Přítel má účet u České spořitelny a já u UnicreditBank. Tudíž naše první zkoumání smeřovalo do těchto podniků. U UCB jsme sice našli perfektní úrok, ale množství dalších produktů, které bychom museli uzavřít se ten nízký úrok pěkně prodražil :) Pak jsme zašli po cestě do spořitelny do Monety - tam nám dali kontakt na hypoteční specialistku abychom si s ní domluvili schůzku. Ihned jsme volali a měla cestu k nám až skoro za měsíc (jelikož jsme chtěli vše vyřídit co nejrychleji tak se nám to moc nehodilo). Dále jsme porkačovali do České spořitelny. Tam nám pracovnice u přepážky domluvila schůzku s hypoteční specialistkou hned v týdnu, takže super! Když jsme dorazili na schůzku tak nám paní nabídla úrok 1,79%, finance na rekonstrukci a koupi v jednom (tudíž na rekonstrukci také úrok 1,79% nikoliv kolem 4% jak je zvykem). Dále jsme měli zájem o expresní vyřízení abychom mohli být v domě co nejdřív. To nás vyšlo na 2000Kč. Další plus bylo vkládání mimořádnch splátek do výše 20% z celkové částky úvěru za každých 12 měsíců 1x - Zdarma. Další podmínka byla pojištění schopnosti splácet. Za dobré peníze dobré pojištění (stějně bychom takové pojištění pro jistotu dělali takže nám to nevadilo). Paní byla velmi ochotná a každý dotaz nám zodpověděla, klidně i několikrát :). Po schůzce nám poslala na mail všechny dokumenty k prostudování. Našli jsme tam i rozpočet pro rekonstrukci - tak jsme ho nějak vyplnili a ten den večer jsme ho ještě poslali do banky. Durhý den ráno mi volá paní ze spořky, že objednala odhadce a že přijde ještě ten den a jestli se nám to hodí. Takže neuvěřitelně rychlé jednání. Přišel odhadce rozpočet s námi probral a ještě nám doporučil jak ho máme upravit aby vše proběhlo v pořádku. Upravili jsme a odhadce měl odhad druhý den hotový takže jsme sepsali žádost o hypotéku, za pár dní to bylo vyřízené - moc dokumentů po nás nechtěli, ale to co chtěli jsme se snažili dodat co nejdříve. Třeba potvrzení o příjmech jenom ode mě protože u nich nemám účet a dva bankovní výpisy. Takže jsme zvládli vyřídit hypotéku během 14 dnů! Dále jsme jeli podepisovat kupní smlouvu. Makléřka se s paní z banky dohodla jak má smlouva vypadat aby bylo vše jak má být. Jeli jsme podepsat a u podpisu nám pan majitel dal klíče od domu, takže jsme mohli začít pracovat. Ten den jsem stihla ještě zajet na katastr a vložit zástavní smlouvu (1000Kč). Ještě ten den jsem dokumenty odnesla i do banky: kupní smlouva, potvrzení o vkladu na KN atd. Měla jsem připravený seznam od spořitelny takže jsem a nic nezapomněla. S panem majitelem jsme se sešli na domě o víkendu, kde nám předal ostatní klíče a ukázal, co kde v domě je. Také jsme podepsali předávací protokol, kde jsme uvedli číslo a stav vodoměru a elektřiny. Domluvili jsem se, že hned v pondělí vyřídíme vývoz popelnic a přepis elektřiny - vše se povedlo. Také jsem si zavolala na kanalizaci. Jelikož je na pozemku ale nejsme na ni připojeni. U nás v Jaroměři to má na starosti spolek dobrovolníků nebo něco takového - takže se prý máme napojit a pak jim zavolat ať se na to přijdou podívat a nakonec sepíšeme smlouvu. Takže úplně v pohodě. Takže teď vyklízíme a plánujeme - popíšu opět v dalším článku :)
Náklady
Název položky | Cena |
---|---|
Návrh na vklad KN | 1 000 Kč |
Odkoupení popelnice od majitele domu | 500 Kč |
Kouřovody na kamna | 400 Kč |
Celkem | 1 900 Kč |