V čem si vedete náklady na stavbu

Autor: Jirka7x45 (1 příspěvek)
Kategorie: Financování
12. 4. 2017
2 komentáře
Dotaz

Dobrý den,

začali jsme pomalu stavět a přemýšlím v čem vést náklady, které jsem do stavby investoval.

Samozřejmě pro tyto účely postačí Excelová tabulka a na webu jsem našel aplikaci http://www.nakladynastavbu.cz/.

Obě mají své výhody, u webové aplikace je možné si vést přehledně hodiny, ale nejde tam export, např. do Excelu.

V čem vy si vedete náklady na stavbu?

díky

Pavel Novy28. 4. 2017 18:15:12

Program na odkazu je podle mě k ničemu. Každá stavba by měla začít tím, že vím co chci stavět a kolik na to mám peněz. Podle toho vytvořím v excelu přesný rozpočet (ve dvou verzích něco jako lepší a nutné) a vedle píši reálně utracené peníze. Při stavbě se musíte něčeho držet a kontrolovat stav peněz. Pokud mám na zaklady 158 tis...a utratím 188 tis. Jsem - 30 tis. A budˇ je vydělám nebo v rozpočtu ušetřím. Můžete to rozpočítat skoro do šroubku. Hodiny si klidne můžete psát vedle. K tomu se hodí 5-20% rezervy. V každém okamžiku mám přesný přehled o penězích jak v jednotlivých etapách, tak celkově.

Svinčata

Svinčata15. 4. 2017 19:36:10

Na výpisu z účtu :)) Ale vážně - Excel je na to asi plně dostačující. Nemyslím, že je třeba zabíhat do takových detailů, jako výkaz hodin. Nejsme v zaměstnání.

David