I my jsme se rozhodli stavět

Autor: Pavlína a Antonín (4 příspěvky)
9. 10. 2013
11 komentářů
I my jsme se rozhodli stavět
Příspěvek stavebníka
Bydlení v bytovém domě není to pravé ořechové a tak jsme se rozhodli i my, že si postavíme malý a pokud možno levný domeček. Místo na stavbu jsme měli vyhlídnuté, je na vesnici a dál od stávající zástavby, takže budeme mít dostatek soukromí.

Pozemek jsme získali od rodičů a tak nic nebránilo tomu, abychom začali.

Vybírali jsme ze spousty typových domů, montovaných staveb a jejich vnitřních dispozic. Jediné, v čem jsme měli jasno, byly velké dveře na venkovní terasu. Za projektanta jsme si vybrali pana Miroslava Švestku z Červené Vody, protože měl nejvýhodnější cenu - 37.000,- Kč. Ostatní byli i několikrát dražší.

První návštěva u projektanta byla 16.3.2013 a projekt byl hotový na konci května. Výsledek našeho snažení je v příloze tohoto článku.

Reklama

Po různých peripetiích a doplňování podkladů nám stavební úřad vydal 28. srpna souhlas se stavbou. A můžeme stavět. Více v dalším článku.

Náklady

Název položkyCena
Projekt
37 000 Kč
Poplatky stavební řízení
2 000 Kč
Poplatky povolení sjezdu
500 Kč
Poplatek ČEZ
15 500 Kč
Rozdělení pozemku
5 800 Kč
Poplatek katastr
1 000 Kč
Celkem61 800 Kč

Přílohy

Patro.jpg
PAuyzemy.jpg
Situace.jpg
Pomohl vám tento obsah?
Sdílejte ho s přáteli...
... nebo mu přidejte hodnocení
Přidávat hodnocení může pouze přihlášený stavebník
O autorovi
Pavlína a Antonín
Pavlína a Antonín (4 příspěvky)
Další články autora:
Víte, že můžete také vytvářet příspěvky? Kvalitní příspěvky finančně odměníme. Zobrazit více informací

Petr25. 4. 2014 10:03:29

Dobrý den,
momentálně stavím RD skoro stejný 8x10, akorát mám sklon střechy 35°, tudíž 4 řady + věnec a už teď, před izolacemi a podlahami, mám obavu, jestli to nebude málo. Věřte, že dům této velikosti není veliký, ale určitě dostačující. Takže při pohledu na Váš sklon střechy bych se obával toho, aby byly ty pokojíčky vůbec použitelné.

Majkííí a Kačka

Majkííí a Kačka16. 10. 2013 10:25:05

Pěkný den.

Já s tím také souhlasím.

Nízké půlštoky bych udělal jedině, kdybych měl zastavěnou plochu 200 m2. To by mě pak hluchá místa v místnosti netrápila. Byl bych rád, že hřeben střechy nebude ve výšce 12 m.

Jenže když je domeček veliký 80 nebo 90 m2, tak bych rozhodně zvednul půlštoky a zmenšil sklon střechy a udělal bych téměř plnohodnotné místnosti.

To, jak zapadá dům do okolí budou řešit sousedi, ale to, jak se Vám v něm bydlí a kolik máte místa, to budete řešit Vy.

Jarin a Zůza

Jarin a Zůza15. 10. 2013 23:13:03

Dobrý den, i já se přikláním k názoru, že takto postavené šikminy vám budou komplikovat život. Kdysi jsem v podobném podkrovní bytě bydlel a bylo to k vzteku! už jen nábytek, který se nedal použít standardní, ale musel být na míru (s patřičnou cenou) přinášel problémy, nehledě na to, že ztratíte na využitelné podlahové ploše. Na papíře to vypadá snesitelně, ale reál bude asi jiný.
My máme šikminy také, ale v nejnižším bodě bude 1600mm, takže se v pohodě vejde standardní nábytek a plocha se dá více využít. Zkuste zauvažovat o změně sklonu střechy, výška hřebene zůstane stejná, ale zvednete si zdi. Ovšem neobejdete se bez změny projektu a asi i povolení..

Léňa a Zdenda

Léňa a Zdenda11. 10. 2013 8:18:28

Za sebe musím tedy dodat ještě, že bohužel já ubourat musel, jelikož bychom se s největší pravděpodobností dost špatně dívali z vikýře, který máme a dalších 25 cm bylo dost znát, když máme střechu 45°. Ale tohle si opravdu nechte projít dobře hlavou, já např. na jednom domě viděl osazené WC pod šikminou, kde se nedalo močit ve stoje, aniž by měl člověk vykroucenou hlavu, jak vypadal sádroš od "mastnoty" vlasů asi nemusím vypravovat... a opravdu je potřeba počít i se skladbami jak podlahy tak podkroví. já nakonec nechal dle projektu 3řady+ věnec = 100cm+ 13 pozednice

Pavlína a Antonín

Pavlína a Antonín11. 10. 2013 6:48:51

Chodíme, měříme a přemýšlíme.Dům má poměrně velký sklon střechy a tak už ve vzdálenosti 50 cm od stěny má prostor výšku 1 m.A v metru a půl už jsme na dvou metrech. Ovšem ta vana asi bude chtít dál od stěny. Obávám se ovšem, že zvýšením by domek ztratil svůj současný charakter, který zapadá do volné krajiny na horách.Ale uvidíme, půjdeme ještě okouknout nějaké podobné domky v reálu.

lorenc10. 10. 2013 13:07:36

tak to bych se na bouraní vykašlal kdyby to nemělo vyšší smysl. znám lidi co maji 7řad celkem a je to krasné plnohodnotné podkroví, i vysoky člověk není omezený když jde do skříně nebo postele, nemá smysl šetřit na jedné řadě.

navíc tento dům je především podkrovní, v přízemí se v pulce domu prakticky nezdržíte. a v podkroví mate právě v šikminách postele a vanu.. no spát z pul metrem nad hlavou to bych si připadal jak v jeskyni. jak říkám zkuste si to doma, každý překousne něco jiného a má jinou výšku.
a do výpočtů zahrňte i podkrokevní izolaci, profily + sdk. cela skladba není zrovna malá.
protože na první pohled to vypada dobre, a pak se uděla podlaha podhledy a najednou se vzpřímeně postaváte jen do pulky místnoti.

většina lidi staví dům na cely život, tak jesli to má smysl ušetřit 10tis a pak se 40let bouchat do hlavy

Léňa a Zdenda

Léňa a Zdenda10. 10. 2013 8:10:20

s panem Lorencem souhlasím, ale jen z části přidejte pod pozednici ale ne 4+věnec ale bohatě stačí 3+věnec(cca 1m) a bohatě to stačí, já se nechal od zedníka přemluvit a taky jsem nazdil 4šáry+ věnec, naštěstí jsem se zavčas poradil s tesařem a zase jsem jednu řadu uboural. a opravdu půlštok 1m + síla pozednice stačí ;-)

Majkííí a Kačka

Majkííí a Kačka10. 10. 2013 7:38:25

U franc. oken musí být věnec samozřejmě ukončen.

Abyste zajistili dostatečnou pevnost věnce, tak využijte v patře vnitřní nosnou příčku, ve které místo jedné řady tvárnic uděláte věnec.

Potom bude věnec vypadat jako dva kusy tvaru písmene E, umístěné proti sobě.

V každém případě, by to mělo být popsané v projektu.

Pavlína a Antonín

Pavlína a Antonín10. 10. 2013 7:13:03

Ovšem v případě, že tam bude věnec, tak tam nebudou moci být francouzská okna.Je to tak?

Pavlína a Antonín

Pavlína a Antonín10. 10. 2013 5:33:01

Díky za zajímavý postřeh. Do příštího roku kdy chceme zdít je spoustu času a tak máme o čem přemýšlet

lorenc9. 10. 2013 19:20:09

přidejte si pár řad pod pozednici jinak do vany polezete po čtyřech, to podkroví je poloviční s tak nízkou podezdívkou, ztratíte spoustu prostoru zbytečně.
navíc to z venčí bude lépe vypadat, 4řady + věnec povazuji za minimum jinak si tam muzete z SDK vytvořit příčku a mrtvý prostor protože tam níkdy nic nedáte ani se nepostavíte, doporučuji si to doma vyzkoušet přiměřením.

Reklama
Reklama

Akce na stavební materiály, nová videa a postupy...

Reklama
Reklama