Skladba podlahy v podkroví

Autor: Boki (5 příspěvků)
24. 5. 2019
17 komentářů
Dotaz

Dobrý den, prosím o radu. Nevím jak nejlépe vyřešit skladbu podlahy v 2.N.P. Nebude podlahové vytápění. Strop je trámový, na stropech je záklop z bio desek Novatop 2cm, na nich jsou OSB desky 2,2cm. V podlahách povedou rozvody vody a kanalizace v koupelně, plus elektro. Potřebuji vyřešit tedy co dát nad ty OSBčka, jak pokračovat dále. Určitě chci kročejovou izolaci. Finální povrch bude 1,5cm plovoučka. Místa na skaldbu podlahy je dostatek. Děkuji za případné rady.

Boki18. 10. 2020 19:04:09

Dobrý den,

tak mám v plánu dělat podlahu na půdě a potřeboval bych další radu :-)
Půda bude sloužit jako mezonetový pokoj, čili bude obytná. A nevím si ůplně rady s konstrukcí podlahy.
Konstrukce stropu v 2.N.P. jsou kleštiny, na kleštinách jsou desky Novatop 2.2cm. Toď vše. V těchto deskách jsou vyvrtány díry a v těch jsou umístěny bodové světla. Desky tvoří strop v 2.N.P. Nosná vrsatva desek jsou již zmiňované kleštiny. Ze strany půdy jsou na deskách (z vrchní strany) elektrické dráty, které spojují již zmiňované bodové osvětlení. Čili potřebuji udělat v prvé řadě rošt, který zaklopím OSB deskama. Mám ale jeden problém, který potřebuji vyřešit a to je to, že nechci podlahu moc zvedat, jelikož se jedná o půdní prostor, kde se sice postaví v pohodě dospělý člověk, ale nad hlavou už je jen tak 20cm místa a proto nechci podlahu moc zvedat aby se prostor moc nezmenšil. Řeší se vzduchová neprůzvučnost a kročejivý hluk. Bohužel vzhledem k místu nemůžu řešit obě věci. Mezonetový pokoj bude sloužit spíše jako taková zašívárna pro děti, kde budou mít matrace na odpočinek a TV. Pokoj nebude nejspíše použiván tak často jako klasické pokoje. Pod tímto mezonetovým pokojem se nachází dva dětské pokoje a šatna. Čili otázka zní, zda řešit spíše více kročejový hluk, nebo vzduchovou neprůzvučnost? Můj návrh je takový. Udělt rošt z trámků, výška bude asi 8cm. Abych vyřešil aspoň malinko kročejový hluk, tak bych na tyto trámky ze spodní a také z vrchní strany připevnil speciální pásku, nevím jak se nazývá, je to taková měkká pogumovaná páska, která tlumí zvuky. Mezi trámky bych vložil izolaci proti vzduchové neprůzvučnocti. Zaklopím OSB. Na OSB položím nějakou tenkou kročejovou izolaci a na to plovoučku? Nic jiného mě nenapadá. Můžete mi prosím poradit zda by to tak bylo vhodné, popřípadě zvolit jiné lepčí řešení? Děkuji moc.

Boki29. 7. 2019 19:04:51

Super, děkuji za odpověď a za radu.

Jiří Kubíček29. 7. 2019 14:54:46

Dobrý den, jelikož finální podkladní vrstva + další vrstvy společně s kročejovkou a plovoucí roznášecí vrstvou se budou dělat až nad tím roštem a tedy ten rošt nemusí být plovoucí, jen se tím nastavuje celá podlaha kvůli rozvodům a izolaci pro vzduchovou neprůzvučnost, tak bych ten rošt připevnil k tomu stropnímu spodnímu záklopu.

Boki29. 7. 2019 9:48:35

Dobrý den,

prosím Vás, tak už začínáme s hrubou podlahou. Můžete mi prosím ještě poradit jedu věc? Ten rošt co budeme dělat, má se pevně přišroubovat k těm stropním záklopům? Jen pro připomenutí, stropní záklop tvoří dvě vrstvy, první vrstva lepené velkoformátové desky novatop 1,8cm, na tom OSB 2,2cm. Na to budu dávat ten rošt , do kterého se vloží izolace v zduchové neprůzvučnocti. A nevím, zda ten rošt mám v různých částech na pevno přišroubovat k tomu stropnímu záklopu, či jej mám jen volně na strop položit. Moc děkuji za radu.
S pouzdravem.

Boki29. 5. 2019 18:19:06

Dobrý den,

ano, je mi to jasné. Tak snad uz to bude vse :-)
Děkuji.

Jiří Kubíček29. 5. 2019 7:28:33

Dobrý den, v tom případě pak budou tvořit plovoucí roznášecí desku ty cementotřískové cetris desky (mají menší tepelný odpor, než OSB desky, proto jsou v kombinaci s podlahovým topením lepším řešením). Jelikož ta systémovka je ze šedého EPS, tedy nemá integrovanou kročejovou izolaci, tak bych pod ní zachoval tu minerální kročejovku, případně hobru. Je to tedy jak píšete, vynechá se ta roznášecí deska ze dvou vrstev OSB a systémovka s cetris deskami se dá na kročejovku, ty cetris desky se budou též dávat ve dvou vrstvách a šroubovat k sobě.

Boki29. 5. 2019 4:45:20

Dobrý den,

ještě jednou otravuju. Pátral jsem ještě po internetu a našel jsem podlahové vytápění Jupiter. Výhoda tohoto vytápění spočívá v tom, že se nezalévá anhydritem ani betonem, dělá se suchou cestou. Jde o spec. sys. desky, do kterých se vloží hadice a na to se pak jen položí dvě vrstvy tuším že cetris desek, nebo něčeho takového. Celkem se mi to líbí a zvažuju, že bych to tam zakomponoval. Akorat opět netuším, jak by měla potom vypadat skladba stropu. Zde odkaz na ty desky: http://www.jupiter-eshop.cz/?action=detail&id=ID383&catg=133
Myslíte, že můžu z té konstrukce jak jsme si psali, vyhodit ty dvě vrsty OSB, které jsou na kročejovce a dát to míto nich? Nebo to vše nechat tak jak jsme si psali a celý ten systém hodit na to?
Děkuji za radu.

Boki27. 5. 2019 19:28:31

Tak to jsem nevěděl. Děkuji za radu. Budu se tím řídit. Díky!!

Jiří Kubíček26. 5. 2019 22:02:09

Jen ještě doplňuji, že síla OSB desek je dána osovou vzdáleností podpor, které bude tvořit rošt, tedy 30 - 40 cm pro minimálně 15 mm OSB desky, 40 - 60 cm pro minimálně 18 mm OSB desky a 60 - 80 cm pro minimálně 22 mm OSB desky. Jelikož OSB desky jsou dlouhé 250 cm, tak aby vám kraj desky vyšel bez prořezů vždy do poloviny šířky roštu, tak bych pořídil třeba ty minimálně 18 mm a střed profilu roštu by byl 50 cm od sebe.

Boki26. 5. 2019 20:10:09

Aha, jasně, chápu. EPS tedy vyhodím, vyměním za rošty a vyplním minerální vatou. Výška roštu bude tedy cca o 0,5 až 1cm vyšší než nejvyšší část nějaké sítě, nejšpíš to budou odpady. Voda a elektřina nezabere moc místa. Na to hodím OSB a na tom budu pokračovat dle Steprocku. Už je mi to vše jasné.
Ještě jednou děkuji mnohokrát za rady.

Jiří Kubíček26. 5. 2019 20:02:56

Ještě jsem vám do toho předešlého příspěvku něco doplnil, po tom, co už jste reagoval.

Boki26. 5. 2019 20:01:57

Oki, super. Děkuji za odpovědi. Uvidíme jak to bude fungovat, snad to bude v pohodě. Hezký večer.

Jiří Kubíček26. 5. 2019 19:56:50

Ano, u vás by to šlo vše až na tu vrstvu s EPS a sítěmi, EPS by měl být minimálně tak silný jako nejvyšší část nějaké sítě, nebo spíš tak o 0,5 až 1 cm vyšší, mezery byste měl vypěnit nebo něčím vyplnit. Uvidíte, jak se to bude pak chovat, možná bude trochu problém s tou vzduchovou neprůzvučností vzhledem k přiznaným trámům a chybějící minerální izolaci mezi trámy. Další OSB desky mezi EPS a kročejovku bych nedával, taky nemusíte nutně dělat ty okrajové pásky. Mimochodem, kdybyste ty další OSB desky chtěl použít, tak můžete, ničemu by to nevadilo, ale v tom případě by pak bylo lepší místo EPS vybudovat nějaký rošt, v tom vést sítě, vyplnit ho obyčejným levným minerálem v rolích a ty další OSB desky použít pro vytvoření nové podkladní vrstvy, celé by to mělo výhodu ve vylepšení vzduchové neprůzvučnosti. Je to jen na vás, pro jakou možnost se rozhodnete.

Boki26. 5. 2019 19:24:43

Uuf, je to slozitějši než jsem si myslel. Tak tu kročejovku co jsem Vám poslal vyřadím. Díval jsdem se na tu podlahu Akufloor a vypadá to dobře, mohl bych ji zkusit. Jen poseldní dotaz. Tu akustickou izolační vrstvu Steprock viz. fotto, mám tedy dát na EPS? Chápu to dobře? Už se v tom krapet ztrácím. Ve finále by to tedy vypadalo takto.
1. Stropní trámy
2. Záklop 2cm
3. OSB 2,2cm
4. EPS ( hloubku nevím, budou se muset do toho schovat odpady, voda, elektrika)
5. Pokračovat budu viz fotto v přiloze

Souhlasí? Nebo bych měl dát ještě na ten EPS vrstvu OSB a na to potom pokračovat dále?
Děkuji moc.

Jiří Kubíček26. 5. 2019 18:29:07

Zdravím, až k té kročejovce je to OK. Tuto konkrétní kročejovku sice neznám, ale asi jako kročejovka nějak fungovat bude, osobně by se mi ale nelíbily dvě věci. Ta kročejovka je silná "pouze" 9 mm a mám trochu podezření, že např. proti hobře nebo minerální kročejovce silné 3-5 cm to tak dobré nebude, ale mohu se mýlil zkušenost s tímto materiálem nemám. V čem je ale podle mne velký problém, tak že nemáte řešenou vůbec vzduchovou neprůzvučnost, tedy mezi trámy nemáte žádný minerál. Takže se to musí zachránit alespoň kvalitní silnější kročejovkou z materiálu, který to bude alespoň trochu řešit, i když 10 - 15 cm minerálu vám nenahradí žádná kročejovka. Silně pochybuji o tom, že ta kročejovka, co jste na ní dal odkaz, bude řešit vzduchovou neprůzvučnost, jednak je celkem slabá a dále to není minerál ani dřevovlákno, a sitě budou mezi EPS, což opět neřeší vzduchovou neprůzvučnost. Osobně bych to řešil takto: místo té kročejovky v tom odkaze bych použil cca 5 cm kročejovky, který vylepší vzduchovou neprůzvučnost, tedy buď minerální kročejovku pro lehkou plovoucí podlahu nebo dřevovláknitou hobru. Na to by pak následovala ta plovoucí roznášecí vrstva s dilatací kolem stěn položená jen na kročejovce. Tuto vrstvu jako pevnou můžete vytvořit pouze ze dvou vrstev OSB desek, zpravidla o síle 15 - 18 mm, používají se desky s perodrážkou, ta druhá vrstva jde buď křížem přes tu první nebo posunutím desky v obou směrech o polovinu. Obě tyto vrstvy se slepí nějakým lepidlem na dřevo, jinak všechny desky nejlépe i v perodrážce, potom se tyto vrstvy ještě správně sešroubují příslušně dlouhými vruty. Použít můžete i vylepšený systém Akufloor: https://stavba.tzb-info.cz/podlahy/5067-lehka-plovouci-podlaha-akufloor-zaklad-zvukove-pohody-v-interieru . Na to pak přijde jako finální krytina ta plovoučka nebo cokoli jiného. Jen pomocí jedné vrstvy OSB desek a plovoučky pevnou roznášecí desku nevytvoříte, ta plovoučka, i když je silná, tak se ale jen na svém podkladu položena, není s ním, nějak spojena. Pak je tu ještě možnost, která vám vzduchovou neprůzvučnost vylepší ještě více, a to takové, že místo EPS použijete dřevovláknité desky nebo tuhé minerální desky, mezi těmito deskami by byly sítě, na to opět minerální nebo dřevovláknitá kročejovka. Bylo by to dražší, ale lepší z hlediska vzduchové neprůzvučnosti.

Boki26. 5. 2019 18:06:45

Dobrý den pane Kubíček,
moc děkuji za Vaši reakci. Ano, jedná se o konstrukci mezi dvěma vytápěnými prostory. Co se týče izolace mezi trámy (zvuková neprůzvučnost), jak jste navrhoval, bohužel není možná, trámy jsou pohledové z lepeného profilu. Řešil bych to asi tou minerální kročejovkou jak jste psal. Ale jestli jsem to dobře pochopil, může to být tedy takto? První tři body již mám. Skladba stropu:
1. Stropní trámy
2. Záklop stropních trámu z Novatop desek 2cm
3. Na tom pro zpevnění OSB 2,2cm
4. Podlahové EPS mezi kterými se provede elektro a voda
5. Na EPS kročejovka, může být třeba tahle? https://eshop.potichu.cz/produkt/insulit-bi9/
6. OSB desky ( tloušťka cca kolik?) Tyhle osb nebudu nijak nikam kotvit, jen se volně položí na kročejovku?
7. Plovoucí podlaha 1,5cm

Může to být nějak takto?
Děkuji moc za odpověď.

Jiří Kubíček25. 5. 2019 21:02:41

Dobrý den, asi se bude jednat o konstrukci mezi dvěma vytápěnými a obývanými prostory, kterou je tedy potřeba řešit především z akustického hlediska (vzduchová neprůzvučnost, kročejový hluk). Vzduchovou neprůzvučnost byste měl řešit nějakou minerální izolací mezi trámy (síla minimálně 10-15 cm), ale částečně ji vylepší i případná minerální kročejovka. Útlum kročejového hluku lze vyřešit jedině vybudováním plovoucí roznášecí vrstvy s dilatací kolem stěn, která není k ničemu připevněna, jen leží na kročejovce nebo vrstvách s kročejovkou. Kročejovka by měla být položena celoplošně a bez přerušování na podkladní vrstvě, tedy u vás na těch deskách. Když to tedy vezmu vše v lehkém a suchém provedení, tam na desky by měla přijít kročejová izolace pro lehkou plovoucí podlahu, nejlépe minerální nebo např. hobra, a na to plovoucí roznášecí deska tvořena sešroubováním a slepením dvou vrstev třeba OSB desek. Jestli má být podlaha vyšší a mají v ní být ještě nějaké sítě, tak další vrstvu lze vytvořit třeba z podlahového EPS, mezi kterým by vedly sítě, v tom případě bych tuto vrstvu udělal jako první, následně by přišla celoplošně kročejovka a pak plovoucí roznášecí vrstva.

Reklama
Reklama

Akce na stavební materiály, nová videa a postupy...

Reklama
Reklama