Zdravím
Jdeme na to opačně. Protože inženýrské sítě vedou pod příjezdovou cestou k RD a na stejné cestě musíme udělat zásyp, aby nezapadly mixy, rozhodl jsem se nejdříve udělat inženýrské sítě až k místě základové desky, pak se zasypou, v podstatě na jejich místě se udělá kufr 30cm a vysype se 15cm vrstvou štěrku (frakce asi 32/63), což by mělo snad zabránit zapadnutí mixu.
Auta to asi v některých místech rozjezdí, ale po dokončení stavby se jen v těchto místech dosype do požadované výšky, pak se nasype 4cm štěrku frakcí 4/8 a na to by se snad už měla pokládat zámková dlažba.
Tohle jsem chtěl řešit až příští rok, takže nyní nemám řešeno projektem. Hledám informace, někde píšou že se má kufr zhutnit žábou, někde že na dně kufru má být položena geotextilie, výšky vrstev uvádí každý jinak. Je na tohle nějaké pravidlo?
Tom10. 2. 2017 8:49:22
Co se týče nějakých obecných pravidel, kufr pod dlažbu by měl být všude stejný, i jednotlivé vrstvy frakcí, jinak se pak plocha bude chovat rozdílně, takže pokud máte danou výšku na začátku a na konci, nejlépe natáhnout provázek a vykopat všude na stejnou míru ... pokud je to alespoň trochu možné
Co se týče frakcí tak cokoliv bez prachu se v podstatě rozjezdí, 32-64 by měla být nejvíce stabilní pro mixy atd, každopádně dávat na to přímo frakci 4-8 pro pokládku dlažby nemusí být úplně nejlepší nápad, pokud do 32-64 přímo 4-8 nezavibrujete při malé vrstvě. Pokud dáte něco jako lomovou drť nebo cokoliv jiného frakce 0-64 nebo 0-32 máte problém v odvodu vody, pokud bude vybagrovaný kufr, v tom tato drť zhutněná, voda tam bude stát. Nicméně únosnost je nejlepší a nerozjezdí se.
Výkopy určitě hutnit pěchem, drtě, hlavně u frakcí 0-x je výborná vibrační deska min. 250 kg +
Tato problematika není úplně jednoduchá a záleží na hodně faktorech, včetně typu půdy co tam je atd, atd, atd ... kdyby jste to ještě řešil a potřeboval poradit tak mě určitě kontaktujte http://www.dlazbakontar.websnadno.cz/