Pátrali jsem po internetu i v různých časopisech, ale nic z toho nám nepřišlo jako ideální, proto jsme si navrhli vlastní uspořádání. Upřímně, vybrali jsme si jeden z typových projektů, který jsme poté dost upravili k obrazu svému. Níže přikládám půdorys 1NP a 2NP.
Při výběru domu jsme byli omezeni místními regulativy. Pozemek totiž máme kousek od Pardubic, v obci Staré Hradiště a je zde ochranné pásmo hradu Kunětická hora a tak jsme se museli podřídit podmínkám památkářů. Nicméně ty pro nás byly přijatelné, takový dům jaký jsme si nakonec vybrali a navrhli, odpovídá našim snům a představám.
Poté přišlo na řadu hledání projektanta. Konečné rozhodnutí nebylo příliš optimální. Spolupráce s naším projektantem byla dost trnitá. Avšak projekt nakonec dokončil i když ne přesně tak, jak bychom chtěli. V průběhu řešení projektu (srpen 2009) jsme již začali řešit dokumenty potřebné pro stavební úřad. Jako první jsme zašli na Stavební úřad v Pardubicích, kde jsme s paní z příslušného odboru zkonzultovali, co vše budeme potřebovat ke stavebnímu ohlášení - zastavěnou plochu domu máme do 150 m2. Dostali jsme seznam, co vše je nutné oběhat. Pustili jsme se tedy do toho. První bylo měření radonu na parcele – výsledkem byl zvýšený výskyt radonu. V projektu tedy musí být navržené protiradonové opatření – lepenka s hliníkovou folií, která je samozřejmě podstatně dražší než ta standardní. Poté následovalo vyjádření a zakreslení sítí, které se v okolí parcely vyskytují. Tedy ČEZ, RWE, O2, VAK a Obecní úřad – rozhlas. Poté následovala vyjádření a schválení: Vojenská ubytovací a stavební správa – specifikum Pardubic, je zde letiště, musí se tedy vyjádřit k navrhované střeše, odbor životního prostředí Magistrátu Pardubice a zde zároveň žádost o vyjmutí ze zemědělského půdního fondu a schválení od obce umístění a vzhledu domu.
Největší oříšek bylo zajištění sjezdu na obecní komunikaci, které stavební úřad vyžaduje. Pozemek, který jsme dostali darem od rodiny, je sice na nádherném místě s výhledem na hrad, avšak jsou zde jisté komplikace, příjezdová komunikace je zde soukromých vlastníků a to hned celkem asi 15 různých lidí. Což pro nás znamenalo všechny oslovit s žádostí o sepsání věcného břemene – právo jízdy a chůze. Nakonec se vše podařilo a vyrazili jsme na Stavební úřad odbor územního plánovaní, kde dům osadí do terénu.
Při předcházející schůzce nám úřednice oznámila, že pro nás bude aktuální tzv. UPI – žádost o územně plánovací informaci, nejjednodušší cesta územního řízení, max. délka 1 měsíc. Avšak když jsme za paní dorazili s veškerými podklady (listopad 2009), které požadovala, přehodnotila situaci a oznámila nám, že jsme první v nové lokalitě pro výstavbu, proto tedy musíme projít územním rozhodnutím, což je již čekání 4 měsíce a doložení mnohem více dokladů. S paní nebyla řeč a tak jsme v šoku odjeli.
Po konzultaci se známým projektantem, který nám poradil možnost tzv. zjednodušeného územního řízení, na které jsme později přistoupili (prosinec 2009) a nyní už čekáme na jejich vyjádření. Po nedávné návštěvě jsem byla ujištěna, že cca za měsíc (když nikdo ze zúčastněných orgánů se neodvolá) dostaneme územní rozhodnutí a poté můžeme jít požádat o ohlášení stavby do vedlejší kanceláře.
Doufejme tedy, že tam vše již proběhne v poklidu a o trochu rychleji. Na jaře bychom rádi začali kopat.
Náklady
Název položky | Cena |
---|---|
Darovací smlouva na pozemek | 2 000 Kč |
Měření radonu | 3 000 Kč |
Kolky – katastr nemovitostí | 250 Kč |
Přípojka – ČEZ | 12 500 Kč |
Přípojka – voda | 5 850 Kč |
Plastové trubky pro napojení za vodoměrem | 450 Kč |
Plastová nádoba na osazení vodoměru | 3 000 Kč |
Projekt | 23 000 Kč |
Celkem | 50 050 Kč |
Tomáš a Bára28. 2. 2010 0:00:00
A neuvažovali jste stavět třeba z nějakého jiného materiálu...třeba Ytong?