Dobrý den,
Opět otevírám k širší diskuzi oblíbené téma vjezdu do garáže :-) Nakreslil jsem si k tomu pár obrázků.
Můj původní plán byl podle obrázku A, tj. dojet s EPS až pod garážová vrata a na tom udělat beton. Na to čelo pak dát purenit (možná by stzačil i XPS) abz se p5eru3il tepelný most. Zvenku pak zámková dlažba.
Dens jsem to konzultoval s firmou, která mi to bude betonovat a ti doporučili v přední části EPS vůbec nedávat a dojet betonem až k základové desce, tj. obrázek B. Cílem je, aby při přejezdu auta přes tu hranu, kdy na chvíli vzniknou velká bodová zatížení nemohlo dojít k prasknutí desky. Trochu se obávám tepelného mostu, i když ten asi nebude tak významný, protože celý ten sokl ještě stejně bude zateplen XPS. Ale hlavně se bojím toho, aby to nemělo přesně opačné efekt, tj. sice bude mít dokonalou oporu ta přední nájezdová hrana, ale tím se zároveň stane, že minimálně v přední části desky nebude na EPS vyvíjen žádný tlak. EPS se časem trochu smršťuje, tak se bojím aby pak celá deska nezůstala viset na té přední hraně a mezi EPS a potěrem v přední části nevznikla mezerka. Co si o tom myslíte ?
A tak mě napadlo kompromisní řešení C, kde je přední hrana jen zesílena a vyzutužena roxory do podoby jakoby překladu aby se zvýšila pevnost této hrany.
Jakékoliv nápady vítány, díky
dawe17. 3. 2021 12:20:42
Dobrý den, chci se zeptat - po 5 letech od realizace detailu C je vše v pořádku? Podlaha zapracovala, nějaké trhliny po obvodu místnosti, pod vraty, příp. prasklá dlažba?