jaká okna

Autor: Lenka (1 příspěvek)
10. 6. 2014
53 komentářů
Dotaz

Zdravím všechny. Chceme stavět bungalov a nevíme si rady s velikostí a tvarem oken. Nemáte nějaký odkaz kde bychom mohli načerpat inspiraci?

Díky

hutta425. 1. 2024 12:36:54

K čemu přesně? Právěže nějak neumím dohledat, že o čem byla řeč.

KubaCert 29. 1. 2024 12:34:22

Nevíš o čem byla řeč? Nevíš, co jsi ty sám vzpomínal? :D Jasně, že byla řeč o oknech a konkreténější o sklech v nich a když mám být zcela konkrétní, tak se zmiňovala designová izolační skla IZOS.

Oto Smetana22. 1. 2024 12:35:25

hutta4 Vím, že existují, ale dobře, že si to vzpomněl i takhle. Dá se k tomu alespoň lehce dostat.

lukasouny19. 1. 2024 10:55:23

zbynda Vlastní zkušenost s okny, která jsme dávali na dům. Proč? Pokud hledáš nějaké doporučení nebo zkušenosti, tak doporučuji Izos za sebe.

KamilH23. 1. 2024 12:15:29

Jako nezávislý pozorovatel se zeptám, že která skla si od nich objednával? Přes kterého prodejce si to řešil?

Marek Šeller17. 1. 2024 12:18:40

zbynda Pokud máš nějaké otázky, tak je můžeš klidně směřovat i na mě. Osobní zkušenost mám, pokud si zakládáš na tom.

lukasouny11. 1. 2024 12:50:17

Za sebe můžu říct, že jsem tomuto věnoval více času, než jsem si myslel, že to bude. Ale zase na druhé straně věřím i tomu, že jsou lidé, kterým je to víceméně jedno a prostě když prodejce řekne, dejte tam tohle, tak to tam dají a dál neřeší. Ale taková okna, nicméně to ti docela ve velké míře ovlivňuje celkové fungování a klima v domácnosti.

zbynda15. 1. 2024 11:37:21

To mluvíš na základě vlastní zkušenosti, nebo podle toho, co ses dočetl na netu?

KubaCert 9. 1. 2024 14:09:11

Tak zakázat mi to nemá kdo a proč. Ale zase na druhé straně, když má kdo poradit, tak je to fajn. Sice, aniž by si někdo v tomto ohledu dal poradit, tak to nevím, jestli by někdo jen tak kupoval okna bez žádných předešlých ověřených informací a rad.

K.Knapp8. 1. 2024 13:57:34

Předpokládám, že jsou nějaká kritéria, podle kterých se při výběru oken přece řídí, ne? Však do toho je třeba se vyznat. Okno nekupuješ podle toho, které se ti líbí, ale podle toho, abys i díky těm oknům splňoval požadavky. Ať už stavíš nový dům, nebo předěláváš starší.

KubaCert 3. 1. 2024 13:17:59

Vypadá to zajímavě, ale to spíše někam do prodejen a firem je spíše vhodné než do domácností bych řekl. Jakože ty designové konkrétně myslím.

hutta44. 1. 2024 13:07:52

Tak ano, ono se to rozlišuje, kde se co zvykne dávat. Ale na druhé straně, nikdo ti nezakáže si kterékoli z těch skel zvolit i do vlastního bydlení.

hutta415. 12. 2023 12:42:51

Zde více info o těch designových https://www.izos.cz/cs/izos-design K ochranným nevím, co bych více tak mohl, myslím, že ten název mluví asi za všechno. Jelikož jsou ochranné, tak budou asi tlustší, pevnější a odolnější vůči poškození a rozbití.

RomanK12. 12. 2023 13:26:55

Co se týká těch ochranných skel, ty by se daly jak definovat takto podobně jako tyto protisluneční? Jsou pak také nějaké další typy?

Oto Smetana14. 12. 2023 11:54:01

Například ochranné? Designové?

hutta48. 12. 2023 11:30:11

Protisluneční skla, která dokáží odrazit velkou část slunečního svitu a nepropustit jej do interiéru, jsou vlastně takovým kompromisem mezi běžnými skly a vnějšími žaluziemi. Výhodou takových skel je, že poskytují ochranu před slunečními paprsky, a také výhled z interiéru ven.

houpo11. 12. 2023 13:26:33

To mi přijde jako fajn řešení. Jen to musíš vědět už dopředu, jak to celé chceš řešit.

jaro1mir5. 12. 2023 11:56:04

Nahradí vnější nebo vnitřní stínění? Neboť to je rozdíl trochu.

zbynda7. 12. 2023 11:06:44

Myslím, že se tím myslí spíše vnější stínění. Ale dobrá připomínka. Nevím, jestli se to někde uvádí takto přesněji definované. Podívám se na to.

zbynda4. 12. 2023 12:18:43

Přesně něco takového myslím. Tak když zvolíš například skla Izos Shadow, tak tam odpadá to, že je třeba řešit nějaké stínění. To sklo ho umí zastoupit.

zbynda30. 11. 2023 13:31:44

Co se týče toho zmiňovaného tvaru oken. Šli jste někdo i do něco odvážnějšího?

jaro1mir1. 12. 2023 12:19:42

Myslíš nějaké trojúhelníky a kruhy třeba? To musí být potom náročnější sehnat na to i nějaké stínění, nemyslíš?

hutta429. 11. 2023 13:42:37

Některé firmy mají podnikové prodejny a ty se zvyknou nacházet právě v areálu, kde také výrobní haly. Takže je to ke zvážení :D

KubaCert 6. 12. 2023 11:34:42

Tak to jsou podnikové prodejny, je to rozdíl stejně. Stále platí to, že po hale se jim jezdit nebudeš :D

hutta420. 11. 2023 12:29:17

Ono jen to asi už není tak, že firma, od které ty okna kupuješ, tak ti je prostě nechodí montovat. To už jsou montážníci, kteří nějak dělají pod firmou nebo pro firmu, nebo jsou i na volné noze atd.

KubaCert 28. 11. 2023 13:30:28

Ale je to tak, že výrobní firma ti umí poradit, doporučit někoho k montáži. Často je to tak, že si to umíš i na jejich webu rovnou najít. Stejně jako prodejce. Nebo tak asi nepůjdeš kupovat okna přímo na výrobní halu.

KamilH16. 11. 2023 12:17:54

Záleží na jakou firmu narazíš. To že mají montáž pomalu na háku, jak jsi to popsal, tak to absolutně není pravda. Alespoň tedy u nás nebyla, veškerou práci odvedli poctivě a kvalitně.

Oto Smetana27. 11. 2023 13:37:17

To je to, že firmy, co se zabývají výrobou již nyní povětšině nejsou i ty, které se zabývají následnou montáží třeba i svých výrobků.

zbynda15. 11. 2023 12:08:55

Tak s tím naprosto nesouhlasím. Skla jsou právěže mnohem důležitější, než se může zdát. Světlo, teplo ti přechází přece ve větší míře touto plochou a ne rámem. Ano, ten musí těsnit atd., to nepopírám. Ale tvrzení, že sklo není důležité a je tedy tím pádem vlastně jedno, jaké lze, není pravdivé.

MartinG14. 11. 2023 12:14:23

zkusím přihodit svůj názor.
- důležitější je rám nikoli sklo - sklo kdykoli jde vyměnit rám nikoli ale ano z pohledu úniku tepla je sklo důležitější, ale důležitý je součinitel celého okna.
- nevidím dnes důvod kupovat horší rám než 82mm - cenový rozdíl není velký
- kování no tím se skoro nikdo nezabývá ale vlastně to určuje uživatelský komfort oken. to doporučuji kamkoli přijdete si otevřít okno a rázem zjistíte jak se vám obsluhuje... Bohužel mnohdy okna nikdo neseřizuje, takže to je spíše pro technicky citlivějšího jedince to omrknout jak je "kvalitní"
- protože neplánuje nikdo okna měnit za 10 let tak trojsklo je tím pádem taky samozřejmost
- pak stačí vybrat dodavatele, který umí vyrobit dobrá okna (to umí většina), ale co je nejhorší sehnat kvalitní montážní firmu - to je průšvih obrovských rozměrů
- hlavně "necpěte" trosjkla do rámů 72mm to se tak všecko prohýbá a trpí...
mě osobně se osvědčily kombinace profilů VEKA s kováním winghaus a trojskly

Závěrem jsem došel ke stavu kdy okna si objednám v DEKu a namontuji si je sám, zejména u rekonstrukcí to je zásadní, protože firma se s tím vůbec nemaže (příprava ostění a způsob montáže je k pláči) a kvalita ji nezajímá... a znalost ČSN 74 6077 firmy občas deklarují a dokonce i tvrdí že okna montují ale ten rádoby montér tu normu stejně vůbec nezná... a obchdoní zástupce Vám naslibuje úplně cokoliv.
tož tak

Marek Šeller13. 11. 2023 13:45:27

Ano, to máš úplně za jedno. Potom jen dořešíš to, jaký bude rám okna. Nevím jestli bys chtěl dávat plastová, hliníková, dřevěná nebo jaká okna. To záleží však i na prodejci, aby vlastně s oběma pracoval, jednak i se sklem tímto izolačním a rámem, o jaký by si měl zájem.

dalo919814. 11. 2023 11:45:04

Zrovna asi je třeba se nějak přizpůsobit, ne? Nedám ruku do ohně za to, že bude každý jeden prodejce s tímto dělat.

Marek Šeller7. 11. 2023 12:37:38

Chceš trojsklo, ale nějaké lepší? Dobře tomu rozumím? Tak tohle by mohlo být pro tebe řešením si myslím https://www.izos.cz/cs/izos-triple

K.Knapp8. 11. 2023 12:17:57

Podle toho, co se tam píše, je vhodné asi pro každý typ domu. Ať už bychom se bavili o novostavbě nebo starším domě a že se provádí nějaké rekonstrukce a mění se okna.

houpo9. 11. 2023 12:47:57

Vždyť to je ideální, když je něco takto obecně pojato.

dalo91986. 11. 2023 13:16:30

zbynda Z této skromné nabídky, co si napsal, si dovolím tvrdit, že trojsklo bude pokaždé lepší možnost než dvojsklo. Ale měl jsem na mysli, že konkrétněji něco.

KubaCert 2. 11. 2023 12:36:54

Pozdravuji. Pokud něco, tak myslím, že bych věděl, co to odpovídat na otázky ohledně oken resp. skel. Nedávno jsem to řešil.

jaro1mir3. 11. 2023 12:43:13

Díky, že ses ozval. Víš co, mě by zajímalo jak a přes koho jsi to řešil? Nějaký specializovaný prodejce? Nebo stačí oslovit nějaký z těch firem, co se věnují výrobě oken?

jaro1mir19. 10. 2023 11:46:33

Chci se zeptat, ne pro sebe nebo pro naše. Řešili jste při výměně oken i nějakou dotaci? Je to možné?

zbynda23. 10. 2023 11:03:27

Ano, lze i na okna dostat dotace. Alespoň tomu tak bylo, je třeba podívat, jestli to stále trvá. Vidí se mi, že i tady na svepomoci byl k tomu nějaký článek, zkus podívat. Tam, byly i podmínky, všechno.

hutta424. 10. 2023 12:06:50

Snad je v pohodě, když tu takhle nechám vzkaz ohledně té dotace, co ses ptal https://www.svepomoci.cz/clanek/11205-dotace-na-rekonstrukci-oken-az-150-000-kc?preview undefined Jinak vyplatí se podívat zmíněnou společnost Izos. To už je potom jiný level oken )

jaro1mir26. 10. 2023 10:49:43

Díky, podívám se na to. A někdo s osobní zkušeností náhodou?

dalo91984. 10. 2023 12:57:43

Chci se také zeptat ohledně oken. Resp. spíše na to, jaká skla je dobré zvolit. To je podle mě důležitější než ten rám samotný.

zbynda5. 10. 2023 11:42:25

Nevím, jestli se dá tak jednoznačně říci, co je víc důležité. Prostě všechno musí být dobré, kvalitní. Jedno s druhým, víš jak. Myslíš ale jak, že jaká skla? Jako 2 nebo 3 sklo?

K.Knapp9. 10. 2023 12:28:05

Tak když se bavíme o tomto, tak jednoznačně trojsklo!

KubaCert 10. 10. 2023 12:29:57

A co třeba kdyby to trojsklo bylo ještě izolační sklo? To je ještě výhodnější. Zejména tedy z dlouhodobého hlediska.

houpo11. 10. 2023 12:21:35

Také mě tato skla zaujala. Jsem jim tak na 90 nakloněn. Momentálně čekám na cenové nabídky, abych se uměl definitivně rozhodnout. A ano, je mi jasné, že cena izolačních bude vyšší.

dalo919812. 10. 2023 11:25:11

Neřekl jsem vysloveně, že by rám nebyl důležitý. Co se toho skla týká, tak to tak obecně myslím. Ale co tady zaznělo to izolační, to vypadá být docela zajímavé, co jsem tak zběžně díval.

Marek Šeller13. 10. 2023 11:51:31

Tak to viz klidně i podrobněji, ne jen zběžně. Já jsem se přesně pro takové řešení rozhodl )

K.Knapp17. 10. 2023 11:53:17

Na čem se zakládalo tvé rozhodnutí?

RomanK18. 10. 2023 11:18:05

Předpokládám, že na těch benefitech, které umí okna přinést )

Lenka10. 6. 2014 15:18:53

Samozřejmě všechno musíme vzít v úvahu. Jednalo se mi spíše o to,jestli není možnost nějaké animace abychom viděli jestli to bude vypadat dobře.

Majkííí a Kačka

Majkííí a Kačka10. 6. 2014 10:43:02

Čerpat můžete tady:

http://www.stavbadomusvepomoci.cz/okna-a-dvere.html

Měli by jste se zamyslet:

nad počtem dílů (otvíravé, výklopné, kombinace nebo fix)
velikost podle místnosti
umístění okna z hlediska interiéru (pokoje), ale také exteriéru
světové strany
sousedi
využití místnosti (např. koupelna = neprůhledné sklo)
stínění (přesah střechy, venkovní rolety/žaluzie)

asi toho bude ještě hodně .... :-)

Reklama
Reklama

Akce na stavební materiály, nová videa a postupy...

Reklama
Reklama