Kolaudace

Autor: Libor a Maruška (50 příspěvků)
26. 3. 2013
14 komentářů
Kolaudace
Příspěvek stavebníka
Listopad 2012 Začátkem listopadu jsem na SÚ podal formulář „Oznámení o užívání stavby“. Domníval jsem se, že už při podání žádosti musím předložit celý balík všech dokumentů. To byl omyl.

Při podání se dává jen ten dvojlist žádosti. Až teprve, když přijde pracovník SÚ na stavbu, tak se mu předkládá veškerá dokumentace. Tím pádem jsem tu žádost mohl podat o cca 2 týdny dříve a pak teprve ještě dokompletovat to, co mi schází.

Paní z SÚ asi po týdnu volala, že by se chtěla domluvit na termínu. Pokud bych ji prý na stavbu zavezl, tak by to šlo za týden, jinak až za 14dní. Tak jsme se dohodli, že pro ni zajedu, stejně to mám při cestě.

Už cestou na stavbu se mě ptala, jestli mám fasádu. Když jsem jí řekl, že nemám, tak se zatvářila kysele a že to prý bude problém. Že prý bez zateplení nesplňuju energetický štítek, a že kdybych stavěl z Ytongu, tak to nevadí, protože prý má lepší izolační vlastnosti než Porotherm.

Reklama

Vysvětlil jsem jí, že ve stavební části projektu je sice namalovaná izolace fasády, ale energetický štítek je počítán na holé zdivo bez zateplení – úředníci asi dokumentaci moc nestudují.

Taky si vzpomínám, že při výběru zdiva mě na nějaké výstavě člověk od Ytongu upozornil na v katalogu udávaný tepelný odpor jejich zdiva, který je prý lepší než u Porothermu – sám prodejce mi ale řekl, že je to obchodnický chyták, protože Ytong uvádí odpor při nulové vlhkosti oproti Porothermu, který prý odpor uvádí při obvyklé relativní vlhkosti. Takže to má být údajně přesně naopak, Porotherm 44 má mít lepší tepelný odpor než Ytong 375.

Já to nikdy podrobně nezkoumal, ale docela bych tomu i věřil. Rozhodně si myslím, že oba materiály nebudou mít tak rozdílný tepelný odpor, aby úřednice z SÚ u jednoho vyžadovala zateplení a u druhého ne. Odříkal jsem jí to, ona se podivila, ale víc o tom nediskutovala. Evidentně neměla tak detailní znalosti.

Reklama

Na stavbě si vzala výkres půdorysu přízemí a v rychlosti si prošla všechny místnosti. Pak jsem jí nabídl, jestli se nechce podívat na půdu (podkroví). Sice se jí moc nechtělo, ale když jsem spustil schody, tak si na ně stoupla a letem se podívala do podkroví a pochválila mě, že jsem osadil protipožární schody.

Pak jsme prošli všechny revizní zprávy a další dokumenty a dohodli jsme se, že nám paní dá souhlas s předběžnou kolaudací s podmínkou, že do roka bude zateplení a fasáda. Cirka po půl hodině bylo po všem. Paní si dala chlebíček a kafíčko a já ji odvezl zpět na SÚ.

Asi po týdnu dorazil doklad o předčasném užívání stavby už i s přiděleným popisným číslem. Je tam stanovena podmínka, že do konce následujícího roku bude hotové zateplení a fasáda.

Reklama

Tady je krásně vidět, jak si každý SÚ dělá, co chce. Jinde kamarádi bez problému zkolaudují bez fasády bez jakékoliv podmínky. I když jak mi paní sdělila, tak od 1.1.2013 má platit nějaká novela, která říká, že bez fasády není možné zkolaudovat.

Jinak ke kolaudaci (spadám pod SÚ ve Slaném) jsem předkládal následující dokumenty (nechával jsem si originály a úřednici z SÚ jsem dával barevné kopie): - formulář „Oznámení o užívání stavby“ - Stavební deník - Doklady ke změně stavby - Prohlášení odborného vedení stavby + osvědčení o autorizaci a kopie živnostenského listu (vše dodá dozor) - Geometrický plán (jak zaměření, které jsem nechával dělat před rokem, tak potvrzení, že se půdorys nezměnil) - Zpráva o výchozí revizi elektrické instalace - Zpráva o revizi plynového zařízení vč. protokolu o tlakové zkoušce - Protokoly o tlakové zkoušce vodovodu - Protokoly o zkoušce těsnosti kanalizace - Protokoly o topné a tlakové zkoušce ÚT - Zpráva o revizi systému ochrany před bleskem - Revizní zprávy spalinových cest - Doklady k nakládání s odpady - Doklady k hasicímu přístroji

Vzory některých dokladů jsem hledal docela dlouho, tak něco málo přikládám, protože by se to mohlo hodit i ostatním.

Přílohy

Nakládání s odpady
Zkouška topení
Těsnost kanalizace
Tlaková zkouška vodovodu
Geometrák
Odborné vedení stavby
Doklady ke změně stavby
Formulář ohlášení užívání stavby
Pomohl vám tento obsah?
Sdílejte ho s přáteli...
... nebo mu přidejte hodnocení
Přidávat hodnocení může pouze přihlášený stavebník
O autorovi
Libor a Maruška
Libor a Maruška (50 příspěvků)
Další články autora:
Víte, že můžete také vytvářet příspěvky? Kvalitní příspěvky finančně odměníme. Zobrazit více informací
Libor a Maruška

Libor a Maruška7. 9. 2015 9:04:42

Já to moc neřešil, jak jsem psal, prostě jsem napsal nějaké čestné prohlášení:

ČESTNÉ PROHLÁŠENÍ

Vlastníků novostavby RD o nakládání s odpady:

Identifikační údaje původce odpadu: Místo vzniku odpadů:

Jméno a Příjmení Novostavba RD
Adresa Adresa nebo parc. č.

Čestně prohlašujeme, že jsme při stavbě rodinného domu třídili odpad vznikající při stavbě (suť, plasty, řezivo, papírové kartony, atd.) a naložili jsme s odpady v souladu se zákonem o nakládání s odpady.

Suť a stavební plasty byly odvezeny do sběrného dvora.
Zbytky řeziva byly odvezeny ke spálení xxxxx, adresa.
Ostatní plastové a papírové odpady byly uloženy do k tomu určených plastových kontejnerů v obci xxxx.

Podpisy

Baronka4. 9. 2015 22:13:46

Nakládání s odpady - řezivo
Dobrý den,

chtěla bych se zeptat k formuláři Nakládání s odpady: Zbytky řeziva byly odvezeny ke spálení ……jméno, adresa. Co se přesně myslí zbytky řeziva - dá se napsat i to, že jsme si s tím topili v provizorních kamínkách v zimě, abysme v domě při práci nezmrzli nebo co tam může člověk doplnit, nějakého známého? :)

Díky moc za odpověď

JancaP27. 5. 2014 10:58:33

Dobrý den,
zajímalo by mě, jaké schody zvolit když:
Dům byl prozatím v podnikání, manžel opravuje auta. A my jsme se rozhodli, že půdní byt zrekonstrujeme, ale narazili jsme na schody. Jedni nám tvrdí, že musí být protipožární(železné) jiní kamenné a jiný zas, že je to jedno. Má někdo z Vás zkušenost? Díky za odpověď. :)

Jan Jeremiáš25. 6. 2013 18:21:09

Děkuji za odpověď, rozvody jsem si dělal sám, takže jsem si protokoly o tlakové zkoušce tak trochu vyrobil.
Ve čtvrtek mám kolaudaci tak uvidím jak dopadnu :-)

Libor a Maruška

Libor a Maruška25. 6. 2013 5:44:21

Podle mě by ho měl vydat živnostník nebo firma. Jednoduše řečeno, nikdo vám nebrání protokol vyplnit, vytisknout a podstrčit ho nějakému instalatérovi k orazítkování a podpisu. Když to přeženu, tak když si necháte někde vyrobit fiktivní razítko s adresou, IČem apod. a protokol si tímto orazítkujete a podepíšete, tak to máte vyřešeno. Pochybuju, že někdo bude ověřovat, jestli firma/živnostník vůbec existuje. Co jsem tak pochytil na internetu, tak málo kdo vůbec tlakovky dělá.

Jan Jeremiáš24. 6. 2013 18:45:16

Nevíte náhodou jestli protokol o tlakové zkoušce vodovodu a kanalizace si mohu udělat sám nebo je třeba někdo s ŽL nebo dokonce s nějakou akreditací?
Děkuji

Karel a Petra

Karel a Petra27. 3. 2013 15:22:44

Díky za odpovědi, důkladně večer prohledám souhlas se stavbou :-) Samozřejmě si je myslim každý vědom, že bez "kolaudace" se objekt nesmí trvale obývat, ale bohužel jindy to jinak nejde a myslím že dům pouze bez fasády a horní koupelny nás na životě neohrožuje, abysme tam nemohli bydlet. Radši by se stavební úřad měl zaměřit na ty staré domy, plesnivé, ve kterých bydlí i malé děti a ty jsou neobyvatelné a zdraví škodlivé, bohužel, tam se byrokracie ještě nedostala. Takže musíme rychle šetřit, abysme už bydleli ofiko :-)

Syki27. 3. 2013 15:13:08

Když jsem se ptala na stavebním úřadě ještě než jsme začali stavět, tak úřednice řekla, že zahájit stavbu musíte do roka od vydání stavebního povolení, ale kolaudovat má každý svých možností, někdo postaví za rok, někdo za pět, protože nemá peníze nebo čas a stavební úřad vás nemůže donutit kolaudovat do jejich data. Ovšem v nezkolaudované stavbě by jste neměli správně bydlet.

Lucka a Jirka

Lucka a Jirka27. 3. 2013 11:41:54

tak to my ho tam máme, a jelikož je to do letošního listopadu a bez fasády nám paní pod kterou spadáme na sú nám bez fasády dům nezkolauduje jak mi odsekla do telefonu tak budem muset žádat o prodloužení.
A to je to dcera chlapa s kterým taťka dělal 13let a stále jsou v kontaktu a paní to moc dobře ví a stejně nám od začátku dělá problémy, hold není nad to když máte někde známý.

Libor a Maruška

Libor a Maruška27. 3. 2013 11:36:44

Na souhlasu s provedením ohlášené stavby není nikde žádný termín dokončený vyplněn (podrobně jsem ho prohlédl). Takže to asi znamená, že jsme klidně mohli stavět třeba 100let. :-)))

Lucka a Jirka

Lucka a Jirka27. 3. 2013 10:57:18

to záleží na tom do kdy máte stavební povolení (ohlášení)

Karel a Petra

Karel a Petra27. 3. 2013 9:53:19

Jen se chci zeptat když to máte už za sebou a nechce se mi volat na SÚ, protože máme ty "nejlepší " úřednice v celým kraji. Nevte náhodou jestli je nějaká lhůta do kdy je potřeba dům zkolaudovat, nebo je to jedno, ve stavebním zákoně se to nemůžu nějak dočíst. Díky :-)

Libor a Maruška

Libor a Maruška27. 3. 2013 6:16:34

Rozpočet se dodržet podařilo. Zatím teda nemáme zateplení a fasádu, ale udělali jsme spousty věcí jinak (dražší) a přesto jsme se dosud vešli do 2 milionů. Bíže to popisuju v připravovaném článku, kde mám takovou malou bilanci a statistiku celé stavby včetně přehledu všech nákladů. Snad to dám přes víkend dohromady.

Petra26. 3. 2013 19:46:18

Zdravím, máte to moc pěkný :-) Mohu se zeptat, jestli se podařilo dodržet stanovený rozpočet?