výběr obvodového zdiva

Autor: Dawe323 (1 příspěvek)
Kategorie: Hrubá stavba
9. 2. 2017
16 komentářů
Dotaz

Přicházím s dotazem vhodného stavebního materialu.

Mám v plánu realizaci patroveho zdeneho domu s obvodovou cihlou 300mm.

Topeni bude teplovodni podlahove elektricke do obou pater.

Od zacatku jsem byl rozhodnuty pro ytong, ale radeji si necham poradit.

Zaujala me napriklad i km beta profiblok,ktera ale nebude mit tak dobre akumulacni vlastnosti jako treba zmineny ytong.

Nevim přesně jaky mi na cezu doporuci tarif,ale pri 20ti hodinovem by pro mne bylo spise vhodnejsi dutinkova cihla,ktera lepe izoluje a mene akumuluje.

Je ma domněnka spravna? Za pripadne odpovedi predem diky

Ytong podpora7. 3. 2017 8:38:51

Dobrý den, vápenopísková tvárnice Silka je téměř stejná jako ostatní konkurenční výrobky, rozdíly jsou minimální – v pevnosti zdiva v tlaku, objemové hmotnosti, profilu tvárnice (http://www.ytong.cz/vapenopiskove-tvarnice-silka.php)

SlaMeR

SlaMeR1. 3. 2017 7:27:16

Silka - vápenopískové tvárnice se používají pro akustické a vysokopevnostní konstrukce. Podle katalogu budou stát 2x tolik co obyčejný nosný ytong (pro RD).

Hamin

Hamin27. 2. 2017 9:41:10

Dobrý den,
Mám dotaz ohledně vapenopiskovych tvarnic. Všude čtu, že vpc zdivo dělá Vapis, km beta a kadelstein. Ale zedníci mi říkali, že i Ytong dělá vpc zdivo. Konkrétně se jmenuje Silka. Je to stejný materiál nebo Silka je něco jiného a má jiné vlastnosti jak výše uvedení výrobci?
Díky za reakce

Slávek124. 2. 2017 19:18:58

Souhlasím, jen pozor na tom odkazu chybí porovnání therm 24cm+26polystyren. Tedy celkově výrazně levnější řešení jak VPC + polystyren. Toto jsem psal i do diskuze k tomu článku, ale asi se to nehodilo do krámu tak to není zobrazeno.

Pavel

Pavel24. 2. 2017 7:03:13

Nemusi byt vzdy pravda. U tenkezonzdiva narustaji naklady na promyslenost projektu, pac se blbe sekaji drazky. Nebo je nelze delat vubec a musite resit prizdivkou.

Limbus24. 2. 2017 5:27:17

Z mé zkušenosti doporučuju co nejtenčí a zdivo a pořádné zateplení.
Nejlepší informace k této problematice jsou asi tady: http://www.atelier-partika.cz/z-ceho-postavit-zdeny-pasivni-dum-cast-i-obvodove-zdivo/

Pavel

Pavel13. 2. 2017 19:10:30

Pravda. Ale pro komfortni bydleni tyto dny my potrebuji neustaly prisun energie a nasledne penez na opravy. Stale se neco toci, presouva, nastavuje. Tim ale nerikam, ze lze skloubit bydleni na stredovekem hrade, ktery z hlediska stability prostredi diky velke akumulaci je celkem fajn, s modernimi pozadavky na komfort a tepelnoh pohodu pri nizkych nakladech.

Jiří Kubíček13. 2. 2017 15:07:03

Celé je to od začátku o celé koncepci domu a o způsobu užívání domu, jak se bude řešit vytápění, větrání a případné chlazení. Je moře domů s minimální akumulací a bydlí se tam velice dobře.

Kobra2313. 2. 2017 14:17:44

Já bych ji řešil. Hlavně s ohledem na letní přehřívání. Nastudujte si Fazový posun v konstrukcích.

Dawe32313. 2. 2017 12:49:33

Na akumulaci jsem se ptal. Zda li ji mam vazne resit kdyz cez poskytuje xx hodinove tarify. Penb se teprve zpracovava. Plyn v obci neni a tuha paliva bych rad vynechal. Zbyva pak uz jen tc a pod, pokud se nemylim. Na to rec pri navrhu domu neprisla a jelikoz do tohoto tematu nevidim,ani jsem vice nezjistoval. Rad si necham poradit, rozsirit obzory a pochopit problematiku a vyhodu toho ci oneho.

Jiří Kubíček13. 2. 2017 10:32:13

Zdravím, k čemu tak nutně potřebujete akumulaci domu ? Jsou domy s naprosto minimální akumulací (dřevostavby, vnitřně zateplené), které dobře fungují. Akumulace má své výhody i nevýhody. Výhoda je v tom, že když jste budete topit stylem, že roztopíte dům např. pomocí krbu každé odpoledne a večer, tak pak ten dům pomaleji vychladne a do dalšího zatopení o tolik nepoklesne vnitřní teplota, ale takový styl vytápění se používal hlavně dříve, u nových moderních domů s malými TZ takto topí už jen málokdo. Taky ta akumulace dokáže do jisté míry vyrovnat určité nepřesnosti u špatně nadimenzované, především předimenzované topné soustavě. Jestli ale budete mít plně komfortní vytápění a dobře nadimenzované, tak je akumulace domu spíše nevýhodou. Při nepřetržitém vytápění je to pak celkem jedno, ale když budete chtít např. něco málo uspořit a vytápět s určitými denními útlumy, tak u domu s velkou akumulací je to prakticky nemožné, pouze dům s minimální akumulací může takovým způsobem pracovat, protože rychleji chladne, ale taky ho podstatě rychleji natopíte na zpět požadovanou teplotu. A co se týká nějakých 4 hodin ve vysokém tarifu, to vás vůbec nemusí trápit, je to jen po nějakých půlhodinách a na to vám bohatě stačí těžká deska podlahovky. Píšete, že chcete topit elektrokotlem, ale stále jste neuvedl tepelné ztráty domu. Jen varuji, že od nějakých cca 4 kW už začíná být topení elektřinou docela drahé a taky musíte řešit limit neobnovitelné primární energie.

Dawe32313. 2. 2017 9:26:38

Ytong ohledne akumulace asi na tom nejlepe nebude, na druhou stranku, podlaha neco naakumuluje a pri 20+h tarifu by to melo stacit. Diky za nazor.

Kobra2311. 2. 2017 22:59:56

Jsem zastáncem sendvičového zdiva. Takže co nejtenčí nosná část a co nejsilnější izolant. Určitě se zamyslete i nad akumulační schopnosti zdiva.

travas10. 2. 2017 12:34:56

Dobrý den,
jsem zastáncem jednovrstvého zdění pro jeho podstatné výhody. Pro zajímavost koukněte na betonové tvárnice Livetherm, které zůstávají trochu opomíjené a mají velice dobré tepelně izolační parametry a cenově výhodnější než cihelné bloky.

Dawe3239. 2. 2017 18:10:39

Dobrý večer.
Izolace na zdivo určitě bude. Co se týče topení, pochopil jste mě správně, bude teplovodní podlahovka s elektrokotlem. Ohřev tuv bude přes boiler a jako záložní zdroj tepla krbová kamna. Na keratherm se podívám. Děkuji za tip.

Jiří Kubíček9. 2. 2017 16:26:01

Dobrý den, já osobně nemám nic ani proti cihlovzudchu, ani proti ytongu, ani proti dřevostavbě, VPC atd. stavět se dá z různých materiálů. Každopádně člověk by se měl rozhodovat mezi dvěma variantami a nekombinovat nějakého kočkopsa, takže buď slabé obyčejné zdivo a na to silný izolant, nebo silné zdivo s výbornými izolačními vlastnostmi. Předpokládám, že vy na tu 300budete ještě dávat izolant ? Co vím z jiných diskusí, je nyní docela vzhledem k ceně oblíbeno zdivo Keratherm 30. Jestli má něco o trošku menší nebo větší akumulaci bych vůbec neřešil, důležité je dobře nadimenzovat topnou soustavu.

Docela mne překvapuje, že už máte jasno o tom, že budete dům vytápět elektřinou, ale nevím, co si mám představit pod pojmem "teplovodní podlahové elektrické" ? Buď budete mít el. podlahovku, nebo klasickou teplovodní, na kterou můžete napojit různé topné zdroje, ale asi máte na mysli teplovodní podlahovku s elektrokotlem. Když jste si tak jistý tou elektřinou k vytápění, znáte už tepelné ztráty domu ? Čím budete ohřívat TUV ? Jak budete řešit limit měrné neobnovitelné primární energie, do kterého se nedostanete, když bude v domě vše jen na elektřinu ? Bude tam ještě nějaký krb nebo aktivní rekuperace nebo bojler s tepelným čerpadlem nebo fotovoltaika, soláray ?