Zdravím, my jsme kolaudovali před měsícem, RD půdorys 178 m2, 2 NP. Stavěli jsme v podstatě svépomocí + dodavatelsky vybrané práce, tj. neměli jsme určeného „stavebního podnikatele“. Také doporučuji nejdříve se obrátit na příslušný stavební úřad a poptat se, co po vás budou chtít.
U nás to byly revize elektroinstalace a hromosvodu, geometrický plán a splnění požadavků hasičů, které měli ve stavebním povolení. Dávali jsme i projektovou dokumentaci s vyznačením odchylek oproti schválené dokumentaci pro stavební povolení (vypadalo to tak, že jsem červenou tužkou do výkresů zakreslil jednu příčku se dveřmi a sedlovou střechu místo půlvaleb). Dále k ČOV předávací protokol a provozní řád. Nepotřebovali jsme dokládat, že stavěl „stavební podnikatel“, protože máme RD nad 150 m2, žádné vyjádření stavebního dozoru, stavební deník, doklad o likvidaci odpadu, zkoušku těsnosti odpadního potrubí, ani žádné další potvrzení, papíry ani razítka, která byla uvedena ve stavební povolení.
Na můj dotaz, jestli dostanu nějaké potvrzení o proběhlé kolaudaci, mi bylo sděleno, že ne. Žádný kolaudační souhlas, možná na vyžádání protokol o kolaudaci, ale běžně se nedává. Celé to proběhne tak, že pracovník stavebního úřadu, pokud nenajde žádné nedostatky, zadá do RUIAN nové adresní místo a tím je prý dáno pro ostatní instituce, že kolaudace proběhla. Katastr si toto při zápisu zkontroluje a případně i banka, pokud po vás nějaké potvrzení o kolaudaci vyžaduje. Sám úředník SÚ mi řekl, že oni to dělají takto, že záleží na konkrétním úřadu. Ptal jsem se totiž opakovaně, jestli to co po mě chtějí, je opravdu všechno. Řekl, že ano a dodal - "až přijedu na základnu, tak to tam zadám". Asi za dvě hodiny, asi se stavil ještě na oběd, jsem v RUIANu našel naši novou adresu. Dnes už máme i po vkladu a zápisu v KN.
Řekl bych, že ke zvolnění podmínek přispěla i novelizace Stavebního zákona. Samozřejmě musí být při kolaudaci splněny požadavky na bezpečnost, např. zábradlí na schodech atd. My neměli ještě skleněnou výplň zábradlí, tak jsem to vyřešil provizorním umístěním zbylých palubek z podbití mezi sloupky zábradlí. Když jsem vysvětloval proč to tak je, tak úředník odvětil, že mi na to nemůže nic říct, že zábradlí máme :-). Je to i určitě hodně o lidech.
Jakube, neptejte se tady, ptejte se na Vašem staveb ním úřadu. Metodika pro stavební úřady je ve věcech kolaudací nejasná a každý stavební úřad si to dělá tak trochu po svém. Některý nechce skoro nic, některý zase vše jako ke kolaudaci (jak se dělala po staru, před r. 2018). Obvykle jsou benevolentnější stavební úřady na obcích II. typu a přísnější na obcích III. typu (to jsou ty obce s tzv. rozšířenou působností). Takže se raději zeptejte tam, ať "nevyrábíte" nějaké dokumenty zbytečně.
Ifko a Lůca26. 6. 2019 12:49:16
Zdravím, my jsme kolaudovali před měsícem, RD půdorys 178 m2, 2 NP. Stavěli jsme v podstatě svépomocí + dodavatelsky vybrané práce, tj. neměli jsme určeného „stavebního podnikatele“. Také doporučuji nejdříve se obrátit na příslušný stavební úřad a poptat se, co po vás budou chtít.
U nás to byly revize elektroinstalace a hromosvodu, geometrický plán a splnění požadavků hasičů, které měli ve stavebním povolení. Dávali jsme i projektovou dokumentaci s vyznačením odchylek oproti schválené dokumentaci pro stavební povolení (vypadalo to tak, že jsem červenou tužkou do výkresů zakreslil jednu příčku se dveřmi a sedlovou střechu místo půlvaleb). Dále k ČOV předávací protokol a provozní řád. Nepotřebovali jsme dokládat, že stavěl „stavební podnikatel“, protože máme RD nad 150 m2, žádné vyjádření stavebního dozoru, stavební deník, doklad o likvidaci odpadu, zkoušku těsnosti odpadního potrubí, ani žádné další potvrzení, papíry ani razítka, která byla uvedena ve stavební povolení.
Na můj dotaz, jestli dostanu nějaké potvrzení o proběhlé kolaudaci, mi bylo sděleno, že ne. Žádný kolaudační souhlas, možná na vyžádání protokol o kolaudaci, ale běžně se nedává. Celé to proběhne tak, že pracovník stavebního úřadu, pokud nenajde žádné nedostatky, zadá do RUIAN nové adresní místo a tím je prý dáno pro ostatní instituce, že kolaudace proběhla. Katastr si toto při zápisu zkontroluje a případně i banka, pokud po vás nějaké potvrzení o kolaudaci vyžaduje. Sám úředník SÚ mi řekl, že oni to dělají takto, že záleží na konkrétním úřadu. Ptal jsem se totiž opakovaně, jestli to co po mě chtějí, je opravdu všechno. Řekl, že ano a dodal - "až přijedu na základnu, tak to tam zadám". Asi za dvě hodiny, asi se stavil ještě na oběd, jsem v RUIANu našel naši novou adresu. Dnes už máme i po vkladu a zápisu v KN.
Řekl bych, že ke zvolnění podmínek přispěla i novelizace Stavebního zákona. Samozřejmě musí být při kolaudaci splněny požadavky na bezpečnost, např. zábradlí na schodech atd. My neměli ještě skleněnou výplň zábradlí, tak jsem to vyřešil provizorním umístěním zbylých palubek z podbití mezi sloupky zábradlí. Když jsem vysvětloval proč to tak je, tak úředník odvětil, že mi na to nemůže nic říct, že zábradlí máme :-). Je to i určitě hodně o lidech.