Náš projekt - připomínky

Autor: Jirka a Vlastička (4 příspěvky)
Kategorie: Projekt domu
31. 5. 2015
17 komentářů
Dotaz

Zdravím,

Projekt se nám pohnul dopředu, pár věcí bylo předěláno, a tak bych Vás poprosil o připomínky.

Moc děkuji za každý postřeh.

Přístup k domu bude od severu, ulice je vzdálena cca 50m.

Přílohy

D03PDORYS1.NP.pdf
D04PDORYS2.NP.pdf
Pohledy.pdf
Jirka

Jirka9. 6. 2015 6:53:28

Ta 10ka se mi taky zda malo.... je to dost papirove

Limbus9. 6. 2015 4:40:45

Mám připomínku k použitému materiálu. Když už vás někdo přesvědčil stavět z Ytongu... přičky z 10cm ytongu mezi místnostma...to uslyšíte každé zakašlání.
Zvážil bych tedy změnu materiálu - témat o tom je tu na fóru dost.

Karel

Karel8. 6. 2015 13:36:51

Ajo, tak v tom případě to chápu a není co řešit - to je tak když člověk vidí jen plán a nezná kontext :) Máme to podobně - ta spodní ložnice bude nejdřív sloužit jako dětská herna, až zešedivíme, uděláme si z toho ložnici, abysme nemuseli do schodů... i proto tam máme tu sprchu.

Jirka a Vlastička

Jirka a Vlastička8. 6. 2015 13:32:54

O překreslování víme, také tak některé věci určitě ještě dopadnou to se nebojte :-)

Já mám dole třeba sprchu z důvodu mého vedlejšího zaměstnání cožli je realizace svatební květinové výzdoby a vodu musím mít po ruce kousek od pracovny, samozřejmě mohu využít venkovní vody, ale určitě ne vždy. Takže z toho důvodu zde také sprcha je. Ale každopádně ta je ještě otázkou a třeba zde vůbec nebude a bude zde jen větší umyvadlo...to se ještě vše uvidí.

Každopádně jak říkáte, ložnici dole, tak do budoucna plánujeme ložnici dole místo pracovny abychom nemuseli nahoru a proto také sprchový kout, ale to jestli ho budeme dělat hned nikdo neví, každopádně místo s přívodem vody tam na něj určitě chceme zanechat :-)

Jirka a Vlastička

Jirka a Vlastička8. 6. 2015 13:22:21

My se ptáme, abychom věděli co mají jiní za názory a stejně tak některé změny provést jdou, ale tuto změnu ani provádět nechceme :-)

Takže to určitě nemusíte brát že změny provádět nechceme, provedli jsme jich už vážně nespočet, a myslím že ještě provedeme, ale změnu tvaru a další věci provádět nehodláme :-)

Karel

Karel8. 6. 2015 13:21:27

Jo, ale když už jsem nahoře pro čisté trenky, tak se rovnou osprchuju nahoře :) Také máme nahoře normální koupelnu a dole jen sprchu, ale to proto, že máme v přízemí i jednu ložnici. Tam mi to smysl dává. Ale samozřejmě je to jen Vaše věc, jen říkám svůj názor. Ten sprcháč taky něco stojí a pokud by se nakonec neměl používat, zbytečně by zabíral místo, kterého máte už tak málo.
Mimochodem, to že je něco v projektu neznamená, že to tak opravdu musíte postavit - zvlášť u takových prkotin jako jsou příčky nebo sprchový kout. To se potom dořeší před dokončením stavby a projekt se překreslí podle skutečné podoby.

Petra8. 6. 2015 13:18:22

:-):-):-)
A proč se zde ptáte na názory, když nechcete nic měnit, protože projekt je zaplacen?

Jirka a Vlastička

Jirka a Vlastička8. 6. 2015 13:12:05

Jsem ráda, že souhlasíte že výstupky ne :-)

Jinak s koupelnou dole už opravdu nic neuděláme projekt máme zaplacený a už chceme abychom se pohnuli dál co se týče stavebního povolení...trvá to vše už moc dlouho, takže se s tím takto musíme smířit...známe tak tři další domy a stížnosti jsme od nikoho na koupelnu takto umístěnou neslyšeli, takže snad to zvládneme i my :-)
Sprcha takto dole v spoustě domech to vidíte opravdu poprvé? :-) myslím, že to nemusí být vždy spojeno s čistým prádlem jak píšete :-) i nahoře se musím čisté prádlo do koupelny donést, tak proč bych si ho nesnesla dolů? to jsou vážně maličkosti, které nás nevytrhnou :-)

Karel

Karel8. 6. 2015 13:00:21

Vyhnout se výstupkům je určitě rozumné. Taky jsme nic takového nechtěli, tak jsme kvůli tomu rozšířili celý dům o metr :) Finanční rozdíl minimální, ale dispozičně nám to dalo mnohem víc možností. Na co je dole ta sprcha, když tam není žádná ložnice? Sprchu si spojuji s čistým prádlem, které ale budete mít nahoře ne? A pračka je taky nahoře, takže se špinavým musíte opět nahoru.
Jinak se mi to celkem líbí, v rámci možností těch omezených rozměrů, ale ten roh mi připadá krapet nedomyšlený.

Jirka a Vlastička

Jirka a Vlastička8. 6. 2015 12:44:49

S názory určitě souhlasíme, ale opravdu nebylo moc možností kam WC umístit a nechtěli jsme se ho vzdát. Co se týče prostoru v zádveří tak žádné skříně zde neplánujeme kromě nějakých nižších botníků... od toho nám bude sloužit druhá chodba v které je plánovaná dlouhá skříň s posuvnými dveřmi. Co se týče technické místnosti, tak malá je, ale plánuje se zde umístění jen bojleru, ovládání topení ale ne nářadí, či něčeho podobného. K tomu bude sloužit venkovní bouda či ještě uvažujeme využití prostoru za garáží.

Ale každopádně to nechceme řešit jak bylo navrhnuto v předešlém komentáři výkusem zádveří, chceme se vyvarovat věškerým takovýmto výstupkům.

Petra8. 6. 2015 12:26:49

Také souhlasím s názory na téma zádveří.. a také patery dveře v takto malém prostoru téměr vylučují do zádveří cokoliv umístit.. jinak už bylo vše k zádveří řečeno. Ještě se mi zdá strašně malinkatá technická místnost.. plánujete garáž či jinou boudičku na ostatní základní věci, co jsou potřeba kolem domu?

Karel

Karel8. 6. 2015 12:08:19

Souhlasím, že chodit do koupelny přes zádvěří není dobrý nápad. Za prvé tam bývá chladno, takže z vyhřáté koupelny půjdete přes studené zádveří opět do tepla. Za druhé je to relativně špinavá místnost, takže ze sprchy budete muset přes špinavé boty (nedejbože jestli se budete zouvat až v zádvěří a ne už před domem).
Co psal pawlik jsem pochopil tak, že by vysunul zádvěří (verandu) z domu víc doprava, čímž byste získali prostor pro příčku, která by to zádveří úplně oddělila.

Jirka a Vlastička

Jirka a Vlastička8. 6. 2015 11:55:00

Chtěli jsme mít větší zádveří, původně jsme ho téměř neměli a není to moc dobrý řešení. V zimním období souhlasím, že si budeme muset dávat pozor na hromady bot, ale nebylo moc možností kam WC umístit..takže za nás ještě dobré řešení. Ale díky za poznatek.

Pavel

Pavel8. 6. 2015 11:39:54

Me osobne moc nesedi zadveri jako jedna z hlavnich hlavni komunikacnich zon. Kdyz pujdete z pracovny na WC, pujdete pred hromadu bot a naslapane od nich. Za me bych vytahl verandu jeste kousek pod pristresek na auto.

Jirka a Vlastička

Jirka a Vlastička8. 6. 2015 10:47:01

To k našemu projektu nemá nikdo nic? potřebovali bychom po předchozím trochu něco pozitivního ale budeme rádi za jakýkoli příspěvek...víc hlav víc ví :-)
Děkujeme

Jirka a Vlastička

Jirka a Vlastička8. 6. 2015 10:44:58

Dobrý den,

vede nás k tomu samozřejmě získání pozemku zdarma od otce přítele a stejně tak láska k tomuto místu, v této vesnici jsem vyrostla a chci zde být a vysoké napětí mě odtud opravdu neodradí. Pracujeme zde každý den a nikdy jsme nezaslechli jediné jak píšete "zabzučení" či cokoli jiného. Je zde mnoho dalších pozemků naproti nám které jsou zaplněné různými věkovými kategoriemi a nikdo z nich žádné zdravotní problémy nemá...takže ani tyto pochynosti nemáme :-)
I kdybychom si třeba chtěli vybírat, tak na koupi pozemku a k tomu ještě výstavbu domu peníze nemáme, takže nám stejně nic jiného nezbývá, ale zatím jsme nepřišli na nic negativního...

Ale přesto děkujeme za názor. Teď budem rádi za jakýkoli jiný ale alespoň trochu pozitivní...ptali jsme se na projekt, ne na vyhovující či nevyhovující pozemek :-)

ing. arch. Martin Veber

ing. arch. Martin Veber2. 6. 2015 22:51:26

Co Vás prosím pěkně vede k tomu, že hodláte stavět rodinné bydlení pár metrů od "zvláště vysokého" napětí 400kV? Nebyla by od věci návštěva laboratoří silnoproudých výbojů na FEL ČVUT. Hodně dobrodružnou náplní jejich práce jsou bludné proudy, silné a permanentní elektromagnetické záření a také účinky elektřiny v kontextu s deštěm nasáklou zeminou... nechci s dovolením posuzovat projekt, protože podle mne je to celkem druhotné, základní otázkou je, jestli je pro zbytek Vašeho života takováto poloha domu opravdu správná (ať už byl pozemek zadarmo nebo skoro zadarmo, kdovíjak příjemné a ani zdravé to není)

Argumentovat lze, že ochranné pásmo je dle zákona č. 458/2000 Sb. pro tento typ vedení "celých" 20m, ale na druhé straně, je rozdíl mezi tím, co je z vyšších míst legální a tím, co je pro mé vlastní zdraví a život (a také pro zdraví domácích systémů elektroniky) rozumné. Nerad bych působil dojmem člověka, který varuje před rentgenovým vyšetřením, polévkou ohřátou v mikrovlnce nebo před mobilem u ucha, ale zde se jedná o soustavné soužití poblíž něčeho, co samovolně umí přeladit rádio, restartovat počítač a co samovolně jen tak bzučí a hvízdá. Mimo pražskou aglomeraci jsou takové pozemky zcela neprodejné, ale z jakéhosi důvodu Vás tento pozemek získal :-)