Koupě pozemku

Autor: Lukáš.brandstein (5 příspěvků)
Kategorie: Pozemek
6. 11. 2017
14 komentářů
Koupě pozemku
Příspěvek stavebníka
Tak jsme se rozhodli a pořídili pozemek. Po telefonické debatě se stavebním úřadem (osobně jsem nemohl z důvodu povolání řidič), kde byla paní velice příjemná, tak mě zdělila, že na pozemku se stavět dá.

Super, tak mě tedy rovnou řekla, co a jak by mělo být a kupodivu máme vybraný baráček přesně takový, jaký se bude hodit do této lokality. Teď už jen projekty a lítání po úřadech a jediné, co mě stále vrtá hlavou je, z čeho udělat strop :D. Potřeboval bych, prosím, ještě pár rad, jak zmiňují výše. STROP v předběžném projektu je keramika. Obvod Ytong, nebude lepší udělat stropy také z ytongu?  Další věc, co jsem pořádně nepochopil, na přípojky el.voda atd musím mít také projekt?  Tak to je zatím asi vše. Teď už jen budem čekat na zápis do katastru a začneme stavět plot, tedy až po vyměření, pak je tu zima, takže se tu uvidíme asi až v létě, kdy už by mohlo být vše zařízené a začneme stavět. Zdar práci Lukáš a Monča

Náklady

Název položkyCena
pozemek
150 000 Kč
Celkem150 000 Kč

Galerie

Koupě pozemku
Pomohl vám tento obsah?
Sdílejte ho s přáteli...
... nebo mu přidejte hodnocení
Přidávat hodnocení může pouze přihlášený stavebník
O autorovi
Lukáš.brandstein
Lukáš.brandstein (5 příspěvků)
Další články autora:
Víte, že můžete také vytvářet příspěvky? Kvalitní příspěvky finančně odměníme. Zobrazit více informací

Romana a Radek8. 11. 2017 8:05:07

Majky a L.A: jako stavební inženýrka se k tomu vyjádřím asi takto. Pokud stavíte normální rodinný dům, tak je opravdu jedno z čeho stavíte. Záleží spíše na osobních preferencích. Některý projektant Vám doporučí jako nejlepší keramické tvárnice, protože z nich prostě projektuje. V případě Ytongu nevidím důvod proč by neměl být vhodný pro stavbu RD, ač stavění z něj má svá úskalí. Především by měl býtchráněný, aby do něj nepršelo, dále ačkoli je stavba z něj rychlejší a méně pracná je nutné počkat nějakou dobu než natáhnete vnitřky do lepidla a omíttek, protože si porobeton z procesu výroby nese značnou vlhkost, která se musí opatřit, tvarovka se Vám trošku smrskne a omítky v celém domě popraskají, pokud je uděláte hned. Co se týče životnosti, i na mě působí keramická tvarovka jako odolnější a trvanlivější, ale vzhledem k tomu, že nepotřebuji, aby můj dům přežil i moje vnuky, tak to pro mě rozhodně není směrodatné.

Romana a Radek8. 11. 2017 8:02:49

Majky a L.A: jako stavební inženýrka se k tomu vyjádřím asi takto. Pokud stavíte normální rodinný dům, tak je opravdu jedno z čeho stavíte. Záleží spíše na osobních preferencích. Některý projektant Vám doporučí jako nejlepší keramické tvárnice, protože z nich prostě projektuje. V případě Ytongu nevidím důvod proč by neměl být vhodný pro stavbu RD, ač stavění z něj má svá úskalí. Především by měl býtchráněný, aby do něj nepršelo, dále ačkoli je stavba z něj rychlejší a méně pracná je nutné počkat nějakou dobu než natáhnete vnitřky do lepidla a omíttek, protože si porobeton z procesu výroby nese značnou vlhkost, která se musí opatřit, tvarovka se Vám trošku smrskne a omítky v celém domě popraskají, pokud je uděláte hned. Co se týče životnosti, i na mě působí keramická tvarovka jako odolnější a trvanlivější, ale vzhledem k tomu, že nepotřebuji, aby můj dům přežil i moje vnuky, tak to pro mě rozhodně není směrodatné.

Lukáš.brandstein

Lukáš.brandstein8. 11. 2017 8:00:37

Aspoň si počtu každého názor

ArnieX

ArnieX8. 11. 2017 7:56:07

Tak to jsem moc rád že nejsme normální, už jsem se lekl že snad ano :D. Jinak u nás pro VPC hovoří nejen akustika, nosnost, akumulace tepla atd. ale hlavně se mi líbí že na stejné ploše základové desky se dá postavit a to dost zásadně větší podlahová plocha, že se musí dát zateplení pro pasiv třeba 28cm, no a co. Nechci tu ale zbytečně zaplevelovat diskuzi pod cizím článkem na boj Ytong vs ...., přistál tu dneska můj článek, tak jste vítán tam nebo na blogu.

Majky & L.A.

Majky & L.A.7. 11. 2017 23:50:19

ArnieX: Ono taky dům za 4-5mil.nikdo normální nestaví, tudíž ta cena je asi odpovídající :). Jinak k vašemu materiálu na dům, no oproti ytongu nevidím větší pozitivum, ač nejsem inženýr beru jen lajckým pohledem. Bloky težky jako prase před porážkou, rozměrově do metru je toho o poznání víc a jako izolant se to snad ani považovat nedá. takže na fasádu zateplení. Prim pro VPC tu hraje akustika, nosnost a cena. K ceně přičteme zateplení, no a je to takřka fifty / fifty. Je to vážně spíše estetická záležitost. Jak už jste psal, každému co jeho jest. Přečetl jsem mraky recenzí a diskuzí z čeho stavět, ale upřímně kromě hádek mezi zastánci těch a oněch tvárnic jsem se nic nedozvěděl :D. Po prostudování specifikací materiálů jsem došel k závěru, že pokud nestavíte dům v horách na skále nebo pod vodou a nemá to 10 pater, je prakticky jedno co si vyberete :D. Třeba mne nějaký stavební inženýr usadí, ale opravdu v tom rozdíl nevidím.

Lukáš.brandstein

Lukáš.brandstein7. 11. 2017 7:54:03

Pozemek zakoupen v Arnolticich u Bulovky jinak projekt pořád uvažují komu dát jeden je takovej druhej makovej tak uvidím

ArnieX

ArnieX7. 11. 2017 7:43:51

My budeme mít individuální projekt vč. realizačního tak aby se dalo stavět svépomocí. Navíc z VPC takže navrženo do modulu pro zdění na tupo. Jinak ceník ČKAIT je zvěrstvo, to by realizační projekt pro RD vycházel tak na 8-10% budoucí ceny domu, takže třeba 400-500k u domu za 4-5M a to snad nikdo normální nezaplatí. My budeme dávat za projekt kolem těch 120k. Jinak naprosto souhlasím, žádné peklo nebude potřeba :D

Majky & L.A.

Majky & L.A.7. 11. 2017 4:17:33

ArnieX: Za tu paní se omlouvám, nějak mi z textu nedošlo pohlaví, tak jsem vystřelil na slepo :). Jinak s projektem máte pravdu, ale doufal jsem, že když napíši, že v projektu má být rozvod elektriky, vody a odpadů, bude zřejmé, že se jsem měl na mysli projekt stavební (realizační-pro stavbu svépomocí, viz.název webu). Zřejmě jsem to špatně popsal. Možná jistá forma obsese :D
Jinak stále platí, že někteří projektanti nedělají plány pro stavbu svépomocí. Buď je to nějaký "typák", což by k vám na pozemek šlo, nebo je to jen vizualizace a hrubý náčrt pro úřad. Nevím, jak máte zamýšleno stavět, ale v projektu pro stavební povolení může pro stavbu svépomocí spousta věcí chybět. A jak ! psal ! :), níže ArnieX, cenovka je hodně jinde. U typovek třeba 20-30tis. a u projektu pro svépomocí, klidně i 100-120tis. a nezapomenout na prováděcí projekt. Pozor také na zajímavé levné projekty, kde by jste se mohl parádně napálit. Pro představu je dobré, ale ne nezbytné, vědět realnou cenu. Ta se dá lehce zjistit, jelikož je vázaná dle honorářového řádu komory architektů a autorizovaných inženýrů. Třeba vám to pomůže, když ne odkažte mne do horoucích pekel. :D

ArnieX

ArnieX6. 11. 2017 23:20:25

Rýpnutí beru, ale nejsem paní ;). Jinak každý ať staví z toho co mu je blízké, tak to má být. Jinak co do projektu je rozdíl mezi projektem pro úřad a projektem realizačním, obojí má samozřejmě také jinou cenovku, dost zásadně. Na projektu se určitě nevyplatí šetřit, může ušetřit statisíce při realizaci a bez něj by se mohl obejít zřejmě již jen velmi zkušený stavebník nebo někdo kdo stejně bude stavět na klíč a tak řešení detailů je problémem realizační firmy.

Majky & L.A.

Majky & L.A.6. 11. 2017 23:14:23

Dobrý den, a pěkně Vás vítám mezi stavebníky. Můžete mi prosím prozradit v jaké lokalitě jste pozemek zakoupil? Zdá se mi to jako z říše snů, pozemek za 150-tis. rovný s přípojkami. Za takový pozemek bych si uřízl i nohu :). Jinak k otázkám. Ytong je určutě dobrá volba. Dnes je prakticky jedno z čeho stavíte, cihla, porobeton....na vše je dnes vcelku tvrdá norma na tepelnou propustnost, síla apod. tudíž je to spíše otázka vkusu. Trošku si rýpnu do paní ArnieX :), ale považovat porobeton za něco co patří do koupelny je to samé, jako bych řekl, že žena patří za sporák, je to dosti předpotopní, a nepíšu to jen proto, že z ytongu budu stavět také :). Co se týče stropu, určitě bych volil opět Ytong, kvůli tepelným mostům není úplně dobré mýchat více rozdílných materiálů s různou tepelnou vodivostí, nehledě na váhu. Co se týče projektu, ano na elektriku, vodu, odpad a popř.vzduchotechniku, musíte mít projekt. Většinou je součástí projektové dokumentace, ale pozor někteří projektanti toto nedělají! Nakreslí vám pouze vizualizaci, rozložení a nazdar. Až budete shánět projektanta, určítě se zeptejte na to zda zakresluje i rozvody, jinak by jste si je musel dodatečně udělat od někoho jiného a znáte to, když se sejdou dva kohouti na jednom hnojišti. :) jiank pevné nervy na úřady. My máme pozemek rok a půl a zatím jsme nekopli do země :D - :(

Lukáš.brandstein

Lukáš.brandstein6. 11. 2017 20:05:06

Tak šlo ó cenu odhadcem + sleva ⯑ no uvidíme jak to půjde dál a uvidím jak dopadne projekt

ArnieX

ArnieX6. 11. 2017 20:02:56

Tak to je pak moc pěkná koupě ;). Za tolik se obvykle a myslím ani na Liberecku pozemky určené k výstavbě nepohybují. Jinak Ytong asi osobní preference. Nějak mi to měkké nejde dohromady s životností, ale staví z toho domy hodně lidí a stojí, tak to asi tak zlé nebude. Tak hlavně hodně štěstí.

Lukáš.brandstein

Lukáš.brandstein6. 11. 2017 20:00:23

Pozemek je čistý nikde nic jinak el. Na hranici a voda ta se musí dotáhnout to už je zařízené jinak důvod proč nemůže Ytong? Jde mě ó levnější variantu proto se tak rozhoduji

ArnieX

ArnieX6. 11. 2017 19:51:07

Pozemek za 150000Kč? Jsou tam vůbec sítě? Chtělo by to ještě nechat si udělat od všech možných správců sítí online vyjádření k existenci atd. aby jste se nakonec nedivili, že přes to vedou nějaké sítě a vlastně nic nepostavíte (ono že paní na úřadě koukne do ÚP a řekne že se tam dá formálně stavět, ještě neznamená že se tam fakt dá stavět), ale je možné že jste článek úmyslně zjednodušil ;). Jinak z Ytongu bych nestavěl, to je dobré tak do koupelny (chápu že mě zastánci ytongu sežerou). Jinak stropy tam je to asi hodně podle vlastních preferencí, my se rozhodli pro skládaný keramický strop s nadbetonávkou.