Mistni setreni pro Uzemni rizeni - DUR

Autor: Redakce (77 příspěvků)
19. 4. 2012
7 komentářů
Mistni setreni pro Uzemni rizeni - DUR
Příspěvek stavebníka

V poslednim clanku jsem popisoval co je potreba k podani zadosti o Zahajeni uzemniho rizeni pro umisteni stavby. Ted Vam popisu dalsi kroky co by meli nasledovat, jake kroky nasledovali v mem pripade aby jste si udelali obrazek, co Vas ceka:-)

Moje zadost pro DUR(zkracene Uzemni rizeni) byla podana 31.1.2012. Muj projektant poslal dokumenty postou(prvni chyba) a byl domluven s konkretni osobou na  SU, ze v prubehu 14 dnu dodame zbyvajici dokumenty, ktere nam chybeli a na kterych se finisovalo.

Jednalo se o vyjadreni z oboru Zivotniho prostredi, podpis byvaleho vlastnika pozemku pro pouziti Radonove zpravy vypracovane za jejich penize(vyzadal si to SU- stavebni urad - prej chce mit souhlas aby to mohl prilozit k me dokumentaci, jde o to ze Radonova zprava je vypracovana na cislo pozemku v katastru a ne na jmeno, tudiz je platna a neni potreba ji znovu delat pokud ji mate k dispozici).

Na zahajeni Uzemniho rizeni ma SU 30 dnu!Pozor na to.Takze v mem pripade me dorazila do datovky dne 24.2.2012 (i presto, ze to melo byt zaslano memu projektantovi, protoze me v teto veci komplexne zastupuje) VYZVA k doplneni dokumentu s odkladem do 31.5.2012!!! Jenze ouha uredni siml byl rychlejsi nez datovka.

Reklama

Vyzva byla sepsana k datu 26.2.2012 ale dorazila do datovky jiz 24.2.2012. Ja jsem osobne dne 23.2.2012 vse poslal doporucene na SU, kde byli chybejici podklady. Kdyz jsem jeste tehoz dne 24.2.2012 volal na SU v dopolednich hodinach nikoho jsem nezastihl. Takze asi ma posta byla nalezena az v pondeli 26.2. a to uz bylo jedno protoze SU to odlozil.

Po telefonickem rozhovoru, kdy jsme si vyjasnili, ze to co potrebuji tam dorazilo nam bylo sdeleno, ze toho maji moc a nase zadost je nyni na konci baliku vsech tech , kteri pozadali drive. Takze SU bude opetovne jednat, ale nevi kdy, protoze to maji uspesne odlozene do 31.5.2012!!!

Dokazete si predstavit muj vyraz ve tvari  Jeste je potreba zminit ze referentka SU ktera ma starosti moje Uzemko po nas opetovne vyzaduje Radonovou zpravu a stanovisko Telefonica o2, ktere jiz ma a bylo ji doruceno. V pripade Radonu slo pouze o ten pisemny souhlas k pouziti zpravy vypracovane predtim.

Reklama

Dale referentka SU po nas chtela Rozpis kontrolnich prohlidek, stitek PENB, stvabyvedouciho cili autorizovany dozor a stanovisko obce k RD a sjezdu na obecni komunikaci. Je potreba uvest, ze stitek PENB a kontrolni prohlidky a jmeno aut.dozoru neni potreba pro DUR ale pro az nasledujici Stavebni povoleni ci Ohlaseni. Ostatni jiz mela ale chtela to znovu:-( Proste chaos.

Bylo zrejme ze pozmenovala dokument pouzity pro jinou stavbu a nechala tam spoustu neprimerenych pozadavku vcetne nejake vysky oploceni, ktera nesouvisela s moji zadosti o zahajeni Uzemniho rizeni.Pozdeji to referentka vyjasnila tak, ze nam chtela pomoci s urychlenim vsech ostatnich dokumentu a proto je jiz vypsala v te vyzve o doplneni.

Me kroky vedly na Krajsky urad - odbor Uzemne pravne schvalovacich ci co. Na radu zda se odvolat proti rozhodnuti me bylo sdeleno, ze kdyz si to KU vyzada na provereni chyb rozhodne povoleni nebude vydano tento rok. Takze jsem volal vedoucimu Stavebniho uradu, vse jsem se pokusil vysvetlit a vedouci me ujistil, ze to projedna s pani referentkou.

Reklama

Vedouci uradu me sdelil, ze se tim budou zabyvat a o dalsich krocich me budou pisemne informovat. Nejaky predbezny termin me sdelen nebyl. Po 20 dnech(14.3.2012) me prislo vyrozumeni SU ze tedy Zahajuji Uzemni rizeni ve veci meho RD a ze verejne slyseni na miste je naplanovano na 17.4.2012 v 10 am. 

Vcera jsem tam byl. Na misto se dostavil vedouci SU, nebot referentka je nemocna. Sousedka podepsala protokol. Ja jsem podepsal protokol. Pan vedouci podepsal protokol. Nikdo jiny se nedostavil. Trvalo to 15 minut. A ted pozor. Na rozhodnuti maji opet 30 dnu!!!

Pak k tomu pripocitejte nabyti pravni moci, dalsich 15 dnu a jsme na konci kvetna. Az po nabyti pravni moci mohu podat Ohlaseni o stavbe ktere musi vydat do 10 dnu anebo kdyz ho nevydaji do 40 dnu povazuje se to za odsouhlasene. A to vse za predpokladu, ze budou mit vse co po nas budou chtit. Jo a jeste nakonec az po ohlaseni muzou schvalit jimku.

Jo a ted jeste jedna perlicka: Ted jsem si az vsiml ze na Oznameni o zahajeni uzemniho rizeni tam dotycna pani referentka napsala spatne rozmery domu.Napiste jake Vy mate zkusenosti s urednim simlem. Ctenim Vasich prispevku budu travit cekani na dalsi kroky SU :-)   

Pomohl vám tento obsah?
Sdílejte ho s přáteli...
... nebo mu přidejte hodnocení
Přidávat hodnocení může pouze přihlášený stavebník
O autorovi
Redakce (77 příspěvků)
Další články autora:
Víte, že můžete také vytvářet příspěvky? Kvalitní příspěvky finančně odměníme. Zobrazit více informací

Eva11. 6. 2012 17:16:22

Zdravím Vás,
vrátili nám ze stavebního úřadu dokumentaci, že nám chybí dokumentace pro územní řízení dle vyhl. 503/2006 příloha 4, tak se Vás chci zeptat, zda nemáme nějaký mustr co by měla taková dokumentace obsahovat nebo jak by to mělo vypadat. My jsme to dávali projektantovi asi třikrát, ale bohužel stále nám to nedodal a po pravdě už se mi za ním ani nechce jít, takže bych si to raději napsala sama.
DÍKY MOC
EVA

Martin25. 4. 2012 6:55:42

Já se v tom nějak ztrácím. podle toho odstavce jste mohli umístit dům na hranici s odkazem na tento odstavec a o žádné vyjímce není třeba mluvit, nebo ano?
ono je to už asi jedno, když už máte UR, ale třeba se to tu někomu může hodit.
Tak ať se daří!

Martin22. 4. 2012 19:47:21

Můžu se zeptat, na výjimku z čeho jste žádali?
Podle mě jste podle vyhlášky č. 501/2006 Sb., o obecných požadavcích na využívání území, mohli na hranici pozemku dům umístit.
Pokud byste měli souhlas souseda až ke stavebku/ohlášení, pak podle mě úřad nemá důvod stavbu nepovolit..

Martin19. 4. 2012 15:51:59

Jarek: S těmi špatnými rozměry je to tak, na jakého narazíte úředníka.. Pokud to bude ten samý, který vydal ÚR, tak asi problém nebude, ale může to dostat někdo jiný a můžete narazit.
Ale nevím, třeba to problém nebude.. Zkuste se zeptat vedoucího odboru, je to jejich chyba a měli by mít sami zájem to v klidu řešit.
Obecně se to dělá tak, že se k žádosti o ÚR dodává naprosté minimum nutných informací, abyste pak neměli svázané ruce u stavebka, kde ještě můžete projekt změnit. Např. do žádosti o ÚR napsat jen vzdálenosti od sousedních pozemků, maximální uvažované rozměry domu apod.
Ale sám nemám o stavebním zákoně detailní znalosti, chce si to nastudovat, projit web a člověk je chytřejší.
Zkuste ještě toto:
http://www.uur.cz/1000-otazek/

Iveta

Iveta19. 4. 2012 14:33:28

to je tedy síla, držím palce.... jsem ráda, že po 7 měsících hledání pozemku vyřizování hypotéky, projektu a dalšího papírování máme stavební povolení... zastupoval nás taktéž projektant, ale většinu papírů jsme vezli přímo osobně, protože vím,jak naše úřady fungují, největší problém jsme měli na životním prostředí a se souhlasem dopravní policie, ale nakonec vše klaplo.... pevné nervy a hodně štěstí!

Zbyněk

Zbyněk19. 4. 2012 11:51:51

Zdravím, jsme na tom dost podobně, vše řeší projektant a máme požádáno o územnko. Vzhedlem k tomu, že se na pozemnku momentálně stavějí veškeré sítě tak je to samozřejmě komplikované. začátkem května nabude právní noci stavební povolení na NN a pak můžeme dořešit územko. Aktuálně jsme to se ženou zkomplikovali tím, že jsme nechali celý barák předělat...

Martin19. 4. 2012 7:51:56

Měl jste jít jinou cestou - pokud existuje územní plán a jedná se o zastavitelné území, pak jste mě zažádat o územně plánovací informaci a následně rovnou ohlásit stavbu. Je to kratší proces než projít přes územko.
Nebo zvolit cestu spojeného územního a stavebního řízení, prostě vše v jednom kroku.
Toto vše lze myslím pro stavby do 150 m2.
Doporučuji studium aktuálního znění stavebního zákona, bohužel někteří úředníci jej neznají a jen kopírují jedno rozhodnutí...
Pokud máte v rozhodnutí chybu, lze to opravit vydáním nějakého rozhnodnutí o opravě zřejmých nesprávností, pak se nemusí absolvovat celé ÚŘ znovu..