mix nebo míchání v míchačce???

Autor: Super User (191 příspěvků)
Kategorie: Základy a deska
4. 8. 2010
25 komentářů
Dotaz

Delší dobu to tady sleduju a také při tom stavím.Dohadujeme se ,jestli se vyplatí mix ,nebo jestli je lepší dělat beton doma v míchačce.Zajímal by mě názor ostatních.Já sám jsem pro mix už jen pro to,že je to hned ,když potřebuju a nemusí u toho být tolik lidí.

Co vy na to???

Pavel

Pavel22. 2. 2017 21:40:35

Vše mícháme ručně, v míchačce na 8 koleček. Kubík betonu do základů a desky (podkladního betonu) mě vyšel na cca 1100 Kč. Do věnců a na strop kolem 1300. Cena je počítána včetně platu a jídla pro brigádníky. S cenou z betonárky nevím, potřeboval bych k tomu dopočíst ještě pumpu, kvůli přístupu.

Radek a Lucka

Radek a Lucka21. 2. 2017 21:39:30

Venec garáže opět bagr zvedne lžíci a výpustí to tam lejete, u domu vrátkem kolečka práce na 4 hodiny s míchačkou...opět jen cena za pumpu je víc jak cena za celý beton... jinak mluví se tu o míchání betonu bagrem, to vše co tam máte za den umíchá aspon to JCB nemluvíme o míchačce rušní to by byl opruz samozřejmě a taky mírně nevhodně vzhledem k tvrdnutí betonu...Jak jsem psal bagr zvládne základy za 4 hodiny, nabral pře 0.5m3 do lžíce a cestou k desce namíchal takže kubík otázka 5-7 minut..?...Proto pak myslím, že i kdyby 300 na kubíku tak to není špatné je to za dopoledne a o to tu jde...Nikomu to nenutím jen vím, že bych neměl desku za 86900 včetně zateplení...mám to vše ve článcích beton na věnce + celý beton mezi panely a pod ně 6.000,- Kč mix na dům nebyl žádný použit...

Daniel a Bára

Daniel a Bára21. 2. 2017 21:34:03

ˇÚplně Vaší odpovědi nerozumím, ale ok :) Dům jsem si postavil téměř celý svépomocí, ale beton rozhodně tedy ne. Celkem jsem potřeboval asi 110m3 betonu a při představě, že to míchám... ani si nedovedu představit, kam a jak bych navozil ten materiál na výrobu. Jestliže jsem se tedy dostal na cenu o 300-400Kč na m3 výše, když spočítám mojí hodinovou mzdu, 2m3= max 1 hodina práce. A nevěřím, že bych to komplet za 50 hodin namíchal a vybetonoval. Jak jste třeba dělali věnce, to jste fakt jezdili s kolečkem po lešení nahoru??? třeba 80x?? Ano, kdysi se takhle stavělo, ale to už je fakt trochu ujetý :)

Radek a Lucka

Radek a Lucka21. 2. 2017 21:26:24

Cílem diskuze bylo míchání bagrem a zda má cenu, ale docela mě zaujalo, že sem píšeta jaké skvělé ceny máte na beton a ve vašem článku je beton 20/25 58m3 + mixy a pumpa 102 500 Kč, desku máte třikrát dražší než myypravda že je rozlehlejší, ale dával jsem více nad zem a širší pásy..Kde je tedy ta úspora???Nijak na vás neútočím a nechci se vás dotknout, ale pokud jde o to poradit a tady se hází desítkami tisíc, tak je to pak docela zásadní to říct od pasu odhadem jak to bylo, ale pokud jsem článek nepochopil tak se omlouvám...Další výhoda bagru je, že vám to kamkoliv doveze nepotřebujete pumpu, ta také nebyla zadara, práce bagru typuji bude míň jak práce pumpy, kde bývá okolo 6000 za hodinu první pak za 3500...aspon pro ostatní co to plánují...

Radek a Lucka

Radek a Lucka21. 2. 2017 21:19:46

Asi nemá cenu vám to už rozmlouvat :), my co jsme to dělali a zajišťoval jsem to pro desítky staveb se pleteme...pokud si myslíte, že s míchaním bagrem nebo míchačkou se nedostanete pod 1100, tak už nevím..Dobrá máte pravdu, já byl sice někde na 700, kdybych neměl známosti s pískem atd. tak na 800 cca, ale mix je prostě levnější :) proto máte všichni svépomocí desky za 2krát tolik než my :) , kolega tvrdil to samé a desku měl co se týče ceny na metr dvakrát dražší...Za chvíli budeme diskutovat že nemá cenu zdít a vzít na vše firmu, protože ona to ta betonárka určitě dělá pro vaše pěkné oči a nic na tom nemají a lžíce na bagr za 100tis., kterou jsme kupovali je prostě k ničemu :) vlastně vám to ještě prodraží..Jediné kdy se vyplatí betonárka pro nás je když chceme umíchat menší množství na obrubníky suchého, to nemá cenu špinit bagr :)

Daniel a Bára

Daniel a Bára21. 2. 2017 21:10:41

Jestli mohu do diskuze :) Když jsme lili základy a desku, jeli jsme z mixů a s pumpou, a 1m3 C20-25 jsem si vyjednal za cca. 1100,- Kč na ruku. Loni na jaře kámoš lil také základovku na přístavbu parkovacího stání a chtěl abych mu to dojednal, ale bohužel, tam kde jsem to bral já, už to nešlo. Tak jsme obeslali mailem betonárky, jednalo se o cca. 30 m3 a ehle, na tu mojí cenu jsme se obratem dostali také. Takže reálně se dá s mixem dohodnout kubík za cca. 1100,- Kč, placeno hotově. A to mě míchačka neumíchá, ani kdybych se na hlavu postavil... Jinak, mixaři u nás vozí bokem standardně 1m3 za 1000,- , ale je to tak po 2-3m3, takže to trochu trvá.

Radek a Lucka

Radek a Lucka20. 2. 2017 7:54:43

Jak jsem psal písek se bere na pískovně, štěrk v lomu, firmě platíte marži, např. kačírek desetinásobně drahý? Jezdím 4 pískovny a kačírek je podobná cena jako písek od 110kč za tunu po 170kč za tunu.Je to až vtipné já ho tu vozím jako odpad a dávám si ho jako ozdobu do skalky, aby neprorůstala, ale za tyto ceny by to snad bylo levnější všude obložit dlaždicemi.. :) ..Potom není divu, že to někomu vychází řádově jinak, ty ceny by byly u něčeho schůdné i s dovozem, problém je, když to nakupují a skladují a zase si to nakládají, pak je to jasné, ale když se prozkoumá mapa musí být někde poblíž pískovna a lom..Jinak máte pravdu 1:4 je super my nemohli rozbít 30 let starý beton od otce 1:6 (dříve se špatně sháněl cement a to jsme měli velké bourací kladivo a on tam nedával ani štěřk se štěrkem je to pak nerozbitné..A Cement se dává na množství - lopata na 4 lopaty písku a ještě se přidá štěrk, štěrku může být hodně, někdo to počítá jako 1:3 váhově nemyslí na štěrk a pak myslí, že má být 600kg cementu..Myslím že mi říkal v betonárce 200 až 300kg, že stačí až až, ale nevím teď přesně..

Petr Gottvald20. 2. 2017 7:45:21

Pro představu přikládám ceník od místní firmy pro srovnání. JInak jsem bral na pasy písek 15tun a štěrk 8-32 27tun. Kluci měli pokyn házet to 1:4 na pytel 25ky cementu bylo cca 4-5 koleček. Takže pytel cementu a pak to vycházelo šterk - cca 30lopat, písek 30lopat.
A samozřejmě jsem na jaře šel do místního JZD vybírat kameny z pole na traktor. Takže se udělali dvě vlečky za traktor kamení, abych nemíchal tolik betonu. U JZD byl výběr kamení zdarma. Dal jsem jen klukům v traktoře na pivo. Byli v práci.

Přílohy komentáře

cenkLipovec9.5.2016.pdf
Radek a Lucka

Radek a Lucka19. 2. 2017 21:18:55

Problém je, že šter se kupuje v lomu ne na pískovně, asi to přeprodávají jak jsem psal..najdete si kde maji lomy treba ten ceskomoravsky sterk apod..cement by vym rekl bagrista co s tím dela bylo to 2 až 3 pytle na lžící vidíte to na barvě nemá cenu tam dávat nějak moc, kdyby jste měl málo bude mít barvu do pídku když hodně tak jako u mě na tofo celá zabarveny do cementu...na zaklad stačí mín, vsichni s tím onanují a ríkají jak mají betonárky super přísady a mají tam prd jak ríkám dělal jsem v oboru a kamarád dělá na betonárce právě složení betonu a kvalitu...ten cement bych dával 1:3 ale stacilo by 1:4 oproti pisku a sterku..Podle me vyjde kubik do 1000,- Kč v nejhorsim pripade, hlavne jsem vzdy pridal dost kamenu nebo jine slozky jako nalamou podlahu bagrem ve které byla kari sit, coz je pevnejsi nez samotny beton bez vystuze, i kdyz nekteri architekti rikaji nepridavat nic do betonu, ale u domu je to blbost vemte si ze se zaklady skladali jen z kameni a drzi stovky let tak takový beton je vecny..Pokud vam to nevychazi a nejste si jisty usetril bych tak, že bych do betonu přidal lomový kámen, který je např za 180 za tunu pokud se vam nechteji schanet kameny zadarmo a kdyz jich tam pridate 1/4 do betonu, tak jse uspora myslim jasna...Ja mel na zahrade kopec kamenu a betonu jak pulku baraku a ted je to vse pod nim :)

Ráďa a Léňa

Ráďa a Léňa19. 2. 2017 21:01:17

http://www.piskovnadolany.cz/cenik-pisku ( štěrk opravdu stojí 520 :-(), ale už jsem našel jinou pískovnu o kousek dál a tam je to o trošku levnější, poptáme a uvidíme :-). Tak děkuji za informací zkusím to ještě pokoumat :-). A kolik jste dával cementu na kubik? 12-14?:-) cement mám za 60 Kč :-)

Radek a Lucka

Radek a Lucka19. 2. 2017 20:54:46

No ta cena za šterk je blbost, nevím kde bydlíte, ale jak říkám zavážel jsem i bez slev od Českomoravský štěrk, a.s neboli majitele asi nejvice sterkoven u nas a normalní ceník je tak max 350 za tunu, písek je tedy 230, ale jak říkám písek do 170 max a sterk do 300 + dovoz aspon Liaz nebo 24 tun auto, kolik potřebujete materiálu do kubíku v prumerne cene z techto dvou kdyby jste michal 2 ku trem nebo pul na pul, tak máte tuto služku za 400-450 (kubík betonu má cca. 2 tuny a to je v nem voda cement písek sterk ne od kazdeho ale v pomeru.. a už jen cement, pokud u vás není opět voda 1m3 za 2000..a cement 60 za pytel sezenete :) jak jsem psal, bagr musí být za hodinu bobcat udělá za hodinu plácnu 3-5 kubíků..(nemeril jsem to ale jak píšu vyhrabání základů a míchání desky i pásů za 9000...za jeden den do odpoledne vyhrabáno, zalito a jindy přijel ten bagr na desku to bylo asi na dve hodiny jen ten měl ale kubík lžíci, ale plní se půlka cca..

Ráďa a Léňa

Ráďa a Léňa19. 2. 2017 20:37:59

Děkuji za ryclou odpověď :-) 450 Kč, počítám písek s vloženou frakcí 8 - 16 :-). já bych neměl bagr, ale měl bych tu míchací lžíci :-) 350 za kubík, nebo 550 za hodinu, ale prostě jak počítám tak počítám jsem kolem 40 000 :-D. Písek tady u nás v pískovně frakce 0-8 stojí 230 tunu, štěrk frakce 8-16 520 tuna. Je to teda bez slevy plná palba, ale zatím to jsou jen poptávky a počty. pěkně levná základová deska, ale dost dělá ten písek :-D.

Radek a Lucka

Radek a Lucka19. 2. 2017 20:33:03

Každopádně jak jste to tu napsal, tak všichni co míchají ručně v míchačce, tak to mají za dvakrát tolik, i když všichni tvrdíme, že je to půlka --Je to chyba výpočtu.. :) Rozdíl mezi míchačkou a bagrem je jen v max. 600 za hodinu, ale garantuju, že bagr umíchá pásy do odpoledne od rána...dělali jsme toho už takhle hodně a písek 450kč? stojí 100 až 140 na pískovně za tunu...navozil jsem ho stovky tun...sterk okolo 300kč bez slev podle frakce s daní...a když jede velké auto jako u nás, tak to dopravaa neprodraží...450 by vás někdo pěkně ojeb....

Radek a Lucka

Radek a Lucka19. 2. 2017 20:22:27

Vychází to necelá polovina, tady máte můj článek, neznám nikoho kdo tak levně udělal tak velkou desku http://www.svepomoci.cz/stavba-domu/zaklady-a-deska/2386-zaklady-a-zakladova-deska.html
Jinak dělal jsem to ted stejne na garaž 6x8 metrů + 33 metrů základu na plot 60 siře 120 hluboko, cena za bobcat je kravina, za hodinu je sazba 500 až 600, za dopoledne se základ udělá..Lžíce je pár minut, jde jen o to být připravený vodu mít v žoku 1000litrů nebo jako my pak v sudu na stálý přívod vody... kdyby jste chtěl radu piště na landa.jason@seznam.cz jediné co bude oproti mému článku jiné asi bude že si neseženete tak levně písek nemá cenu na voziku taky už by se mi nechtelo, ale ta cena 3000 taky platí stači jim to dat bokem :)

Ráďa a Léňa

Ráďa a Léňa19. 2. 2017 20:02:27

Zdravím, tak nějak přemýšlím jak se člověk dostane na poloviční cenu. Dostal jsem nabídku na mix za 1500 kubík.

Nevadí, mně makat rukama ale jak počítám/ tak počítám nevychází to :-(. Bobcat se lzici 350 za kubik, cement 30000 (počítám 14 pytlů na kubik - 30 kubiků a jeden pytel 70 kč), písek s frakcí 8-16 za nějakých 450, takže jsme na nějakých 13500. Dohromady teda 55 tisíc. A mix za 45 tisíc. Jak se někdo dostane na půlku ceny nevím :-( jinak pasy mám 16*17 - hloubku 80 a sirku pasu 60.

Petr Gottvald9. 6. 2015 16:03:57

Ja dělal pásy na bungalov 13x14,5 90 - 100cm hluboke. 2 michacky, 10 lidí, 3,5 palety cementu par tun písku a sterku :) ted z hlavy nevim. Kazdopadne jsem potreboval cca 27kubiku betonu. rano v 7 start a jelo se davalo kameni davali draty ve dvou vrstvach v 6 vecer bylo na stole jidlo a uz se jen zapichavali do hotovych zakladu roxory...cenove je to presne 50% co se tyce materialu a o 40% usetreno kdyz pripocitam pivo jidlo energie...

KemaBV1. 6. 2015 15:01:32

Včera jsme betonovali základové pásy. Ručně, dvě míchačky (obsah 4 plné kolečka). Finanční úspora oproti mixu 15 000,-Kč. To je pro mě jasný a ten hlavní argument.
10 lidí - 1 kamarád, všichni ostatní příslušníci rodiny. Stroje jsme nastartovali v 7:30, v 13:30 hotovo, uklizeno.
Pásy pouze do hloubky 45 cm. Budou následovat 2 řady bednění a opět brigáda na vybetonování.
Za mě jednoznačně míchačky a ruce. Když se naštvu, tak budeme betonovat i desku ručně :D :D :D

Tomáš Špaček30. 3. 2014 21:04:16

Zajímaly by mě prosím, podrobnosti ohledně míchání betonu bagrem, ale na Vašem profilu jsem nic nenašel. Můžete mi prosím poradit?
Děkuji moc

Michal a Markéta

Michal a Markéta3. 2. 2012 18:38:53

Nojo před stolety. Bavil jsem se se starousedlíky a tehdy se beton míchal na jetelině





Radek a Lucka napsal:

Radek a Lucka

Radek a Lucka3. 2. 2012 16:53:33

Vodu jsme měli ve dvou velkých barelech jak mají zemědělci asi 500 litrů, máme studnu tak by stačil jeden a hadice doplňovala, z toho barelu se dá vodovodní trubka, z které se voda doplní za 5 sec., jinak bagr nabere písek sám lžící jako normálně a štěrk taky, jen celé pytle mu tam házíte, rozřízne se bok a šup tam jeli jsme jedna lžíce 5 až 7 pytlů cementu, je to asi 0,5 m3 jedna..

Radek a Lucka

Radek a Lucka2. 2. 2012 21:36:37

Kamarád je v betonárce kontrolor kvality a jeho nazor me prave presvedcil. Rekl je to jedno kvalita cementu je stejna a baje o dalsich prisadach jsou blbost, takove to, ze je prisada, aby tvrdnul pri vetsim mrazu je jen na ukor kvality betonu, pak je beton křehčí atd.. Jak jsem psal usetrite hodne a bagrem jsme základy delali 4 hodiny a desku tak 3 az 4 spis jsme jen bagr zdrzovali byli jsme jen dva chlapi.. :)

Radek a Lucka

Radek a Lucka2. 2. 2012 21:23:14

deska 12x9 metrů plus pod příčkou..základy hloubka 150cm šířka cm 60cm, jsou 40 cm nad zemí...

Cement 500 pytlů 29 900 Kč
Písek přes 39 tun 3 300 Kč
Písek 24 vozíků za auto po 2t 1 200 Kč
Štěrk 29.3 tun 10 850 Kč
zalití bagr 4 000 Kč
Kari sítě 7 000 Kč

Radek a Lucka

Radek a Lucka2. 2. 2012 21:12:39

1892kč/m já něco pod 700 kč :) je to na Vás..bagrista sám začal míchat na sebe, pracoval v betonárce a říkal, že kvalita o které se básní jde udělat i na místě a hlavní je mít hodně kamene atd. abyste si snížili taky spotřebu..Je to jen o lenosti..dřív se základy dělali z kamene bez betonu jako to máme doma u opraveného 100 let starého domu..

Radek a Lucka

Radek a Lucka2. 2. 2012 21:09:40

Míchačka ani mix :) při míchání bagrem viz můj profil, to zmáknete nejmíň o půlku levněji, spíš za třetinu..Jen sehnat levně cement písek atd, k bagru stačí jeden člověk!!takže jen jeden člověk navíc oproti mixu a o rychlosti se bavit nedá bagr dělá tak, že ty mixy byste museli mít už na stavbě a ne na cestě...a kvalita? Lidem co yn8m s mixem deska praská nám ne...a máme jí tenčí, jen dát dobrý poměr cementu..

Michal a Markéta

Michal a Markéta2. 2. 2012 19:02:21

S tou poloviční cenou bych moc nesouhlasil. Když započítáte jídlo pití, případně zaplacení brigoše, tak jste na tom sice lépe, ale na úkor kvality. V mém případě jsem na zákl. desku spotřeboval celkem 73,5 m3 betonu. Když vezmu, že stavební kolečko má objem 50 litrů (plné má 60l, ale to nejde odvézt bez rozlití) tak jsem na nějakých 1470 kolečkách betonu a to někdo musí navozit, natož ještě namíchat, doprava cementu, štěrku atd. Navíc vyleté je to jedním vrzem a ne po 50 litrech. Betonoval jsem na 3 etapy, vylití jedné etapy z mixů vždy max 2 hodiny. Cenu jsem měl 1892kč/m3, na internetu jsem našel ceníkovou cenu 2124kč. Žádná známost, jen jsem poslal e-mail a dostal jsem nabídku.

Reklama
Reklama

Akce na stavební materiály, nová videa a postupy...

Reklama
Reklama