Opět detail vjezdu do garáže

Autor: petrx (76 příspěvků)
3. 5. 2016
6 komentářů
Dotaz

Dobrý den,

Opět otevírám k širší diskuzi oblíbené téma vjezdu do garáže :-) Nakreslil jsem si k tomu pár obrázků.

Můj původní plán byl podle obrázku A, tj. dojet s EPS až pod garážová vrata a na tom udělat beton. Na to čelo pak dát purenit (možná by stzačil i XPS) abz se p5eru3il tepelný most. Zvenku pak zámková dlažba.

Dens jsem to konzultoval s firmou, která mi to bude betonovat a ti doporučili v přední části EPS vůbec nedávat a dojet betonem až k základové desce, tj. obrázek B. Cílem je, aby při přejezdu auta přes tu hranu, kdy na chvíli vzniknou velká bodová zatížení nemohlo dojít k prasknutí desky. Trochu se obávám tepelného mostu, i když ten asi nebude tak významný, protože celý ten sokl ještě stejně bude zateplen XPS. Ale hlavně se bojím toho, aby to nemělo přesně opačné efekt, tj. sice bude mít dokonalou oporu ta přední nájezdová hrana, ale tím se zároveň stane, že minimálně v přední části desky nebude na EPS vyvíjen žádný tlak. EPS se časem trochu smršťuje, tak se bojím aby pak celá deska nezůstala viset na té přední hraně a mezi EPS a potěrem v přední části nevznikla mezerka. Co si o tom myslíte ?

A tak mě napadlo kompromisní řešení C, kde je přední hrana jen zesílena a vyzutužena roxory do podoby jakoby překladu aby se zvýšila pevnost této hrany.

Jakékoliv nápady vítány, díky

Přílohy

garaz_detail_A.png
garaz_detail_B.png
garaz_detail_C.png

dawe17. 3. 2021 12:20:42

Dobrý den, chci se zeptat - po 5 letech od realizace detailu C je vše v pořádku? Podlaha zapracovala, nějaké trhliny po obvodu místnosti, pod vraty, příp. prasklá dlažba?

Pavel a Evča

Pavel a Evča13. 7. 2016 20:10:17

Co tak odizolovat garáž od domu a neřešit tento detail?

marek12. 7. 2016 21:04:55

Bohužel, 99.9% projektantů tento detail řešit profesionálně neumí/nepotřebuje/nechce, a svépomocná amatérská řešení jsou podle mého názoru většinou kůli podceněným detailům velmi riziková.

Já budu také řešit a realizovat tento kritický detail="zateplený" vjezd do garáže.
Ale půjdu na to jinak/odlesa:
1) beton budu vyztužovat nikoliv ocelovou armaturou (která je dobrým tepelným vodičem), ale kompozitními tyčemi (které vedou teplo velmi omezeně). Tyto tyče budou procházet z vnitřku garáže až do venkovních prostor. (Kůli vyztužení nosnosti
přejezdu mezi exteriérem a vnitřkem).
(/reklama) Jeden distributor začíná na písmena ARMAST..... (/konec reklamy).
2) není beton, jako beton. Existují řešení např. LiaporBeton, nebo PERLITBeton , které mají sniženou tepelnou vodivost, a tedy tím omezíte kolik zimy vám leze do garáže (kolik tepla utíká) nájezdovou rampou pod garážovými vraty.
3) šířka sekčních lamelových garážových vrat je "vždy" jen cca 4-5cm.
Podle mne, největší (mnohonásobně) tepelný únik tepla z garáže je vzduchovou škvírou/štěrbinou mezi sekčními vraty a povrchem vjezdu garáže. Investoval bych tedy do a) takové trojůhelníkové gumy která leží na zemi a do kterých sekční lamelové vrata se "zarazí" a zároveň: b) já tuto gumu prodloužím o min. délku cca 15-20cm, neboť i guma má lepší izolační vlastnosti než beton. (Alternativa jsou
také např. pojezdové desky do Stájí, dílen, průmyslu z recyklovaného plast REPLAST..)
4) dnes, na trhu jedny z nej-lepších sekčních garážových vrat, mají celkově tepelnou lambdu cca 1.2. (ano, mluvím o cca 5cm izolačních lamelách!!!). Přestože si za 10-20let můžete koupit určitě mnohem lépe tepalně zaizolovaná sekční vrata než lze dnes, tak dnes budete navrhovat tepelně izolační parametr toho vjezdu garáže (číslo bude srovnatelné s těmi 1.2) A Číslo "1.2" je určitě všem čitatelům tohoto serveru jasným indikátorem, že to nic moc neizoluje.

5) všichni projektanti vědí, že garáž je nutno odvětrávat garáž aktivně nebo pasivně, a to znamená MUSÍTE mít "díru" zevnitř-ven, a tedy teplo z garže "fičí" pánubohu do oken, a tedy je jen málo specielních případů, kdy by jste skutečně musel řešt tepelný most vjezdu do garáže, a proto to projektanti neřeší.


P.S.
PURENIT je určité podle mne špatná volba, neboť tam není garantovaná dostatečná nosnost/pevnost na tlak. Když už, tak třeba si ověřit výpočtem Foamglas, nebo XPS700. GaráŽový vjezd není jednodchý detail, a podstatným detailem je i třeba váhová kateorie atomobilu a hromada dalŠích "zbytečných" detailů a podmínek prostředí.

petrx12. 7. 2016 10:37:36

Tak pokud by někdo řešil podobný problém, tak realizoval jsem nakonec variantu C. Beton je mírně vyspádován, tloušťka vepředu 10cm, vzadu 13cm. Nájezdová hrana zesílena na 15cm. Na tom flexibilní lepidlo a dlažba Taurus.

Lukáš a Hanka4. 5. 2016 19:07:17

Ja jsem nakonečv garazi polystyren pod podlahou uplne vyloucil,co me delali dratkobeton s upravenym povrchem, rekli ze sirka je ootreba alespon 14cm, takze jsem se na zatepleni vyprd. V tvem pripade 8 cm je malo, videl jsem 10 a podlahu po
parkovani autem casem popraskanou.

petrx4. 5. 2016 15:29:09

Nikdo žádné nápady ?

Říkám si, že je tam vlastně ještě jeden problém a to jak udělat tu zámkovou dlažbu venku. Pokud bych celý ten roh soklu chtěl zateplit XPS jak je na obrázcích tak mi před tím vjezdem už nezbyde skoro žádný prostor na ten beton. Tvarovka zámkové dlažby pro pojezd má výšku 80mm, pod to 30mm štěrk 4/8, pokud bych chtěl XPS aspoň 30mm tak jsem na 140mm a mám k dispozici 180mm. Takže na ten beton tam mám cca 40mm což je strašně málo, zvlášť pokud jsem ho chtěl jako jakýsi "balkónový" převis z exteriéru nad ten XPS. Vůbec mě nanapadá jak tohle řešit, jedině ten XPS pod nájezdem úplně vypustit a míst něj tam dát jen pár cm betonu jen pro ochranu hydroizolace a na to už štěrka a zámkovou dlažbu.

Reklama
Reklama

Akce na stavební materiály, nová videa a postupy...

Reklama
Reklama