Výstavba plotu

Autor: Martin... (2 příspěvky)
11. 9. 2016
7 komentářů
Dotaz

Zdravím,

mám na Vás otázku ohledně stavby plotu. Slyšel jsem, že na plot musí být také ohlášení, na netu jsem vyčetl zase to, že stačí souhlas sousedů nebo i to, že do výšky 2m se nemusí dělat nic. Další otázka se týká toho, že stavbu plotu plánuji na hranici pozemku ale spíše na vlastní straně. Z jedné strany mám souseda s betonovým plotem, tam tedy nic řešit nebudu, za mnou je louka (obecní pozemek) a ten je taky v pořádku. V předu je obecní cesta, na kterou se budu napojovat, bude tam tedy brána a branka. Ale z boční strany je silnice ve vlastnictví SÚS Jihomoravského kraje a tam nějaká zóna. V příloze posílám situační plánek. Slyšel jsem od kolegy, že dělal podobně plot a že od SÚS obdržel stanovisko, že plot musí udělat 1m od hranice pozemku na svém pozemku, tedy má přes 100m2 k ničemu. Tak jak to tedy je?

Přílohy

situaka.jpg

zero212. 9. 2016 12:11:37

Přesně tak, je nutný územní souhlas či rozhodnutí (pokud se nepodaří sehnat sousedy).
"Souhlas sousedů" je právě část žádosti o územní souhlas. Územní souhlas/rozhodnutí má platnost 2 roky, do té doby se musí začít s výstavbou nebo jeho platnost končí. To vše za předpokladu, že územní plán neobsahuje další regulace podoby plotu, tj. je lepší se informovat na stavebním úřadě.
Plot zároveň obvykle znamená, že se musí řešit i napojení na komunikaci, tj. musí se nechat toto napojení povolit od příslušného silničního úřadu.

Dále, plot už patří tomu, kdo jej postavil, dřívější pravidla pravé ruky a podobně už neplatí.

Ono to vypadá složitě, ale povolování plotů se zjednodušilo, byly doby, kdy se tvrdilo, že získat povolení na plot je složitější než na celý barák (resp. řízení bylo složitější).

Pavel a Evča

Pavel a Evča12. 9. 2016 11:38:49

To sice zákon říká, ale... §103 se týká stavebního řízení, ne územního řízení.

Na plot, oplocení je třeba (pokud to není pro zemědělství a lesnictví) územní souhlas nebo územní rozhodnutí - SZ § 79 dále.

Bohužel pánové i na blbý plot je potřeba mít souhlas nebo územní rozhodnutí.

Dokumentace by měla být dle příslušné vyhlášky. Je lepší zajít na SÚ a domluvit se přímo s člověkem co to bude schvalovat a co bude chtít.

twik12. 9. 2016 10:53:22

Ja sem ho dal na hranici pozemku a hotovo. Pozor jen je treba dodrzet regulativa uzemi, u nas obec napr. vyzaduje aby plot nebyl vyssi nez 180cm (driv to bylo dokonce 160cm) to je potreba zjistit na obci. Jinak vytah ze stavebniho zakona to uvadi zcela jasne

Zákon č. 183/2006 Sb.
Zákon o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
§ 103
Stavby, terénní úpravy, zařízení a udržovací práce nevyžadující stavební povolení ani ohlášení
(1) Stavební povolení ani ohlášení stavebnímu úřadu nevyžadují
e) stavby, a to
14. oplocení;


http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2006-183

Martin...12. 9. 2016 6:31:14

Takze pokud chapu dobre, staci si dat plot 10cm od hranice pozemku a ostatni mi nic nemuzou?

Martin...12. 9. 2016 6:29:47

Se zadosti o ohlasce vystavby RD tam plot nebyl, pocitam ze na uzemnim planu take nebude. Silnice je takova propojka mezi obci a silnici 2. Tridy. Plot prave chceme postavit az po hrube stavbe RD z duvodu, ze se pozemek bude jeste upravovat a bude se hodne jezdit. Pripadne pocitam tedy, ze mam podat zadost na SU? Co pripadne pripojit k zadosti?

Pavel a Evča

Pavel a Evča12. 9. 2016 5:09:43

Není?

Není potřeba ohlášení ani stavební povolení, ovšem je nutné mít uzemní souhlas nebo rozhodnutí. Při stavbě RD se většinou žádá o souhlas/ rozhodutí - RD xxx, přípojky, oplocení.

Pokud je pozemek v ochranném pásmu dráhy, silnice I. tř je potřeba i souhlas správce.

Když máte v pohodě sousedy, tak bych nic neřešil plot udělal a zlegalizoval až se stavbou RD.

twik12. 9. 2016 3:29:22

Dle stavebniho zakona neni potreba nic na plot.... samozrejme si ho musite postavit na svem vlastnim pozemku ne nekde mezi :-) vasim a sousednim pozemkem....