Příjezdová cesta + sítě
Dotaz
Reklama
Reklama
Akce na stavební materiály, nová videa a postupy...
Reklama
Reklama
Svépomoci
Copyright © 2009 - 2024 Stavební Postupy s.r.o. Obchodní podmínkyZásady ochrany osobních údajůZměnit nastavení cookies
Akce na stavební materiály, nová videa a postupy...
AŘbeton22. 5. 2018 18:56:59
Dobrý den,
protože máme zkušenosti s realizací mnoha komunikací, s přeměnou z orné půdy na pozemek i s vyjednáváním s městem, sdílíme tyto rady a především vyvrátíme omyly.
1. Město má pravomocí více, než tušíte. Ano, město Vám může diktovat výšku domu, vzdálenost domu od komunikace, zastavitelnou plochu pozemku a tak dále. Takže první omyl je, že město Vám nemůže diktovat výstavbu komunikace včetně přípojek. MŮŽE! V opačném případě Vám prostě nedovolí stavět.
(Proč tomu tak je, je poměrně jednoduché. Města nemají peníze a neumím si představit, že by lidé nakupovali ornou půdu za hubičku, město by udělalo změnu územního plánu, kde bude plánovaná výstavba pro nové rodiny s novými domy, lidé by na (pouze) koupené orné půdě bohatli úplně bez starostí, a město by vše zaplatilo. Nereálné.) Pozn. Pozemek je několikanásobně dražší než orná půda.
2. Jak se to řeší jsem přispíval již dříve (jiná diskuze), takže nyní to (snad) zkrátím. Ve zkratce řeknu, že na příjezdové cestě by se měli podílet všichni, kdo mají přípojky a vstupní (příjezdovou) cestu právě ke svým pozemkům. Sepíše se smlouva jak s lidmi, tak s městem. Tito lidé se budou podílet poměrově. Pokud například na 50 metrové cestě budou celkem 4 (říkejme přesněji orné půdy s budoucím plánem pozemek) o stejné šířce, budou se všichni podílet stejně. Pokud by ale první dva pozemky (na začátku komunikace) zabírali celkem 70 % celkové délky komunikace, tito majitelé by se měli podílet právě těmito 70%, záleží však na čem se dohodnete a co bude v budoucí smlouvě. Pokud ve smlouvě bude uvedeno, že zaplatíte 100%, tak prostě zaplatíte 100%.
3. Trochu jiná situace je, když už jeden má u/na Vaší budoucí příjezdové cestě postavený dům (a ke svému domu přípojky atd). Sice nemá zpevněnou (dlážděnou cestu), ale postaveno už dávno má. On se s největší pravděpodobností nebude podílet na výstavbě a financování, byť k jeho domu mu vytvoříte (dlážděnou) cestu zdarma (přípojky už má).
Proč? Jemu je to jedno, už není v šachu od města, že když neudělá cestu, tak si nepostaví. On už dávno bydlí. Můžete ho ale slušnou formou požádat alespoň o nějaké drobné (např. o 1 - 2 % apod., dle dohody, moc to nepřežeňte nebo nedostanete nic.)
4. Co se týče zeleného domu, nemám s tímto typem výstavby žádné zkušenosti. Jen můžu říci, že u prvního domu kde jsem bydlel byla "jímka" na splašky, která se musela vyčerpávat. Toto už nikdy!!
5. Co se týče na připojení k přípojkám a jestli se můžete napojit. Ano, můžete. Ale až podepíšete s městem smlouvu (a možná i s dalšími lidmi). Do té doby se určitě nepřipojíte.
To je ve zkratce tak vše.
Vše ale můžete řešit s městem, se sousedy, s majiteli pozemku, s právníky, architekty a zkušenými developery atd. Nejdříve bych doporučil slušnou formou si popovídat s městem, jakou mají vlastně představu. Řešit v tuto chvíli přípojky je blbost, když Vám to město ani nedovolí. Kde všude jsou přípojky Vám s jistotou řekne město, o to bych se moc nebál.
PS:
Na výše uvedený text nelze vztahovat žádné právní nároky, nelze jej šířit, ani vydávat za vlastní. Jedná se pouze o vyjádření názoru v "diskuzi". (Naše podnikání je realizace betonových a anhydritových podlah, ale protože máme zkušenosti na toto téma, sdíleli jsme pouze své názory.)
S přáním hezkého dne
AŘbeton, Aleš Řípa
Kostelec nad Labem
www.arbeton.cz