díky za všechny informace! Cena je v pořádku, nicméně se zdá, že se bude jednat o zdlouhavý proces.
Zajímalo by mě ještě napojení dveří na terasu. V současné době je přístup skrze okno, vypadá to viz příloha, okno cca 75 cm nad vyvýšenou podlahou v kuchyni, šířka cca 1m.
Jaký postup by byl nejvhodnější?

zero210. 7. 2018 19:48:30

Nejsem velký odborník na bytové domy, ale řekl bych, že souhlas majitele spodního bytu, navíc jen ústní, rozhodně stačit nebude.
Jestli je to bytový dům, nejspíše je tam společenství vlastníků jednotek a to rozhoduje, dle jeho stanov, o vnější obálce domu.
Pokud byste vyloženě trval na té terase, máte dvě možnosti. Buď necháte vyřízení souhlasu se stavbou terasy na současném majiteli s tím, že mu nyní zaplatíte pouze část ceny a zbytek poté, co bude platný souhlas, jak SVJ, tak i stavebního úřadu nebo si to oběháte sám, ale to zase vyžaduje vyčkání ze strany současného majitele, tj. asi mu budete muset zaplatit rezervační poplatek a pak je otázkou, jak ošetříte situaci, kdy se nepovede vyřídit souhlas - jestli záloha propadne či ne.
Bohužel bych se obával, že v současné době si mohou vlastníci vybírat a tak asi budete mít omezené možnosti vyjednávání, leda nabídnout vyšší cenu, ale za předpokladu že se souhlas podaří vyjednat.
Začal bych asi s tím, že bych tam pozval statika, aby posoudil možnost realizace, tj. nosnost střechy a nosných zdí - střecha byla projektována na určité zatížení, většinou sněhu a vy ji chcete zatížit lidmi, tj. větší tlak na plochu. A to nemluvím o vlastní konstrukci, ta také bude něco vážit.
Budete potřebovat projekt, souhlas vlastníků, tj. řekl bych nejen toho bytu pod střechou.
Počítal bych s rozpočtem nejméně 500 Kč/m2, spíše více, podle skladby - bude se muset pořádně udělat izolace a řešit zatížení; kritické bývají napojení dveří na terasu.

Reklama
Reklama

Akce na stavební materiály, nová videa a postupy...

Reklama
Reklama