Když už jsme u stavebního řízení: Vyběhávání úřadů jsme si dělali sami. Došli jsme na úřad, oznámili náš záměr a odnesli si seznam dokumentů, které budeme potřebovat. Hned jsem se do toho pustil a cca do měsíce jsem měl všechno: Souhlas souseda: vyřízeno jedním dopisem Vyjádření ČEZ: existence sítí vyřešena skrze webový automat, projekt zaslán mailem k posouzení. Po uplynutí 30 dní ČEZ kontaktován. Dozvěděl jsem se, že projektová dokumentace už je skoro měsíc schválená, nicméně to nepochopitelně poslali na nějakou úplně cizí adresu, takže jsem je požádal, aby to poslali znovu. Opět to poslali špatně, tak jsem je poprosil, ať pošlou alespoň scan mailem, protože originálu se pravděpodobně nikdy nedočkáme. Vyjádření VHS: existence sítí vyřešena zasláním požadavku mailem, projekt zaslán mailem k posouzení. Vyjádření o existenci sítí dorazilo o týden později poštou. Nicméně o projektu ani zmínka. Po uplynutí 30 dní VHS kontaktován. Dozvěděl jsem se, že projektová dokumentace už je samozřejmě schválená a můžu si pro ni kdykoliv přijet. Vyjádření RWE: existence sítí vyřešena skrze webový automat, projekt jsem posílal poštou do Brna, které přeposlalo do Votic. RWE se vzápětí ozvalo a požadovalo doplnění některých parametrů do projektu. Bohužel nám trvalo poměrně dlouho, než jsme doplněný projekt z architekta kvůli zaneprázdněnosti dostali, nicméně musím pochválit přístup RWE, kteří pravidelně volali a ptali se, kdy už budeme projekt mít, aby to mohli smést ze stolu. Rádi od nich budeme brát plyn. Vyjádření O2: existence sítí vyřešena skrze webový automat. Vyjádření oboru životního prostředí: cesta na úřad, vyplnění formuláře a předání projektu, za 3 týdny druhá cesta na úřad pro projekt a schválení. Musel jsem ještě požádat o stanovisko odboru čistoty ovzduší, nicméně toto vyřešeno opět jedním formulářem s příslibem, že stanovisko bude doručeno rovnou na stavební úřad (což se prokazatelně stalo, nicméně na stavebním úřadě nebylo k nalezení). Vyjádření města: jedna cesta na úřad se situačkou, na který úřad přislíbil vyjádřit svůj souhlas a zajistí i schválení změny vjezdu, přičemž dokument pošle rovnou na stavební úřad. Při vyplňování žádosti o stavební povolení jsme se dozvěděli, že toto nebylo realizováno vůbec a museli jsme posléze dodělávat, což nás zdrželo o další měsíc.
Náklady
Název položky | Cena |
---|---|
Projekt | 35 000 Kč |
Stavební rozvaděč | 1 915 Kč |
Elektřina - revize | 253 Kč |
Přívěsný vozík | 10 450 Kč |
Stavební bouda 5 x 3 m | 9 990 Kč |
Stavební řízení | 8 000 Kč |
Vodoměrná šachta MERX1 | 5 486 Kč |
Vodoměrná šachta - beton + štěrk | 1 337 Kč |
Voda - připojovací poplatek | 2 337 Kč |
Kadibudka | 500 Kč |
Celkem | 75 268 Kč |
Zuzka a Honza12. 2. 2016 19:38:09
Ahoj, děkujeme a omlouvám se za pozdní odpověď.
Pokud je to ještě aktuální, garáž máme EUROSTAL, ale polských garáží byl plný internet, je toho spousta.
Ytongu bych se nebál, vše je o dodržení technologických postupů. Alespoň já jsem ještě nikdy praskající spáry u Ytongu neviděl.. Takže něco očividně udělali špatně. My to v tuto chvíli vidíme na sádrové omítky a tam by neměl být problém.
H.