střešní plastová okna Rooflite

Autor: Luboš Dolejš (24 příspěvků)
28. 2. 2017
1 komentář
Dotaz

Máte také někdo zkušenost s plastovým střešním oknem Rooflite? Mě zlákala cena a záruka 10 let a podobnost s Veluxem. Nenechal jsem si tyto střešní okna vymluvit od firmy co mě prováděla montáž. 6 oken které jsem koupil jsem nechal firmou co mě dělala střechu namontovat. Okna mám 8 let, plastový zavírací mechanizmus asi po 5 letech zežloutl a láme se, nemá ochranu proti UV. Ten ale po povolení dvou šroubků se vymění a doufám, že jde dokoupit. Jinak jsem z okny spokojen ale u jednoho okna prasknul v rohovém spoji plast. Vyrozuměl jsem výrobce když všude uvádí záruku 10 let, dle jeho pokynů poslal foto praskliny a číslo okna. Mě je i bez nějakého odborného posouzení jasné, že musí jít o vadu materiálu, která se může stát u každého výrobku. Výrobce ale reklamaci zamítl po emailu s tím, že u jejich oken není možné aby došlo k prasknutí rámu a to bez nějakého posouzení, jen na základě fotky. Takže já se z tohoto důvodu těmto oknům již vyhnu a raději si připlatím. V případě zájmu mohu na soukromí email poslat foto praskliny rámu a odpověď výrobce, jak se jednoduše staví k reklamaci.

Sodovko2. 3. 2017 14:03:59

Stavěli jsme si svépomocí chalupu a koupily jsme a nechaly odborně namontovat plastová střešní okna FAKRO. Ten samý problém, který jste popsal. U dvou ze tří oken praskl plastový rám v rozích. K prasknutí došlo bez příčiny po roce a u druhého okna po dvou letech používání. Polský výrobce oken FAKRO se choval neskutečně. Na mailové reklamace vůbec nereagoval. Na obyčejný dopis také nepřišla žádná odpověď. Až po napsání reklamace doporučeným dopisem se ráčily odpovědět. Za více než 20 dnů přijely přímo od výrobce dva technici. Ačkoli jsme měli čerstvě dokončené plovoucí podlahy, který byly čerstvě umyté a naleštěné, tak nebyli ani přes naše prosby ochotni se vyzout což by nám za pěkného počasí nevadilo, ale v blátivém podzimu jsme mohly podlahy znovu mýt. Reklamaci zamítly s tím, že prasknutím konstrukce okna neztratila pevnost natolik, aby bylo nutné okno vyměnit. Prý jestli chci, tak my rohy u plastových oken, kde bylo vidět i kovové výztuhy přetmelí nějakým tmelem. Souhlasil jsem, ale tmel tam vydržel jen několik měsíců. Na další dopisy jen zasílaly zamítnutí reklamace.

Poté, co jsme stavěli náš dům, jsme již okna FAKRO po předchozích zkušenostech nekupovaly, ale zvolily jsme právě značku Rooflite, která má být vyráběná majitelem Veluxu. Střešní okna Rooflite jsou absolutně bez problémů, ale asi záleží, kde je člověk koupí. My jsme je koupily přímo od dovozce ( www.oknaakce.cz ). Když řemeslníci rozbily sklo (nikdo se k tomu nepřiznal), tak jsme jen tak zkusily okno reklamovat s tím, že sklo prasklo samo, jelikož ani tuto alternativu jsme nemohly vyloučit i když si nedokážu představit, jak by sklo mohlo samo od sebe prasknout. Je jasné, že by asi žádný výrobce takovou reklamaci neuznal. Nicméně nám napsaly, že pokud si nejsme vědomi, že bychom mohly sklo rozbít, tak věc posuzují ve prospěch zákazníka. Poslaly nám zadarmo nové střešní okno, aby stačilo v zabudovaném okně přehodit jednoduše celé okenní křídlo i s novým zasklením, tak abychom prý neměli práci se zasklíváním. Přišlo nové okno ze kterého jsme vyjmuly křídlo s novým zasklením a to jsme vložily do nainstalovaného okna a za 5 minut jsme měli problém zadarmo vyřešený. Tomu říkám dobrý přístup k zákazníkovi.

Po přečtení příspěvku s prasklým rámem a po naší špatné zkušenosti s výrobcem FAKRO, jsem si chtěl otestovat, jak by se k podobnému problému postavil dovoze Rooflite pan Tomeček. Zavolal jsem mu, že manželka říkala, že máme u plastových střešních oken Rooflite prasklý rám v rozích (což samozřejmě není pravda). Pan Tomeček mně požádal o fotografii, kterou potřebují pro výrobce s tím, že pokud je na okně prasklina okamžitě nám zasílají nové střešní okno zdarma a zaslány fotografie je pouze nezbytná formalita. Tedy stejný výborný přístup, jaký zvolily řešení mojí reklamace s prasklým sklem, kde bylo vše vyřešeno k mé spokojenosti a nic nás to nestálo a řešení bylo okamžité, slušné a profesionální. Poté jsme se přiznal, že jsem si jen testoval, jak by se zachovali, pokud bychom měli doopravdy tento problém. Vzaly to s úsměvem a s pochopením.

Shrnutí tedy je, že Fakro už nikdy a pokud někdy v budoucnu budeme potřebovat znovu střešní okna, tak s klidem opět objednáme Rooflite ovšem přímo od dovozce.

Sodovkovi