Zkušenosti s Heluz a Porotherm

Autor: Renata277 (3 příspěvky)
Kategorie: Hrubá stavba
27. 4. 2016
177 komentářů
Dotaz

Dobrý den. Můžete mi prosím napsat vaše názory na cihly od těchto firem. Nechceme zateplovat. Podle čeho jste se rozhodovali jakou vzít značku. Projektant doporučil cihly Heluz s plněným polystyrenem šířku 38. Prý má s nimi lepší zkušenosti na stavbách než s cihlami od firmy Porotherm plněné minerální vatou. Děkuji za vaše názory.

K.Knapp29. 1. 2024 12:17:13

Přišli vám teď někdy někomu cihly? Nebo jste objednávali? Jaké je dodání?

dalo91985. 2. 2024 8:05:04

Dodání mají 6-8 týdnů, já osobně jsem čekal plus minus těch 7. Víc to rozhodně nebylo, za co jsem opravdu vděčný. Jinde měli dodání mnohem déle.

zbynda6. 2. 2024 7:46:35

To je slušné, jasné, že většinou lidé nechtějí čekat a chtějí to mít všechno co nejdříve. Čím dříve máš materiál, tím dříve můžeš začít stavět. Ideální teď, když se začíná oteplovat :-)

Marek Šeller7. 2. 2024 7:46:12

Stavět se dá kdykoli, u kvalitní cihly je jedno, zda mrzne nebo je +30. :-) Hlavně, že je chuť se do toho pustit.

K.Knapp8. 2. 2024 7:48:44

To mně je jasné, nechceme čekat příliš dlouho. Ale dost se obávám toho nedostatku materiálu, o kterém neustále z každé strany poslouchám. Když už se rozhodnu pro nějakou cihlu, tak doufám, že bude z čeho stavět :-D

japova559. 2. 2024 7:28:23

Premýšľali ste aj o tom, že odkiaľ budete brať tehly? Či zo zahraničia alebo naše?Je v tom velký rozdíl?

zbynda12. 2. 2024 7:26:59

Nejlepší je najít si tedy firmu, která s tím problém mít nebude, a tedy ani s doobjednáním materiálu, je-li třeba. Možná budeš čekat něco navíc, ale myslím, že se to jistě vyplatí.

K.Knapp13. 2. 2024 7:00:06

To čekání mi až tak nevadí a popravdě, do zahraničí se mi moc nechce. Já stále počítám s tím, že i zde najdu kvalitní cihly. Protože nad ničím jiným než nad cihlami ani nepřemýšlím.

Marek Šeller14. 2. 2024 7:11:47

Když ti mám pravdu říct, tak za mě je jet do zahraničí naprosto zbytečný výjezd :) Kvalitově to u nás vychází úplně stejně a máš to blíž, nemusíš nikam chodit, ušetříš benzín. Stačí jen pořádně hledat, u mě to bylo například tak, že jsem měl dobré stavebniny rovnou pod nosem a ani jsem o tom dlouhou dobu nevěděl. :-D

japova5515. 2. 2024 8:04:14

A které stavebniny to konkrétně byly? Nebo to je jedno odkud kupovat? Nemáme v tomto vůbec přehled.

Oto Smetana4. 3. 2024 15:09:37

Tak stavebnin je na trhu mnoho, ale každá ti kvalitu nezaručí. Můj bratr má dobrou zkušenost s firmou Heluz, co se kvality cihel týká, tak neměl vůbec co vytknout a také poradenství z jejich strany si pochvaloval.

hutta45. 3. 2024 7:18:10

Tak vidím, že nejsem jediný, kdo má s nimi dobrou zkušenost. A nevíš, jaké cihly konkrétně kupoval?

Oto Smetana8. 3. 2024 7:10:13

Pomáhal jsem mu s drobnými pracemi na stavbě a co vím, tak zateplováním nechtěl ztrácet čas, takže zvolil rovnou 50tku cihlu 2v1.

lukasouny11. 3. 2024 7:37:00

Skutečně bez jakéhokoli zateplení? Není to risk?

KubaCert 13. 3. 2024 7:59:02

Jak proč risk? Cihly s větší tloušťkou již zateplené jsou, v ideálním případě jsou plněny polystyrenem. Jsou vyrobeny vysloveně k tomu, aby se již následně nemuselo zateplovat. Tam ti nic nehrozí.

hutta419. 3. 2024 8:08:55

Popravdě jsem se nejprve toho polystyrenu bál, ale horší je, když se jím zatepluje zvenčí než když je uvnitř cihly.

janok21. 3. 2024 8:27:10

A nemůže se stát, že začne uvnitř nějak plesnivět? S polystyrenem po letech někdy prý bývá problém.

houpo25. 3. 2024 9:26:31

Uvnitř rozhodně ne, tohle se zvykne dít, když se dává navíc zateplení zvenčí, neproudí tam vzduch a pak tam následně vznikají plísně a podobně.

hutta426. 3. 2024 9:30:26

Já jsem tomu popravdě nejprve vůbec nevěřil a vlastně možná bych nevěřil dosud, kdybych to neviděl na vlastní oči.

KubaCert 18. 4. 2024 7:57:47

Čemu konkrétně? Tomu, že ten polystyren má tendenci hnít a plesnivět, když se používá jako izolace? Všeobecně známá věc, jen mnoho lidí na to nemyslí, když se takto rozhodne. A kde jsi měl možnost to vidět? Stalo se to tobě osobně?

dalo919823. 4. 2024 7:18:18

Také si nemyslím si že by ti to mělo začít plesnivět, proč také? Vždyť to spíš ti zplesniví obyčejný polystyren, který je více vystaven vnějším vlivům. Také mám zkušenost s těmito zateplenými cihlami a řeknu ti, že alespoň to celé té stavbě ušetří čas.

hutta43. 5. 2024 11:09:35

Právěže tomu že skutečně ta zateplená cihla dokonale tu plotnu polystyrenu nahradí. Nechtěl jsem tomu věřit, že by to mělo i stejné tepelně-izolační vlastnosti jako jsou psány. Ale v podstatě ano, může to být důvod proč potom lidem vznikají na domech plísně.

K.Knapp9. 5. 2024 13:08:59

Tak to je super, v podstatě za tu dobu můžu dořešit spoustu jiných věcí. A bral jsi jen čistě cihly nebo i nějaký jiný materiál navíc?

zbynda16. 5. 2024 12:22:58

A co ten polystyren uvnitř cihly? nepoškodí to nějak také celou tu cihlu svým způsobem? přece jen je jednodušší vyměnit plotýnku polystyrenu než celou konstrukci ze zateplené cihly.

hutta423. 5. 2024 6:45:56

Toho bych se asi neobával. Ono je to totiž takový granulát který perfektně zvládá přesahy vodních par neboli nic špatného ti tam nehrozí.

zbynda4. 6. 2024 11:57:31

Někde na internetu jsem četl, že v podstatě tu cihlu 50tku není třeba ani zateplovat. K čemu pak vůbec jsou ty zateplené cihly o kterých se tady bavíme?

dalo919825. 6. 2024 12:10:22

Tak ty můžeš použít napříkad zateplenou cihlu na první dvě řady a pak obyčejnou 50tku. Ono pokud máš pozemek na slunném místě tak ti postačí v pohodě i 44.

lukasouny14. 11. 2023 7:50:17

Ceny jsme my například koukali, to ano, protože chceš vědět, co jak vyjde. Mít nějakou představu o ceně. Ale stavět na tom, to není nejlepší
Dívej se i například na dodání, mě zaujalo i to, že jsou firmy, které ti umí i nářadí zapůjčit, abyste si jej nemuseli kupovat.cesta.

Riso1520. 11. 2023 7:31:43

Ty sis od nich půjčoval? Tam se ta cena jak pohybuje? To máš na dny či hodiny?...

jaro1mir21. 11. 2023 7:30:41

To máš na dny, umíš si to půjčit na kolik potřebuješ. A půjčíš si co ti je třeba. Kurýr ti to doveze a pak když to budeš chtít poslat zpátky tak také to pošleš kurýrem a máš vybavené.

houpo23. 11. 2023 7:25:20

Je to snadné to zapůjčení. Nebo také my jsme zjišťovali, že jaké jsou ceny za půjčení Heluz a pak kolik by mě stálo zřízení, koupě těch pomůcek. Neboť to není nejlevnější, avšak jde io to, že to nářadí by mi pak po stavbě domu bylo na nic.

RomanK28. 11. 2023 7:39:40

Můj tchán ten je například takový, že to bere tak, že co je doma, tak to se počítá :D :D

K.Knapp30. 11. 2023 8:05:29

Já tohle osobně nemám rád, protože pak zbytečně věci zabírají mnoho místa.
My také například i projekt domu jsme řešili tak, abychom neměli zbytečně mnoho prostoru na zbytečnosti. Vy jste už u projektu měli jasno do jakého tlustého zdiva chcete jít, nebo to s projektantem jste řešili, co by bylo nejlepším řešením?

Marek Šeller1. 12. 2023 8:27:55

Tak projektant by měl umět poradit... Zejména když si neumíš poradit sám...

lukasouny5. 12. 2023 7:58:41

Měl by vědět. Ale tak myslím, že mnohdy lidé už cca mají představu, jestli chtějí jednovrstvé zdivo nebo zda chtějí sendvič. Ideální řešení neexistuje, každý je nakloněn pro něco jiného.

dalo91986. 12. 2023 8:24:28

Ano, už u projektu je vhodné to řešit, zda zateplení nebo zda širší cihly a bez zateplení. Třeba se na to podívat z pohledu, co bude pro tebe lepší. Aby si dům držel hlavně teplo v zimě.

KamilH11. 12. 2023 8:12:25

Tak to je základ. Přece jen chceš vytopit v zimě a aby nevychladl rychle, to je přirozené. Proto podle mě není třeba na těchto věcech šetřit a stavět na parametrech.

Riso1513. 12. 2023 8:21:43

Hlavně to srovnání cihel, výrobců, to těch informací je velmi mnoho...

janok14. 12. 2023 9:06:03

Je těch informací mnoho, ale řeknu ti, že je to dobré, protože aspoň máš představu. Umíš si porovnat, zjistit, že nemusíš jen tak tápat.

K.Knapp15. 12. 2023 8:14:49

Právěže toto, že je toho tolik je to někdy více na škodu než na užitek :-D Hodně věcí jsem si musel zjišťovat, že co je realita, co je pravda, jak to fakt funguje. Zrovna se dívám Heluz nabídku, když jste tady o tom psali a jdu si to porovnat s jinými značkami.

Marek Šeller18. 12. 2023 7:38:20

Porovnej si to... Je to dobré udělat, když chceš mít co nejlepší představu...

lukasouny19. 12. 2023 7:37:00

Ano, hlavně parametry jednotlivých druhů cihel je třeba si porovnat a třeba i služby firmy, což ti ví jakoby navíc poskytnout. V tom najdeš velké odlišnosti )

jaro1mir20. 12. 2023 7:36:16

Ano, už jsem tady psal o tom zapůjčení si nářadí na stavbu, to je velká pomoc, ušetří ti to peníze ai celkově čas, kdy nebudeš muset shánět a kupovat. A hlavně ty věci nejsou nejlevnější záležitostí.

dalo919810. 1. 2024 15:41:02

Nejsou nejlevnější, ale je třeba to vyřešit a když se to vyřeší na začátku dobře, tak bude alespoň klid :)

KamilH15. 1. 2024 9:02:33

Jen jsou lidé, kterým to nevadí koupit. Který si řeknou, že toho využijí, ale tak jaká je to pravděpodobnost.

houpo16. 1. 2024 9:06:55

Ale to je každého věc, to je jedno jak si to kdo zařídí, já jsem si zapůjčoval spoustu věcí. A to také jsem se na začátku hrdil, že nebudu nic půjčovat, že všechno si koupím a budu mít klid. Ale nakonec to dopadlo úplně jinak.

japova5517. 1. 2024 9:08:40

Potom s vrácením problém nebyl?

RomanK18. 1. 2024 8:15:07

Jaký problém by měl být s vrácením? Myslíš nářadí? Vždyť k tomu jsou přesné instrukce jak se to dělá. Jak je třeba postupovat a hlavně je třeba to nářadí odevzdat čisté.

Riso1522. 1. 2024 7:43:29

Někdo na webu jsem dokonce viděl postup, že jak to probíhá is kurýrem, s předáním, jako by to mělo být zabaleno, je třeba si to předem přečíst, ať máš představu...

janok24. 1. 2024 8:13:53

Ale tak není to vůbec nic komplikované a člověk když chce si pojišťuje. Ušetří to čas, peníze a nervy hlavně. Teď akorát kamarád ten staví s firmou, protože chtěl, že aby to měl bez starostí a furt něco se mu přesouvá, odkládá, jaký jsem já rád, že jsme si řekli, že raději svépomocí.

jaro1mir25. 1. 2024 7:56:33

Když dnes je to prostě tak, že je lepší si dělat mnohé věci sám. Protože když dům pro sebe stavíš, tak si dáváš záležet na kvalitě, na tom aby všechno bylo dobře uděláno.

japova557. 11. 2023 7:56:55

Ahojte. Měla bych pár otázek. V první řadě by mě zajímalo jestli jste vybírali zdivo podle ceny, myslím značku cihel.
Jakože podle toho, co nejlépe vychází. Nebo to je naprostý nesmysl??

janok8. 11. 2023 8:07:29

Ne, vybírat podle ceny něco na stavbu domu, něco, co potřebuješ aby vydrželo dlouhá léta, to není dobrým rozhodnutím.

japova558. 11. 2023 8:31:21

Tak my umíš poradit, co je důležité, na co bychom se měli dívat s mužem v první řadě?

znedlob8. 11. 2023 9:40:45

Ahoj, je třeba se na to dívat trochu jinak. Cena je dobrým ukazatelem, ale nic neříká o kvalitě a jestli to vydrží dlouho.

K tvé otázce... Nesmysl to určitě není. Ale je třeba si říct z čeho bude člověk stavět. Jestli jednovrstvé zdivo (44, 50) nebo sendvič (užší cihla + eps). To je jedna část ceny, pak můžeme vybírat výrobce. U nás je nejčastější WB (Porotherm), Heluz nebo případně KM beta. I zde jsou u stejných cihel různé ceny mezi výrobci. V tomto případě se můžeš držet klidně nejnižší nabízené ceny. Všichni výrobci musí splňovat určitou kvalitu. Lepší je ale nekoukat jen na cihly, ale třeba i překlady a další produkty, které výrobce nabízí. Podle té kompletní ceny bych se řidil.

RomanK9. 11. 2023 8:04:31

Základ je alespoň podle toho, co jsem já pochopil, když jsem teď vybíral, že je třeba mít ujasněno jakou šířku, jaký typ cihel. Co projektant doporučuje, s jakou tloušťkou obvodového zdiva se počítá. Abys tedy věděla, zda koukat tlustší, či plněné, zda dáte něco tenčího a na to zateplení. Dnes je možností mnoho a proto i mně to finální rozhodnutí trvá.

hutta49. 11. 2023 8:26:39

Ano, souhlasím v tom, že je dobré podívat se celkově na nabídku, co umíš od výrobce vzít. Nejideálnější je brát všechno ve stejné kvalitě, od jednoho. Podívat se na to, jestli mají i doplňkové cihly v nabídce, zda i takové chcete dávat, jaké překlady mají a mnoho jiného.

Oto Smetana10. 11. 2023 7:10:33

Doplňkové cihly jsi dával jaké? Tam je také nějak na výběr více druhů??

KamilH13. 11. 2023 8:38:33

Jakže myslíš více druhů, že tloušťky? Tak to ano. To máš stejné jako u cihel jako takových, máš na výběr z více možností a totéž iu doplňkových, alespoň u Heluz.

japova5516. 11. 2023 7:31:35

V čem jsou potom rozdíly mezi těmi značkami, mezi výrobci, když ceny jsou různé?

japova5516. 11. 2023 7:32:35

Ty máš všechno od jednoho výrobce? Měl jsi i nějakou zvýhodněnou cenu, když bereš najednou vše, co potřebuješ na hrubou stavbu?

janok22. 11. 2023 7:33:48

To ti umí dát i lepší cenu, to záleží na stavebninách na které se obrátíš a tedy co všechno budeš brát. Ale ty ceny umí být i lepší. Ale zase na druhé straně si uvědom, že jdete stavět dům pro sebe, tak kvalita je podstatnější než cena.

dalo91986. 12. 2023 8:28:02

Ty ceny jsou různé iz důvodu, že některý výrobce ti poskytne jen cihly. Nic navíc. A některý zase ti umí poskytnout i vícero služeb, které ti při stavbě umí pomoci.

japova5512. 12. 2023 8:33:22

Ano, to máš pravdu. Jako my nechceme na tom nějak šetřit, to ne. Jen mě zajímá jestli se vyplatí brát vše najednou nebo podívat několik stavebniny jaké mají ceny. Ať máme představu co a jak. Přece jen tohle je všechno novinka pro nás.

Riso1513. 12. 2023 8:24:04

Myslím, že to jen zbytečně by si na to utrácela spoustu času a energie a úplně zbytečně... Ty rozdíly v cenách nejsou takové, aby to člověka nějak rozhodilo... Takže myslím, že vůbec se nemusíš tímto zatěžovat a kadetadě si zjišťovat...

Riso1526. 10. 2023 7:40:03

Stavěli jste všichni svépomocí?... Potkalo vás během stavby něco tak neobvyklého?... Něco na co si mám dávat pozor?...

lukasouny26. 10. 2023 8:02:56

Nás nic nějak speciálně nepřekvapilo, akorát tedy je třeba si zjišťovat o všem, co nejvíce informací. Porovnávat si, zvažovat, co se jak vyplatí, nevyplatí. A hlavně je třeba si uvědomit, že chceš aby ten dům byl postaven dobře a aby to bydlení bylo bezpečné, tak na tom jsme my stavěli.

dalo919827. 10. 2023 6:48:29

No já teprve stavět jdu, takže také se připojím. Ale máme v plánu stavět svépomocí toho co nejvíce. I proto jsem si zde zjišťoval informace o Heluz. Protože podle toho, co jsem si zjišťoval i od známých, tak oni to mají dobře promyšlený, celý systém stavby.

Riso1531. 10. 2023 12:53:17

Tak tohle ano, to beru v úvahu, vnímám to tak jak si napsal... Jak dlouho je to, co už máš dům postavený? Změnil bys něco??

Riso1531. 10. 2023 12:55:19

Už ses i rozhodl? Jakže definitivní pro tohoto výrobce??
Ano, mně se to také líbí jak to mají vyřešeno... I, ty překlady pro exteriérové žaluzie, přijde mi to jako dobré a praktické řešení...

houpo6. 11. 2023 8:37:16

My jsme je vzali. My jsme se pro ne rozhodli, nebot to ti usetri i misto, prostor a dobre to vypada potom ve vysledku.
Vis nezasahuje to vubec do okna.

znedlob8. 11. 2023 9:48:30

Tak tak, hlavně neškudlit na nesprávných místech. Na cihlách se dá ušetřit, když má člověk obchodnického ducha, ale třeba na oknech bych neškudlil a vybral kvalitního výrobce. Vyvaruješ se problémům v budoucnu. A hlavně vybrat šikovného řemeslníka, i když je o 20 dražší. Znám lidi, co si nechali tahat třeba rozvody a nakonec je zaplatili 2x.

dalo91987. 9. 2023 7:04:09

Dávali jste si firmám přepočítat kolik cihel budete na dům potřebovat? Nebo jste si to přepočítávali samy?

KamilH11. 9. 2023 12:56:06

Ano, osobně jsem si to dal firmě, od které chci brát cihly. Neboť sám dokud bych to přepočítal, to by trvalo.

znedlob12. 9. 2023 5:19:19

Na to bych taky moc nespoléhal. Mám dva nezávislé výpočty od WB a jeden druh cihly se tam rozchází o 200 ks. Takže hrubý vlastní přepočet není na škodu.

RomanK13. 9. 2023 10:38:45

Takže to jakože není dobré takhle? Je lepší si to sám?
Když píšeš, že ty sis to dal firmě, tak tobě to jak vyšlo? Velký rozdíl oproti reálné spotřebě?

janok18. 9. 2023 12:37:27

Tak když se bojíš, že si to nepřepočítáš dobře nebo že nemáš na to čas, tak jasné, že není na škodu takovou službu využít.

jaro1mir19. 9. 2023 6:48:04

Ušetří to čas a víš kolik čeho koupit, taky bych se s tím netrápil sám, že bych měl něco počítat. Zatím se můžeš jiným věcem věnovat. Při stavbě domu je kvantum věcí, které je třeba vyřešit, vybavit, takže myslím, že není na škodu využít možnosti jak si nějak ušetřit čas, něco zjednodušit.

hutta425. 9. 2023 7:45:05

Ano, také jsem u Heluz toto využil, oslovil jsem je jestli by nám pomohli s přepočtem. Neboť stále je co vyřizovat.
Přesně jak píšeš.

Riso1526. 9. 2023 6:51:01

Ušetří ti to čas, který můžeš věnovat něčemu jinému, to je fakt. Mají několik služeb, které se vyplatí využít, které ti usnadní celou tu stavbu. I to, že si umíš nějaké nářadí půjčit, tak to je dobré, že nemusíš spoustu peněz za nářadí vyhazovat...

lukasouny27. 9. 2023 6:56:39

Hlavně si vezmi, že to šetří peníze, že to nářadí ke koupi není levné ani náhodou a potom po stavbě domu co bych s tím dělal. Jen by mi někde na to padal prach v garáži.

RomanK28. 9. 2023 10:33:05

Ano to máš pravdu, ale tak osobně si chci i být jistý, že to bude dobře přepočteno. A také jako jsou věci na které si troufám, ale třeba asi i založení první řady nevím jestli nebude trošku problém pro mě jako pro laika. Takže ještě mám toho před sebou moc. A náš rodinný dům bude pro mě velká výzva.

janok29. 9. 2023 7:03:17

Je to výzva, ale podle mě to stojí za to. Když se přestěhuješ, tak potom to všechno pochopíš, že to mělo smysl věnovat tomu i čas i peníze!

jaro1mir3. 10. 2023 6:42:27

Souhlasím, také to u nás tak bylo. Ale my jsme měli dobré to, že jsme brali vše na hrubou stavbu od jednoho výrobce. Tím pádem to všechno šlo rychleji a bylo to pro mě jednodušší.

Oto Smetana4. 10. 2023 6:57:13

Na základě čeho si vybíral výrobce, který by byl OK? Podle čeho bych se měl rozhodovat, co všechno brát v úvahu?

Marek Šeller6. 10. 2023 6:48:00

Třeba brát v úvahu hlavně to abys neměl problém s dodáním cihel, aby ty cihly byly kvalitní, aby splňovaly normy, které mají... Alespoň pro mě tohle byly takové věci, na které jsem přihlížel...

hutta49. 10. 2023 6:53:01

Spolehlivost byla pro mě velmi zásadní věc. Neboť chceš aby ti ty cihly i přišly v dobrém stavu, aby splňovaly ty normy, které i tabulkově uvádějí a vše kolem toho.

KamilH10. 10. 2023 6:57:18

Je to fakt, ale v první řadě musíš mít jasno v tom, že asi z jakého druhu cihel stavět, jestli chceš zateplovat či ne a pak si klidně i více výrobců porovnej. Je to normální věc, všichni to děláme předtím, než se definitivně rozhodneme.

Riso1511. 10. 2023 7:12:46

Hlavně je třeba si uvědomit, že není nejlepší nejlevnější řešení, my jsme názoru se ženou, že za kvalitu jsme ochotni si i připlatit.

lukasouny16. 10. 2023 7:04:13

Ale tak potom ušetříš jinde. Když mají cihly dobré parametry, co se týče prostupu tepla, tak ušetříš potom následně při bydlení.Při pravidelných měsíčních platbách to bude příjemnější.

janok18. 10. 2023 9:03:21

Ano, toto souhlasím a toto bych řekl, že je to věc, kterou si mnoho lidí neuvědomuje. Že pak je třeba platit i měsíčně a tam se projeví i to, jak člověk musí topit, v jaké intenzitě, jak si drží dům teplo a podobné věci.

Oto Smetana20. 10. 2023 7:32:30

Tak já nechci kupovat něco nejlevnějšího, chci kvalitu, jen jak vím, co je spolehlivé, jaký výrobce, jaká značka??

KamilH25. 10. 2023 7:08:53

Stačí, že se podíváš na to, jak dlouho funguje firma, jaké služby poskytují. Jaké cihly mají v nabídce as jakými parametry. Osobně jsem to dělal i tak, že jsem si vybral obdobné cihly, od více značek a srovnával jsem si je. Abych měl přehled, že jaké rozdíly jsou mezi nimi.

hutta413. 6. 2023 6:57:53

Ahoj, lidi. Podle čeho jste vybírali cihly? Jaké jsou základní věci, na které bych se měl zaměřit?

KamilH15. 6. 2023 9:34:35

Osobně jsem se na to začal dívat tak, že vybírám značku, která poskytuje vše pro hrubou stavbu. Abych vyřešil vše, co potřebuji, na jednom místě.

hutta419. 6. 2023 9:54:00

Máte již dům postavený, nebo ještě stavíte? Nevíme, od čeho se odrazit, ale to, co píšete, je dobrá rada, děkuji. Mám tomu tedy rozumět tak, že jste si vzali také například překlady stejné značky jako cihly, ano?

dalo919826. 6. 2023 8:15:45

Ještě nemám vyřešené cihly, ale myslím, že nejlepší je vzít to všechno najednou, nemyslíš?

KamilH27. 6. 2023 7:41:52

Zatím ne. Právě se chystáme stavět, takže v podstatě chápu, čím právě procházíš. Ano, jak píšeš, mám v plánu to udělat tímto způsobem, také se dívám na doplňkové cihly a překlady, chci to všechno najednou, abych se s tím nemusel zdržovat.

Riso1530. 6. 2023 8:25:35

Doplňkové a akustické cihly vypadají jako velmi dobré řešení... Osobně jsem se rozhodl dát akustické do technické místnosti, abychom v domě nic neslyšeli. Provoz jakýchkoli spotřebičů, aby nás nějak nerušil...

hutta417. 7. 2023 7:58:42

Tak asi by to bylo praktické, ale také nevím, chci si ještě zjišťovat, jestli i lepší nabídky jsou když se to bere najednou nebo v čem může být problém kdybych to tak nebral.

janok19. 7. 2023 7:30:51

Když si bereš najednou všechno tak si tím ušetříš čas. A je to lepší, když je to od jedné značky, neboť to všechno k sobě ladí, že to máš jako skládání lega v podstatě.

Petr19521. 7. 2023 6:44:39

Toto máš pravdu, i já jsem bral všechno najednou a dobré je, že například dnes už i máš možnosti více při překladech. Že si můžeš vybrat jestli chceš klasický překlad nebo zda zvolit takový abys do něj mohl i exteriérové žaluzie pak dát. Neboť kdysi takové možnosti předpřípravy věru nebyly.

lukasouny23. 7. 2023 12:52:56

Nyní se pomalu stává běžnou součástí nových domů. Že lidé chtějí dát venkovní stínění. Takže něco takového, takový překlad je skvělá věc )

KamilH24. 7. 2023 8:01:58

Ten překlad je vhodný pro jakýkoli typ vnějšího stínění? Zda třeba nějak na šířku stínění brát ohled?

jaro1mir25. 7. 2023 12:19:30

Je to jak pro rolety, tak pro žaluzie. Ty si tam můžeš vybírat jednotlivé vrstvy podle toho, jaká je šířka toho, co tam potřebuješ dát.

Riso1528. 7. 2023 12:53:30

Toto je praktická věc... Neboť si tím člověk ušetří starosti... Netřeba přemýšlet jak jinak to vyřešit aby dobře bylo...
Tam podle mě není moc nad čím přemýšlet a vymýšlet, protože ho koupíš iv různých šířkách, takže jakýkoli otvor, okno dokážeš rozumně vyřešit... Aspoň teda keď ide o preklad 3in1 od Heluz...

Marek Šeller30. 7. 2023 13:13:22

Prosím tě a jak široké cihly jsi dával na stěny v domě? Na pokoje?

dalo91981. 8. 2023 8:28:19

Na stěny si dáš dle vlastního uvážení, ne? Hlavní, abys mohl na stěny i něco dát, je třeba počítat podle mě i s tím, kde půjde telka, kde se bude táhnout voda a podobně.

hutta43. 8. 2023 7:03:49

Janok ty jsi tak bral od koho všechno? Co se týká přepočtu toho jaké cihly, kolik budeš potřebovat to sis dělal sám nebo kdo ti to počítal abys měl představu kolik toho nakoupit?

janok7. 8. 2023 6:46:02

Přímo od Heluzu jsem bral cihly a vše, co je třeba ke stavbě. Přímo oni na webu mají možnosti, služby které poskytují as tím ti umí pomoci. Oni ti vypočítají přesně kolik čeho potřebuješ.

lukasouny14. 8. 2023 12:49:43

Hlavně si myslím, že je dobré dát doplňkové cihly, ať nemusíš zbytečně mít spoustu odpadu.

KamilH15. 8. 2023 6:56:10

Jen doplňkové cihly, co jsem si zjišťoval přes známé jsou trošku dražší záležitost jak klasické, ne? Ušetří mi to tolik času, že se to vyplatí?

jaro1mir15. 8. 2023 7:12:53

Povím ti, že to stojí za to. Ale teď například, co jsem viděl na FB, mají akci na doplňkové cihly. Do konce srpna by to mělo trvat a podle mě víš na tom ušetřit. Prohlédni si jaké jsou tam podmínky a pokud to stihneš tak to bude pro tebe fajn.

Riso1516. 8. 2023 6:56:03

Někdy mají takové akce, to je fakt a není to na škodu...
Nevím jestli přemýšlel i nad akustickými cihlami, ale ty jsou také velmi dobrým řešením...
No každopádně je to dobré, když máš cihly i maltu prostě přizpůsobenou tomu, že si umíš stavět dům svépomocí...

Marek Šeller18. 8. 2023 17:03:18

Jak to myslíš, že maltu přizpůsobenou?

dalo919821. 8. 2023 7:26:16

Díval jsem se už, že je i malta která je vydělaná v kbelíku. Že nemusíš si ji už míchat nějak. Avšak nevím jak se to vyplatí. Musím si to ještě zjišťovat, co by bylo pro mě nejlepší.

hutta424. 8. 2023 6:49:54

Radil jsem se se známým a ten mi také doporučil, že by bylo dobré dát akustické, že super tlumí hluk. Rozhodl jsem se už i že půjdu do cihel Heluz, díval jsem i jaké jiné služby poskytují a myslím, že více toho od nich využijeme.

janok25. 8. 2023 8:44:36

Už máš i přepočtené kolik jakých cihel budeš potřebovat? Už jsi je oslovil?

lukasouny29. 8. 2023 7:48:01

Dělá se s tím dobře, rychle, alespoň tedy máš-li na mysli SIDI. Tu maltu stačí dát v tenké vrstvě a velice dobře drží.

KamilH31. 8. 2023 6:54:19

Osobně jsem si to už dal přepočítat, jakou spotřebu budeme mít, co všechno budeme potřebovat. Potřeboval jsem k tomu půdorys podlaží, řez objektem, půdorys krovu, pohledy. Nebo sám vím, že bych se s tím trápil :D

jaro1mir2. 9. 2023 8:00:05

Ale vždyť to je dobré, když ti umí takhle někdo pomoci, když ty jsi s tím sám neumíš poradit. Hlavně abys to měl dobře přepočteno a objednal tolik kolik třeba. Aby nic nechybělo.

janok2. 9. 2023 20:13:48

To je normální, že si tyto věci potřeboval, vždyť musí z něčeho vycházet aby to bylo dobře přepočteno. Abys měl všeho dostatek. Čekal jsi dlouho na to?

Riso153. 9. 2023 9:40:36

Já nemám rád, když mám něco dělat a je to špinavá robota, že je kolem toho hodně bordelu... Z toho jsem na nervy, proto je-li možnost jak dělat něco čistě a nenáročně, tak toho je třeba využít...

Marek Šeller6. 9. 2023 7:03:57

Mám to podobně a zase když si vezmeš, že ti to i čas šetří, že nemusíš přidávat nic do kbelíku a můžeš hned s tím dělat...
Toto i mě zajímalo, že co bude nejlepší, na co cihly dávat, zda pěna, malta či lepidlo, ale malta je asi nejspolehlivější v tomto směru...

Riso1514. 3. 2023 12:49:48

Také se chystám stavět a dva v jednom mě právě oslovily.
Zejména nechci prostě izolovat, nechci dávat další zateplení na vnější stranu. Protože mně to připadá jako práce navíc...

Petr19517. 3. 2023 7:34:27

Také jsem to tak cítil, a proto jsem si vybral cihlu s výplní. Chápu, že nemusí být pro každého, ale jak se říká, sto lidí, sto chutí. A zjistili jsme, že je to dobré a hlavně rychlé řešení. Pokud tě zajímá něco konkrétního, zeptej se.

Riso1527. 3. 2023 6:31:19

Zajímá mě hlavně, jaký druh výplně je dobrý?
A jsou tepelně izolační vlastnosti výrazně lepší než u cihel bez výplně?...

Pavel Novy27. 3. 2023 11:50:43

Vstupní údaje : Heluz 50 s u 0,14, Heluz 2v1 s u 0,11. Plocha fasády 150m2 (střední dům), výpočtová oblast Ostrava (střední) - 15st., vnitřní teplota 23 st. Ceny stavebniny DEK únor 2023. Cena za kWhodinu 6 Kč. Heluz 50. Tepelná ztráta obálkou je 798 W. Cena zdiva je 150*16*204 490 tis. Kč. Heluz 50 2v1. Tepelná ztráta obálkou je 627 W. Cena zdiva je 150-16-298 715 tis. Kč.
Rozdíl v TZ je 171 W. Pro oblast Ostrava to je roční spotřeba cca 400 kWhodin. Pokud vezmeme v úvahu jako zdroj tepla tepelné čerpadlo s COP 3, pak je roční spotřeba cca 133 kWhodin. Nákladově to je pak 133*6 cca 800 Kč/rok. Rozdíl v ceně zdiva je 225 tis. Kč. 225 tis. / 800 Kč prostá návratnost je 281 let.
Nejsem ani projektant, ani majitel stavební firmy, ani zástupce žádné firmy, ani prodavač ve stavebninách. Jelikož nemám stavební vzdělání, úlohu jsem si zjednodušil. Na druhou stanu můžu zůstat 100 objektivní a porovnávat pouze technické parametry a čísla. Nejde o přesná čísla, ale o poměry mezi nimi. I při 50 chybě se budeme bavit o návratnosti 140 let.
Má zdivo 2v1 nějakou "zázračnou" vlastnost, kterou si cení na 225 tis. Kč? Já žádnou nenašel. A kde je nějaký zdivo VPC 20 + EPS nebo jiná kombinace? Navíc cena Heluz 50/50 2v1 bude daleko vyšší, protože jsem nepočítal speciální tvarovky na kraje, okna atd. Dle technické listku jsou dané parametry součinitele prostupu tepla u při 4 cm termoomítky. Doporučuji si nechat nacenit fasádu se 4 cm termoomítky
Závěr. Ano, existuje jasná odpověď. Tedy aspoň pro mě.
PS : Jiné vstupy dají jiné výsledky.
PS 2 : Myslíte si, že úloha má konec? Nemá. Možná pro drtivou většinu z váš jsme u konce, ale pro mě osobně ta úloha teprve teď začala. A bude ještě daleko více zajímavější. Finanční matematika. Hypotéka. Inflace. Investování. Funkce času. Sněhová koule. To ani nechcete vidět Pokračování úlohy příště.
A proč to celé píši? Myslím , že díky poměrně rychlému nárůstu cen některých materiálů , si to zaslouží daleko více pozornosti. Jiný a nový pohled na věc. Ale samozřejmě rozhodnutí je na každém.
Rád bych se zeptal, zda vám nějaký projektant, stavební dozor či jiný člověk ze stavebního oboru takto zjednodušeně ukazoval podobný výpočet? Nejen na zdivo. Dává Vám to smysl?

Petr19529. 3. 2023 7:38:28

Podle technických parametrů je mezi nimi bezpochyby rozdíl. Otázkou je, co je pro tebe podstatné, protože jak už tu bylo řečeno, každý může mít jiný názor na to, co se vyplatí. Ano, tyto plněné cihly jsou dražší, ale pro mě mělo smysl do nich investovat. Máme jeden dům a v tom chci zůstat do konce života, proto jsem zvolil tento typ zdiva.

Pavel Novy29. 3. 2023 12:52:44

A ten smysl je tedy v čem? Proč použít zdivo 2v1?

Petr19531. 3. 2023 5:38:48

Chtěl jsem hlavně, abychom měli pasivní dům, abychom mohli řešit i dotace, a s těmito cihlami to nebyl problém, protože splňují parametry pro takové stavby.

Riso153. 4. 2023 5:54:54

Lze nějakým způsobem získat také dotace? To je dobrá zpráva. Nevěděl jsem, že je to takhle. Pokud jste dali vnější zdivo dva v jednom, jaké jste dali vnitřní příčky?

znedlob5. 4. 2023 6:13:31

Před pár dny jsem to počítal. Je to celkem velký rozdíl a čím větší barák, tak se zvětšuje. U 2v1 je třeba brát v potaz dalších X věcí, které je třeba dodržet, aby stavba byla kvalitní. Cituji:

"Udělal jsem si pár porovnání. Řekněme, že máme hrubou plochu 160 m2.

Porotherm 30 Profi, P10 Broušená + Isover EPS 70F 20cm - U 0.14 W.m-2.K-1 // RT 7.13 m2.K/W

Množství: 2560 ks cihel + 160m2 EPS 70F 20cm
Cena: 188 672 Kč (73,7Kč/ks) + 39 959 Kč (249,74/m2) 218 631 Kč,-


HELUZ FAMILY 30 broušená + Isover EPS 70F 20cm - U 0.12 W.m-2.K-1 // RT 8.69 m2.K/W

Množství: 2560 ks cihel + 160m2 EPS 70F 20cm
Cena: 282 112 Kč (110,2Kč/ks) + 39 959 Kč (249,74/m2) 322 071 Kč,-


HELUZ FAMILY 50 2in1 broušená - U 0.11 W.m-2.K-1 // RT 8.96 m2.K/W

Množství: 2560 ks cihel
Cena: 675 328 Kč,- (263,8Kč/ks)

Ceny jsem použil z https://stavebniny-levne.cz/ a https://www.levnestavebniny.cz/ aktuální je dni 03.04.2023. Berte to jako hrubou představu."

janok5. 4. 2023 7:24:06

Vnitřními příčkami myslíte jakou tloušťku? Nebo jaké? Kvůli dětem jsme použili vnitřní i akustické. Chtěli jsme totiž oddělit denní a noční část. Aby nebyl slyšet hluk z kuchyně, obývacího pokoje do dětských pokojů a ložnice.

Pavel Novy5. 4. 2023 12:32:17

Já to počítal několikrát. Navíc je třeba vzít v úvahu, že v tom chybí speciální cihly u oken, rohové, poloviční atd.. Systémově by na to mělo jít 4 cm termo omítky. Což je ranec větší než celé zateplení. Takže ta celková cena za 2v1 bude rozhodně vyšší, než ten prostý výpočet. A nejhorší je, když do těch výpočtů dáš finanční matematiku a ukážeš čísla po 20-30 letech. To je většinou doba splacení celé hypo. To jsou šílená čísla. Ale co naplat. Lidé nechtějí fakta a argumenty. Chtějí pocity :-) 2v1 je předražený krám, který nemá žádnou přidanou hodnotu.

Riso156. 4. 2023 12:26:25

Ano, také jakou tloušťku, ale také jaký typ cihel. Takže jste někam umístili jen ty akustické, nějaké stěny, hej? A zbytek?
Je podle tebe velký rozdíl mezi klasickými a akustickými? Vyplatí se je dávat?...

janok11. 4. 2023 7:24:35

Z akustických cihel jsme vytvořili stěnu, která odděluje pokoje od kuchyně a obývacího pokoje. Půdorys jsme vytvořili tak, aby se jednalo o dvě různé části domu. Tímto způsobem se nám to podařilo dobře i zvukově oddělit. V neděli, když si chci přispat, ani nevím, co se v kuchyni děje, a to je skvělé. Žádné bouchání hrnců, žádná televize. Pouze ticho. Zda se to vyplatí, závisí na tloušťce zvolených vnitřních příček a jejich zvukotěsnosti.

jaro1mir13. 4. 2023 6:42:11

Dotaci můžeš získat, jen si musíš prostudovat podmínky. Můj kamarád ji nedávno využil a říkal, že s cihlami dva v jednom to jde víceméně bez problémů. Protože dotace se týká úspor energie.

Riso1517. 4. 2023 9:26:19

No tohle, co píšeš, je dobrý nápad. Podle čeho jsi vybíral akustické cihly? Jsou mezi nimi nějaké rozdíly? Nebo je to jen otázka tloušťky?...

janok18. 4. 2023 6:55:43

Rozdíl je také v tloušťce, ale u akustických se zaměř hlavně na neprůzvučnost.
Podívej se například na Heluz AKU KOMPAKT 21, má zvukovou neprůzvučnost 57 dB. Díky tomu, že není příliš široký, šetří místo a má i dobré tepelně izolační vlastnosti.

Marek Šeller19. 4. 2023 11:48:56

Tento typ cihel jsme také zvažovali hlavně pro oddělení ložnice...
Nějakou dobu jsme žili v řadové zástavbě a tam bylo všechno slyšet...
A tomu jsem se chtěl v našem domě vyhnout.

lukasouny20. 4. 2023 10:12:33

Developeři to tedy nějak neberou v úvahu. Nezajímá je to, když v těch domech nebudou bydlet. Někdy je to horší než v nějakém činžáku. Takže naprosto chápu, co jsi psal.

janok24. 4. 2023 15:04:56

Je to jiné, když si dům stavíš sám a na takové věci myslíš v první řadě. Člověk chce mít klid a nechce všechno slyšet, to je normální, a také je to pro mě velmi důležité.

lukasouny30. 4. 2023 19:26:44

Je to přesně tak, jak píšeš. Nad mnohými věcmi jsem seděl velmi dlouho. Dokud jsem si neudělal pořádek, co se mi jak vyplatí. A dilema pro mě nepředstavovaly jen cihly. Stavba domu je kvantum nových věcí, nových výzev a nových otázek.

Petr1951. 5. 2023 16:18:33

To je dobře, že jsi se v tom tak zorientoval a udělal si to po svém. V některých věcech jsem se snažil vyvarovat chyb svých přátel. Někteří z nich už stavěli, a měli tedy nějaké zkušenosti, takže jsem si poslechl, co říkají.

jaro1mir4. 5. 2023 6:48:07

Dobře, že na tyhle věci myslíš, osobně jsem se taky při výběru díval na to, kde by mi taky mohli poradit, kdybych něco nevěděl. Víš, že koneckonců, když stavíš svůj první dům na vlastní pěst, někdy potřebuješ odbornou radu.

Riso1517. 5. 2023 12:38:16

Podívám se na to, děkuji za tip.
Nevěděl jsem, co by bylo nejlepší, jaké jsou rozdíly, nejprve člověk musí udělat spoustu průzkumu, když chce stavět...

janok25. 5. 2023 6:41:54

Je ale normální porovnávat, než se definitivně rozhodneš, není dobré sáhnout hned po první věci. Podíval ses na typ akustických, se kterými mám zkušenosti?

Riso156. 6. 2023 10:23:42

Ano, díval jsem se na to. Nevypadá to špatně.
Těch akustických je také více typů. Přemýšlím, jestli by takové cihly mohly jít i na oddělení technické místnosti, víš tam plánuji pračku, čerpadlo, sušičku, aby nebyly slyšet...

Marek Šeller11. 6. 2023 13:19:31

Myslím, že je to naprosto bez obav...
K tomu vlastně slouží akustické cihly, které jsou v takových případech skvělé...

Petr19512. 6. 2023 12:09:34

Tohle jistě oceníš, je to dobrý nápad. Jestli ti můžu poradit, pokud máš velké okno, které plánuješ, poohlédni se po překladu, do kterého můžeš dát stínění, to je velmi praktická věc.

Marek Šeller2. 3. 2023 8:37:27

Ahojte, potřebuji poradit se stavbou domu... Dívám se, jaké jsou možnosti, pokud jde o cihly...
Ale mám pocit, že už je toho na trhu docela dost a já se nemůžu rozhodnout, od koho a jaké cihly si pořídit... Podle čeho jste se rozhodli? Na co si dávat pozor při výběru?

lukasouny2. 3. 2023 9:23:42

Dívali jsme se na parametry tepelné izolace, to byl pro mě základ. V tomto ohledu jsem srovnával několik značek. Abych si udělal představu o poměru kvalita/cena, zabralo mi to více času, ale stojí to za to se tým zabývat. Koneckonců, dům se staví jen jednou :))

Marek Šeller6. 3. 2023 7:06:23

Takový mám názor i já... Že jednou postavit a pořádně...
Nevím ani jakou značku vybrat, ale ani to, jakou tloušťku...
Ty jsi dával jakou tloušťku? I jsi zateploval?

janok7. 3. 2023 7:36:57

Šířka cihly od 44 cm nemusí být zateplena. Záleží na vás, čemu dáte přednost, zda užší a pak zateplíte, nebo širší a nemusíte. Dnes je spousta možností, můžete si vybrat například i plněné cihly, jde jen o to, co od toho očekáváte.

Pavel Novy7. 3. 2023 17:36:18

Vážení přátelé Obvodové zdivo má 2 hlavní funkce : 1. Statickou, nese zátěž. O tom rozhodne projektant co stačí a co ne. 2. Tepelně izolační (budoucí náklady na topení) : ta se dá velmi lehce spočítat, jen to asi nikdo nedělá. U příček je pak asi nejzásadnější akustika. Dobrá zpráva je, že všechny druhy zdiva (Porotherm, Heluz, Ytong, Pofrix, VPC, ZB + EPS, Liaporbeton, dřevostavba atd..) jsou OK. To, že se někde dělá lépe drážka, něco je méně přesné, něco těžší apod., nejsou parametry, podle kterých bych se měl rozhodovat. Dům se staví na 30 a více let, takže jestli budu dělat drážky o 4 hodiny déle nebo půl dne budu přebrušovat porobeton je podle mě naprosto irelevantní. Je třeba si uvědomit, že jednotlivý výrobci mají více typů tvárnic/cihel. Liší se samozřejmě rozměry, ale hlavně se liší pevností a s rostoucí pevností klesá prostup tepla u. Jeden materiál nemůže dělat dvě věci, které jdou proti sobě. Takže moje univerzální rada : Cokoliv (vyjma drahých 2v1a apod.) 44 cm a výše bez EPS nebo cokoliv 30 cm a méně s EPS. Nejekonomičtější je tenká stěna a EPS. Nejzásadnější je celková koncepce a pak člověk zjistí, že konkrétní typ zdiva je naprosto nepodstatný. A při porovnáni ceny zdiva doporučuji porovnávat cenu celého sytému (myslím zdivo, doplňkové tvárnice, překlady, pojivo, vnitřní a ZEJMÉNA venkovní omítky) a to si snad každý spočítá sám. Ve skupině https://www.facebook.com/groups/StavimeSvepomoci jsem dělal několik výpočtů na různé typy. Je to pár výpočtů na pár minut.

Pavel Novy7. 3. 2023 17:37:31

Hlavně ne nikdy cihly 2v1. To je předražený marketingový výrobek.

KamilH8. 3. 2023 7:59:47

V tom, co jsi uvedl značky, tak jsou mezi nimi cenové rozdíly. Myslíte si, že jsou tyto cenové rozdíly nějak opodstatněné? Nebo na tom nezáleží a vybral by si nejlevnější variantu? Protože já osobně se na to dívám tak, že bych si také raději připlatil. Dům stavím jen jednou a chtěl jsem, aby byl kvalitní. Nechci, aby bylo slyšet přes stěny, nechci se trápit tím, že nebudu moct něco pověsit a podobně.

Pavel Novy9. 3. 2023 11:37:21

Hodně často slyším, že stavím dům pro jednou a raději si připlatím, ať je to kvalitní a pořádné. Ale zatím mi nikdo neřekl co má být kvalitní a pořádné. Já osobně budu stavět 3. dům pro sebe. Budu stavět z toho nejlevnějšího co doporučí statik a na to budu dávat izolaci. Akustiku nějak neřeším. Statik řekne zda je to OK. Tepelně si to spočítám sám a zbytek neřeším. Druhý dům jsem stavěl z porobetonu 2. jakosti, který stál 30 ceny 1. jakosti. Dům stojí skoro 10 let. Žádný problém. Pověsti se dá cokoliv, když víš jak. Pokud ale řešíš akustiku, pak doporučuji více studování. Akustika u EPS může být problém. např. https://stavba.tzb-info.cz/zateplovaci-systemy/14150-akustika-zateplovacich-systemu-etics?fbclidIwAR0fsp1HQ53dOlVaOu1jqlu31gJN2os09EFhPQgoi0qsbvvsFvGsIgpK77A

Marek Šeller13. 3. 2023 7:27:51

Kéž bych to věděl, které řešení je lepší...
Kamarád se mi o víkendu zmínil o nějakých vycpaných cihlách, ale netuším, jaké jsou jejich parametry. Ještě jsem se na to nedíval, nezkoumal jsem to, máš s tím nějaké zkušenosti?

Marek Šeller13. 3. 2023 7:36:47

Děkuji za názor...
S těmi drážkami máš bezpochyby pravdu. Nejdřív jsem přemýšlel, po jaké značce sáhnout, ale teď mám pocit, že jde spíš o to, jaký typ cihly, jakou tloušťku...
Budu se muset podívat i na ty ceny, abych si udělal představu.

Pavel Novy13. 3. 2023 15:05:09

Tak ve výběru zdiva mám jasno :-) Vycpané cihly jsem řešil tady. Jsou to cihly 2v1. Totálně předražený marketingový výrobek. Stavíme svépomocí - rady, tipy a triky | Facebook

lukasouny22. 3. 2023 11:06:20

Za sebe ti řeknu že cena by neměla být jedinou věcí podle které by jsi se měl řídit. Dům přece stavíš jen jednou proto je třeba dbát především na kvalitu a tepelněizolační vlastnosti cihel. Pro mě to bylo gro.

Pavel Novy27. 3. 2023 11:57:20

Kvalitu čeho? A jak jsi porovnával ty tepelněizolační vlastnosti? Nějaký výpočet máš?

Pavel Novy27. 3. 2023 11:57:54

Tak co jsi vybral?

lukasouny27. 3. 2023 13:09:50

Podíval jsem se například na součinitel prostupu tepla jednotlivých cihel. To byla první věc. Dále jsem vybíral také podle toho, abych mohl vzít vše od jednoho výrobce. Vše, co jsme potřebovali pro hrubou stavbu.

Pavel Novy27. 3. 2023 16:57:55

Viz výše ukazuji výpočet. Přesně se ukazuje, jak moc může být zavádějící samotný součinitel prostupu tepla.

KamilH28. 3. 2023 6:47:54

Podívám se na to, děkuji. Samozřejmě mám také obavy z akustiky. Máme děti, takže to budu muset řešit i u vnitřních stěn. Ale přednost tedy mají vnější, aby nebyl moc slyšet vlak. Protože kousek od nás je nádraží.

Pavel Novy29. 3. 2023 12:55:28

To bych se asi hodně zaměřil i na okna. Dají se pořídit proti hluková. A asi bych nedával foukanou PUR pěnu do střechy. Její akustika není nic moc. A hluk od dětí se dá vyřešit správnou dispozicí a pak samozřejmě správným materiálem u příček.

Riso153. 4. 2023 5:58:05

Když píšete, že správný materiál na příčky, tak tam, co by mělo být prioritou při výběru?
Jde o tloušťku? Nebo něco jiného?...

KamilH25. 4. 2023 7:44:50

Děkuji ti za radu. Musím se na to tedy podívat jako na celek. Prostě mě napadlo, že kvalita cihel, tedy to, jaký typ zvolím, bude mít asi vliv na to, jak bude slyšet vlak, který pojede okolo. Jdu se podívat i na ty okna.

Mao1. 5. 2016 19:16:44

já mám zase dobrou zkušenost z Heluzem a to konkrétně STI 38 broušená, příčkovky nebroušené, nosníky a miako strop objednávané a dodávané v roku 2013. celkově s kvalitou, návozem a cenou jsem byl spokojen (sleva cca 40-55 procent z ceníkovek), cihly bez problémů, uplně minimum polámaných..za mě bez problémů. objednáváné přes stavebniny dektrade.

jinak rozpis vyšel tak nějak dobře co mi udělal Heluz, ale já to tak nějak přepočítával sám a upravil dle sebe. abych řekl pravdu někdy je lepší ve slevě koupit víc materiálu než ho pak za vyšší ceny kupovat přímo ve stavebninách v okolí a to ještě nemusí mít skladem to co přesně sháníte. raději potom zkusit prodat např. přes bazoš.

Lukáš a Hanka1. 5. 2016 8:27:19

Ahoj,napíšu svoji zkušenost s porotherm v r. 2014 kdyz jsem zacal stavet, predbeznou poptavku na mail dle zaslaneho projektu nechteli udelat,nutna osobni schuzka, no cas jsem si udelal,precijenom je to velka zakazka,schuzka probihala ve stylu novinka cihla s vatou, predchystane katalogy, rikam toto nechci je to drahy, naprsi mi do toho atd. Pan si trval na svym, skritizoval zakladni modely cihel, jsou zastarale,v polystyrenu by nezil atd... po ukonceni schuzky ze mi naceni tu s vatou,prakticky si rozhodl za me,presto jsem murekl ze chci nacenit klasiku. Po par dnech mi prisla nabidka na cihlu s vatou cena skoro pul mega,nabidka na obyc. vubec neprisla,mezitim jsem jeste zjistoval kvalitu cihel,zdeni svepomoci, paleny cihly kazda jina,pouze s brousenych stran v toleranci. Jinak rozdil na sirku zdi skoro do 2 cm. Nasledne jsem si dal schuzku na porobeton,kde jeste po nekolika telefonatech se nabidka upravila,vcetne jejich chyb,a
byl jsem na cca 230000,- vcetne zalozeni rohu od mistra zdarma. Na nabidku jsem nakonec kyvl. Abych se vratil zpet k porothermu tyden po zaslani mailu mi volal nejaky zamestnanec,s tim jak jsem sem rozhodl,kdy poslu zalohu,aby mohli navest material. Do telefonu jsem se mu vysmal, at na to zapomenou, kdyz me nebyli schopni ani necenit beznou cihlu o kterou jsem zadal,samozrejme tohle hned zacal nabizet, ja jen sdelil, ze uz jsem zvolil konkurenci a telefon zavesil. Po 2 letech co me barak stoji jsem porad zastance porobetonu, jednoducha prace svepomoci, minimalni zbytky,presnost.

Sintom

Sintom29. 4. 2016 9:29:42

Zde nabídnu zkušenosti s Heluzem:
Poptávka materiálu dle studie pro rozhodnutí z čeho stavět: 300.000 Kč
Nacenení dle skutečného projektu (nic se nezměnilo) 550.000 Kč
Změna zdiva, též Heluz, ale jiný model 320.000 Kč
Rozpis materiálu, špatně věncovky
2. rozpis materiálu špatně chybí plněná 1. řada
3. rozpis materiálu je první řada, prozměnu nejsou věncovky (nemoc, 14 dní nikdo nereagoval)
Zdražení
4 rozpis správného materiálu cena 460.000 Kč
14ti denní hádky o zachování původní ceny cena 370.000 Kč (stejný materiál cena neuhádána jen snížena)
1. Návoz materiálu, nevejde se mi na pozemek návěs potřebuji kamion s vlekem. Přijel Návěs
1/4tina cihel špatně přivezena (ignorace závozového plánu) mít překlady a nemít zdivo je špatně (očividně mi dali to, čeho měli zrovna hodně) příplatek 1000 Kč za exprasní závoz ( týden)
založení stavby od Heluzu. založení špatně, bourání části 1.řady a vlastní založení
2. Závoz opět návěs, opět špatné zboží (již mám 4 palety něčeho co jsem nechtěl neumí spočítat ani počet cihel na patro když mají přesné výkresy v pdf i dvg)
Zboží jsem si rozvážel po desce paleťákem řidič nervní. Ale naúčtováno složení na desku s příplatkem 2000 Kč
Již mám postaveno 6 šár, co cihla to originál. V broušeném směru odchylka v normě, na nebroušeném rozdíly až 1,5 cm
Zatím mám bokem 40 rozmlácených cihel už od výrobce.

Obrázek si udělejte sami.

Pokud chcete lepit na pěnu, je potřeba neskutečná přesnost. jinak se cihly o milimetr houpou a děsně blbě se to brousí, je podle mě tedy lepší na tenké lepidlo, které si ten milimetřík dorovná.

Ifko a Lůca

Ifko a Lůca27. 4. 2016 12:48:56

Zdravím, já řešil stejné dilema, chtěli jsme broušené cihly. Nechtěli jsme dodatečně zateplovat, toto rozhodnutí jsem následně přehodnotil (už ani nevím proč), nicméně konečné rozhodnutí bylo stejně nezateplovat, finální rozhodnutí jsem zvažoval dlouho... Nakonec jsme se rozhodli pro cihly od Heluzu FAMILY 44, neplněné. Když to zjednoduším, tak u nás šlo rozhodnutí na základě poměru "cena/výkon", který je podle mě u cihel Heluz lepší než u Porothermu. Někdo to může vidět jinak, ale u nás to bylo takto. Řešili jsme to v komentářích k tomuto článku http://www.svepomoci.cz/stavba-domu/priprava-stavby/4474-rozhodovani-z-ceho-stavet.html