Projekt přístavby domu neni cena vysoká?

Autor: silent (1 příspěvek)
Kategorie: Projekt domu
18. 2. 2017
7 komentářů
Dotaz

Dobrý den plánuji přístavbu domu jedná se o nadstavbu části domu a zvětšení balkonu a přestavby na pokoj .Celková plocha je 3,5*8m v podstatě dva pokoje udělat z domu dvougenerační dům

nechal jsem si na cenit stavbu dvěma projektanty a ta cena byla hodně podobná 110a115 tisíc je to včetně projektu zateplení zelená ůsporám zateplení celého domu

Ta cena mě hodně zaskočila dá se říct ,že až šokovala emoticon . V patře mám realizovanou kuchyň a pokoj zbývá dodělat dva pokoje koupelna záchod

Nemá prosim někdo zkušenost s projektem takové stavby ?mám sklopit uši a zaplatit takovou částku? emoticon projektanti říkají ,že s cenou nemůžou nijak zvlášť pohnout bude tam náročná statika takžě max 10tisíc

přikládám naceněný projekt:

popis celková cena (Kč)

Díl: 01 Zaměření stavebního pozemku

Zaměření + ověření stávajícího stavu 5 000,00

celkem 01 Zaměření stavebního pozemku 5 000,00

Díl: 02 Dokumentace pro stavební povolení

Projektová dokumentace pro stavební povolení dle vyhl. 499/2006 Sb. 43 000,00

(dokladová část /složky "A"-"D", technické zprávy/, výkresová část: situace, podrobná situace, půdorys základů, půdorys, půdorys střešní konstrukce, půdorys krovu, řez A-A, pohledy, výpisy prvků, detaily)

Hygienické řešení RD dle normy 3 000,00

Průkaz energetické náročnosti budovy 3 000,00

Požárněbezpečnostní řešení stavby 2 500,00

Zdravotechnická instalace - popis v technické zprávě+schéma 1 500,00

Ústřední vytápění - popis v technické zprávě+schéma 1 500,00

Elektroinstalace - popis v technické zprávě+schéma 1 500,00

Statika RD - technická zpráva, výkresy, příprava podkladů 20 000,00

Tisk dokumentace 3 000,00

celkem 02 Dokumentace pro stavební povolení 79 000,00

Díl: 03 Vyřízení Nové zelené úsporám

Vypracování posudku + podání žádosti 17 000,00

celkem 03 Vyřízení Nové zelené úsporám 17 000,00

Díl: 04 Inženýrská činnost

Vyřízení stavebního povolení RD + zařízení vyjádření dotčených orgánů (dokladová složka "E") 9 000,00

celkem 04 Inženýrská činnost 9 000,00

celkem110000kč prostě na dostavení dvou pokoju se mě to zdá hodně Budu vděčný za jakýkoli komentář

Michal Kubelka20. 2. 2017 10:25:27

Škoda, odtamtud nikoho bohužel opravdu neznám. A máte pravdu, do rekonstrukcí si nikomu nechce, novostavby jsou pro ně mnohem jednodušší a rychlejší.
Přeji hodně úspěchu při hledání

silent20. 2. 2017 9:51:57

Děkuju za příspěvek pane Kubelka, škoda jsem z okresu Zlín.Máte pravdu projktanti jsou dost vytíženi a do takové drbky se jím moc nechce, ještě jednou děkuji

silent20. 2. 2017 9:41:18

Omlouvám se, asi to nedovedu dobře popsat a ten obrázek 3. je zavádějící je to nákres patra a chýbí tam dokreslený jeden pokoj, v nákresu je jenom moje obytná čast.
jedná se o přistavení dvou pokojů (ložnic). Na tom přílepku ,jak píšete ono se to nezdá ale by měl vyjít pokoj 4*necele 3 metry a ten druhý na nákresu by byl míslo balkonu.Balkon bych zvětšil podepřel dalším sloupem a měl by tam vyjít pokoj 3,5*3,5 m,kdyby to byla dřevostavba tak by to nemosela být taková zátěž.
Jávím je to hrozná divočina, viděl jsem to někde na fotce tak mě to oslovilo.
každopádně moc děkuju za rekce zkusím oslovit dalšího projektanta, snad bude mít příznivější cenu.

Michal Kubelka20. 2. 2017 5:45:39

Dobrý den,
Můj názor je takový, že je cena velmi přemrštěná, bohužel mají projektanti teď velmi mnoho práce a asi si tuto drzost mohou dovolit.
Pokud by jste byl z okolí Prahy nebo Plzně, tak vám mohu někoho doporučit za "normální" ceny.

Přeji pěkný den

mates19. 2. 2017 22:39:12

Přiznám se, že jsem se moc snažil, ale první dva obrázky v 2. příspěvku nejsem schopen napasovat na obrázek 3. a už vůbec je nemohu nějak skloubit s původním popisem v příspěvku prvém. V něm se totiž zdálo, že vám jde pouze o nadstavbu (nad něčím existujícím), tj. 2.NP o rozměrech 3,5m * 8 m. Na fotkách však vidím stěnu něčeho s rovnou střechou (a 2.NP) a vchod s balkonem a potom jakýsi přílepek pokračující dál podél části s polovalbovou střechou. Pokud to chcete dát na ty přílepky a ony jsou z 14, tak na to těžko něco nadstavět. Přílepky zbourat a začít od základů, Pokud ovšem jdete do rozšíření stavby v jiných místech (čemuž by zase odpovídal obr. 3) - tj. základy, 1.NP a 2.NP, pak samozřejmě kubíky a m2 nabíhají a cena projektu jde nahoru.
Pozn.:
1. Cenu za výchozí elektronickou podobu dok. tam máte ... 5 tis. Kč. To je rozumná částka včetně toho, že stejně dojde na laser a nějaká hodinka dvě se s ním na domě ještě stráví.
2. SP nebo ohlášení si rozhodněte dopředu, papíry jsou prakticky stejné samozřejmě. Je ale blbé nést na úřad dokumentaci pro stavební povolení a žádat ohlášení stavby.
3. Statika - nevím, jaká složitá statika. Buď vám to obvodové stěny unesou, a pak jde o to spočítat strop (podlahu) a nejspíš nějaké železo se stojkou na podepření původní střechy (předpokládám, že vaznice zachováte) + nová část střechy. Pokud neunesou, zbourat a postavit znova, následná statika stejná.

silent19. 2. 2017 10:51:50

Moc Vám děkuji za reakci.
Já jsem myslel, že toto všechno je potřeba k ohlášce?
Zaráží mě. že se ti projektanti docela shodli na ceně, jestli je to tím ,že celou původní dokumentaci prý musí prevést do elektronické podoby. Dům je ze sedumdesátých let a bude tam taky velmi náročná statika, čemu já věřím.
Bude se předělávat i část střechy nad přístavbou. Byla by rovná nebo střecha s mírným sklonem, zkusím přiložit nějaké foto
Balkon by se protáhl na uroveň obvodu domu, takže vlastně i podlaha. Měl jsem to namyšlené celé jako dřevostavbu. Projektant mi řekl, že ten balkon by šel, ale ta nádstavba by musela být asi zděná. Protože roh domu je asi 2 metry od sousedova domu a že to asi hasiči neschválí, že dřevostavba je nebezpečná stavba.
Taky jsem cenu projektu odhadoval na polovinu, jak píšete.
Prosím o reakci k mému příspěvku, děkuji.

mates19. 2. 2017 0:20:03

To je asi nějaký omyl:
1. Těch 110 tisíc by bylo za projekt novostavby s luxusně vyvedenými detaily.
2. Elektro, zdravotechnika, atd., atd. zhruba sedí.
3. Nejsou jasné další zásahy - tj. nová střecha? Nová podlaha v 2.NP? Věnec? Další nosné konstrukce (pilíře, průvlaky,...)? Nicméně i tak bych limitní částku (bez Zelené a vyřízení st. pov. na úřadě) viděl někde mezi 40 a 50 tis.
4. Opravdu potřebujete st. povolení? Nestačilo by ohlášení?

Reklama
Reklama

Akce na stavební materiály, nová videa a postupy...

Reklama
Reklama