Franc. okno na terasu - trojdílné, či dvojdílné ?

Autor: zvirek (79 příspěvků)
28. 10. 2014
17 komentářů
Dotaz

Řeším dilema s oknem z obýváku na terasu ( na jihozápad ). šířka otvoru 3000, výška 2300. Vevnitř bude zhruba do 1/2 okna zasahovat část sedačky, tzn. k průchodu se bude používat krajní část široká max 1500 mm. Okna plastová,trojskla.

V první variantě jsem chtěl trojdílné okno, s otevíráním krajní části dovnitř. Ale když uvažuji rámy cca 10 cm, tak by na vlastní průchod zbylo cca 80 cm, což mi přijde málo.

Proto jsem vymyslel druhou variantu, rozdělit okno na 2 poloviny, z nichž jedna by se otevírala posunem do strany ( otevírat křídlo 1,5 m by bylo příliš velké do interiéru ). S posuvným otevíráním ale vlastně nemám osobní zkušenost, nevím, o kolik je to pracnější a jak moc to namáhá kování okna - přeci jen průchod na terasu bude dost často používán.

Určitě bych rád zastínění zevními žaluziemi - v prvé variantě asi ve 2 částech v poměru 1/3 ku 2/3, v druhé variantě 1/2 ku 1/2.

Takže, co byste doporučili vy ?

zvirek4. 11. 2014 12:50:29

No však jo.
Máme celkem 12 Ks oken a francz. oken + 2x dveře vchodové + HS portál a nabídka zní na 220 tisíc ( 2. nejvyšší třída plastu - komfort ). Původní nabídka byla asi 350 tisíc. A to je zatím bez smlouvání, asi se dá dostat ještě níž.
Ale ten rozdíl mezi cenou normálního dvoudílného okna a HS portálu zůstává percentuelně stejný.

Daniel a Bára

Daniel a Bára4. 11. 2014 12:38:23

Tyto ceny se musí brát s velikánskou rezervou :) Máme 13 oken, vchodové dveře 1,15x2,2m + HS portál 3,5x2,2m. Vše dřevohliník,trojskla, to nejlepší, co Vekra dělá. Původní nabídka 450 000,-, nakonec jsem platil 277 000,-. Je to jen o jednání a pevných nervech :)

zvirek4. 11. 2014 11:56:03

Jak jsem slíbil, doplňuji ceny, zatím od vekry - plast, vekra komfort, torjsklo, ug 0,66, polodekor.
Normální okno dělené na 2 poloviny - 70 tis., HS-portál 127 tis. s dph
Na celkovou nabídku je potom ještě dost velká sleva, takže ceny jsou v reálu nižší,ale rozdíl zůstává.

Niki31. 10. 2014 22:30:59

Souhlasím, také bych neutrácela za 2 okna HS. A ano u HS ventilačka nejde.

Niki31. 10. 2014 22:28:49

Ano, máte pravdu, že v ceně je velký rozdíl, ale v komfortu ještě větší. Výklopně posuvné jsou na ovládání těžší a kdo neví jak na to, tak to ani neotevře (a jak jsem již psala, v jedné vzorkové prodejně byly dokonce jaksi vyháklé, takže to ve mě opravdu nezanechalo důvěru). A pokud tam dáte klasické dveře na otevírání, tak Vám zase zavazí v prostoru. Je to věc, kterou pak denodenně používáte, takže v tomto ohledu se šetřit nevyplácí. Ale je opravdu na každém co mu vyhovuje. Co člověk to jiný názor. Takže opět jen a jen osobně se podívat a hlavně vyzkoušet.

Niki31. 10. 2014 22:10:08

Okno HS portál zvdižně posuvné, trojsklo 4x2,3 rozdělené na 2 díly, plast - necelých 75.000,- i s prací. Pramos nám ho nacenil v hliníku také na cca 75.000,-. Měli jsme naceněné i rozdělení na 3 díly výklopně posuvné - cca 45.000,-. Ale je opravdu potřeba se podívat a vyzkoušet ty okna osobně. A pak zadat poptávku u více firem.

zvirek31. 10. 2014 21:04:20

Já si to nechám docenit, tak potom ten cenový eozdíl napíšu.
Jen ještě k mé úvaze. Takovéto otvory máme v obýváku 2. Plánuji, že ten, který vede přímo na terasu udělám v tom HS, ale druhý, který je na velejší zdi a vede jen na chodník vedoucí k terase, nechám asi kalsicyk výklopně-odsuvný, protože bych nerad ztratil možnost větrání na ventilačku - to u HS nejde, že ?

Jirka a Vlastička

Jirka a Vlastička31. 10. 2014 20:59:50

Moc děkuji. Přesně to jsem potřeboval vědět.
A ten rozdíl je teda obrovský.:-(

Peťan a Žužlik

Peťan a Žužlik31. 10. 2014 20:44:07

Nevím, proč tu nikdo nenapíše tu cenu... 3 m x 2,3 m vyjde HS v plastu nebo hliníku (co jsem si nechával cenit, cenový rozdíl v materiálu nebyl) Cena HS +- 100.000,-- Ten samý otvor s trojdílným oknem - 1 FIX a 2 otvíravé 20.000,-- v trojskle a kvalitním profilu

Eva Malendová31. 10. 2014 20:15:53

doporucuji take HS portal, krasne, jednoduche, elegantni reseni. nezabere misto v mistnosti, muze byt otevrene kousek, polovina, cele, jak se rozhodnete, zaluzie budeme mit take, ano, musi tam byt kolejnicka pro vodeni. s cenou na tak velke okno musite pocitat v kazdem pripade, kdyz mate takove otvory, a s tep.ztatama take. v plastu to jiste jde take. v hliniku je to dtazsi. cena je jina pokud berete okna na celou novostavbu a nebo jen jedno okno pri rekonstrukci.cenou se nenechte odradit, udelejte si vice nabidek. a splnte si svuj sen, okno nevymenite tak brzo jako sedacku ci televizi.
a dalsi, nechte si nabidku udelat treba jiz pri planech, at si udelate potrebne otvory, kdyby vas nabidka polozila, tak at nemusite nic dozdivat. za okna,dvere,rolety a zaluzie to neni mala suma a alespon vite s cim pocitat v rozpoctu.

Jirka a Vlastička

Jirka a Vlastička31. 10. 2014 13:04:53

Také plánují podobné "okno" do obývacího pokoje.
Mohu se jen orientačně zeptat na cenu?

Niki30. 10. 2014 22:29:45

My máme okno 4x2m rozdělené na půl, HS portál v plastu, zdvižně posuvné, bezprahové od firmy Schuco. Jsou docela těžké, ale posunu to krásně i já. Dítě už to asi neposune, ale na druhou stranu je to u dětí i výhoda. :-) Bezprahové, protože jsme nechtěli zakopávat o práh. A posuvné, protože ty výklopné mi přišli, že za chvíli zůstanou v ruce. V jedné prodejně byli dokonce i jaksi "vyháklé", takže ani nefungovali jak měli. Nejlepší je se mrknout a vyzkoušet na vzorkové prodejně a nebo po novostavbách. My je právě viděli u jedné paní v novostavbě a to tenkrát asi rozhodlo nejvíc. Toho světla, co nejmíň sloupků.... Ať dobře vyberete.

Daniel a Bára

Daniel a Bára29. 10. 2014 13:17:01

Ano, je pravda, že HS portal je dražší, ale je výrazně příjemnější na užívání. Co se týká těsnosti, myslím, že toto je již velmi kvalitně vyřešené a není třeba se toho bát. Prážek je oproti francouzkému oknu minimální, resp je to pouze ta kolejnička, po které křídlo jezdí. Posun je nádherně lehký a plynulý. Po zavření kliky se křídlo utěsní a dotáhne.Velikost křídla musí být =

zvirek29. 10. 2014 12:09:44

Ten HS portál vypadá krásně, ale umí to i v plastu ? O kolik to bude dražší než standard. okno ? Resp. raději bych bral vše od jednoho výrobce - okna mám od GEUS.
Je velmi poznat rozdíl při posuvném otevírání normálního okna a systému HS portál ? A o kolik bude HS portál nižší ( od podlahy ) než stand. okno ?
Líbí se mi i návrh s asymetrickým dělením - přeci jen posuvná část šíře 1,1m a zbytek pevný 1,9 - to by mohlo být ideální.
Půjde v tomto poměru rozdělit i zevní žaluzie, tak aby u průchozí části mohla být zdvihnutá a u zbytku spuštěná ? Asi tam bude muset být nějaká lišta, na rozhraní žaluzií, že ?

P.S: teď koukám, že GEUS vyrábí stejný ( podobný ) systém: http://www.geusokna.cz/web/umime-vic/posuvne-dvere

Je to kvalitativně srovnatelné s HS portálem ?
Mají tyto typy dveří nějaké zásadní nevýhody, resp. musí se nějak specielně připravovat podlaha , či stavební otvor ?
A poslední dotaz - je možné taky jejich asymetrické dělení, nebo to musí být vždy 1:1 ?

Daniel a Bára

Daniel a Bára29. 10. 2014 12:02:37

Vaše řešení je "jednoduché" a elegantní. Jmenuje se HS portál. Ve Vašem rozměru naprosto v pohodě. Polovina bude pevná a polovina pojezdová do strany. Izolačně vynikající, funkční a hezké. Máme ho na 3,5 x 2,2 m. Dřevohliník, trojsklo. Výhoda je v minimu rámu a velmi nízkém prážku - pojezdové liště, cca. 1,5 cm. Posílám fotky.

Dušan29. 10. 2014 6:21:33

Máme v obýváku taky okno 3 x 2,3m.. Plastové, trojsklo. Taky jsem řešil podobné dilema.. Chtěl jsem to mít rozděleno na půl, ale výrobce okem mi říkal, že by to byla moc velká váha pro posuvné otevírání.. Tak nakonec to máme rozděleno cca 1,9m je napevno a otevírá se posuvně jen 1,1m. Bohatě to stačí a vypadá to dobře..

Limbus29. 10. 2014 5:26:38

Máme podobně velký otvor, rozdělený na třetiny - sklo a dvoukřídlé dveře. Je to praktické, ale nevypadá to tak dobře, jak jsme doufali-moc svislých prvků. Vzhledově byly byly lepší jen 2 skleněné plochy. Myslím že by ani nemusely být na 1/2, dveře by mohly být užší...