cena projektu , firma Gservis, umístění domu

Autor: MichaelJokeš (1 příspěvek)
Kategorie: Financování
4. 10. 2014
18 komentářů
Dotaz

Dobrý den stavebníci.

rozhodly sme se začít řešit otázku bydlení

koupil sem pozemek. a řeším projekt nejak se tom jen zmítáme protože vubec nevíme kde a s čím začít představu o domě máme byly sme na konzultace u firmy gservis.tam nám řekly že projket po drobných upravach a vším co je kt omu potřeba vychazi okolo 50tis. (upravený tipový projekt) dále nám řekly pakliže mají danou cenu na klíč 2 400 000kč takže svepomocí se níž jak o 500 000 tisíc nedostaneme. takže bych se rád zeptal vás všech už o kapku zkušenějších co si o tomhle myslíte a co by ste mi poradily. jestli na tuto nabídku kývnout a řešit to dále nebo se obrátit uplně jinou cestou.

k projektu nam sou nabízeny služby :

- zakreslení na pozemek

-merení radonu

-energetický štitek

-vykaz potřebného materiálu

-studie zahradním archytektem

zajmalo by me jestli je pro stavební povolení duležité zakreslění do pozemku. nebo jestli je možné si dum umístit podle sveho aniž bych nekomu musel davat 5tisíc za umístění.

Simona23. 5. 2017 10:49:39

Ahojte hledám architekta na projekt domu zatím jsem dostala doporučení na architektonickou kancelář http://www.djsarchitecture.cz/projekty-domu Máte s nima nekdo zkušenost?

Michaela26. 8. 2015 13:27:53

Dobrý den Petře,

chtěla jsem Vás poprosit, zda by bylo možné domluvit se na prohlídce Vašeho domu.

S přítelem uvažujeme o stavbě typového rodinného domu AKÁT a návštěva Vašeho domu by nám pomohla v tom, abychom si utvořili reálnější představu, jak dům ve skutečnosti vypadá.

Předem děkuji za odpověď

Přeji hezký den

Michaela Řízková
michaela.rizkova@seznam.cz

Martas9. 10. 2014 8:39:36

Zdravím všechny stavebníky... já bych rád požádal, zda-li nám můžete někdo doporučit nějakého projektanta, který by nám překreslil a "doladil" námi vytvořený projekt, který jsem spolu s ženou vytvořil svépomocí.

Děkují

I&M (Pha a SČ)

zvirek8. 10. 2014 11:30:39

Ještě bych dodal,že pro člověka, který stavbě nerozumí - jako jsem já -je mnohem jednoduší vyběhat stavební povolení než realizovat stavbu úplnou svépomocí.
Na to povolení je toho potřeba hodně, ale vše se dá obeslat přes maily s nafocením přísluš. dokumentů, úřady pak mají nějaký čas na vyřízení, a když něco chybí, tak se ozvou. Nepřišlo mi to nějak složité, celkově to trvalo asi 3 měsíce.
Naproti tomu, pustit se do stavby sám bych se rozhodně neodvážil, zvažoval jsem shánění jednotlivých firem, ale poté alepsoň na hrubou stavbu vezmu asi jednu firmu ( možná udělám vyjímku u střechy, kde mám dobrou cenu od známého ), a navíc dozora, protože je prostě základ mít hrubou stavbu dobře udělanou - tam už toho v budoucnu moc nevyměním a bl bych se , aby mi výkopy dělal Tonda, desku lil Čenda, vyzdíval Franta a střechu dělal Jenda - prostě neznám tolik živnostníků a naslepo vybírat nebudu, navíc, když by se něco potento, tak se budou vymlouvat jeden na druhého.
Na druhou stranu dokončovací práce pravděpodobně budu dělat po řemeslech ( alespoň něco určitě ) - protože tam jsem dostal podstatně lepší ceny než od firmy na klíč: okna, topení + tep. čerp., podlahy, instalateřina, elektřina. Opět za asistence stav. dozora.
Celkově jak jsem to počítal, to vyjde cca o 300 - 400 tis. dráž ( z toho 50 dozor ), než po jednotlivých firmách, ale to je cena, kterou jsem ochoten dát za 5ti letou záruku a hlavně klid - peníze musím vydělávat v práci a ne tím, že budu trávit hodiny a dny na stavbě.

Aneta a Šárka

Aneta a Šárka7. 10. 2014 21:25:47

Ahoj Michale,

s lítáním na stavební úřad neházej flintu do žita. Naše zkušenost je vesměs pozitivní. Když jsem si přečetla, co všechno musíme dodat (dokumenty, posudky atd.), říkala jsem si, že to nezvládneme, ale nakonec - hlavně díky vstřícnosti stavebního úřadu, který nedělal s ničím problémy, jsme to zvládly samy (a to jsme dvě holky :)) a navíc v rekordním čase. Od podání žádosti k vydání stavebního povolení to bylo cca 5 týdnů! Ale uznávám.... štěstí nám celkem přálo a hlavně "šly jsme za svým cílem hlava nehlava". Takže bych si opravdu nejdřív na SÚ zjistila, co a jak a pak teprv to případně přenechala znalejším.

Držím pěsti!

Šárka Ž.

MichaelJokeš7. 10. 2014 18:13:10

děkuji za vaši zkušenost. co se tyče stranky toho stavebního povolení tak si taky pomalu začinam rikat jestli neni lepši objetovat nejakej peníz a mít to vyřízené než mít rok hlavu jak patrací balón a vysledek nejistý.

pak k tomu projektu. coi myslí temi nedořešenými detaily ?
mam to chapat tak ze po provedení hrubé stavby ste si musel hodně věcí upravit aby vse bylo tak jak by melo být?

MichaelJokeš7. 10. 2014 18:06:20

zítra behem dne se vám telefonicky ozvu .

s pozdravem Michael Jokeš.

ing. arch. Martin Veber

ing. arch. Martin Veber6. 10. 2014 18:17:21

Dobrý den.

Ano, projektové dokumentace dělám a můžete mne kontaktovat na telefonu nebo mailem na martin.veber@gmail.com. Domluvit se na objemu služeb, míře detailu projektu a ceně není nic složitého, platí v zásadě přímá úměra pracnosti a ceny.

Ohledně ceny je třeba si uvědomit, že "projektová dokumentace" je jen formálním výstupem mnohem obšírnějšího přístupu ke stavbě, takže na stanovení ceny je informací pořád velmi málo. Katalogáčová firma Vám prodá jeden z mnoha už vytvořených domů a případně Vám pohne s příčkou nebo zmenší okno. Nezajímá je (a z ekonomických důvodů ani zajímat nemůže) Vaše představa, životní přistup nebo způsob bydlení, což je právě projevuje v tom, že zdánlivě docela dobrý projekt (formálně určitě špičkově vykreslený a vytištěný s dokonale vyžehlenými mašličkami) se časem přestane jevit tak dokonale uzpůsobený Vašemu životu. A nebo si život nějak upravíte, aby k domu seděl. Ne každý to umí :-)

Tyto Vaše představy o tom, jak má vypadat Váš život v domě, může a nemusí projektant individuální zohlednit, architekt to většinou řeší prioritně. Proto se také cena za projekt od architekta nějak liší od projektu katalogového, právě kvůli té přidané hodnotě. Pokud kdokoli bude o projekt žádat projektanta, uvědomte si prosím tedy, že máte právo žádat od něj mnohem více, ale pak je také cena úměrně vyšší (pokud od něj žádáte tolik co po Gservisu a spol., pak by se cena výrazněji lišit neměla, je ovšem možné, že pak projektant sáhne zkrátka po něčem ze šuplíku, co by na Vás asi ladilo a prodá Vám to jako podruhé zalitý sáček čaje).

MichaelJokeš6. 10. 2014 17:08:25

po celodení uvaze o tom co ste mi včera psal.
bych se chtěl zeptat v jakem cenovem rozmezí by ste mi byl schopen nabídnou projektování domu podobného tomu kery sem vam ukazoval u gservisu včera.

g servis mi projektovou dokumentaci i ze studijí zahrady a drobnymi upravamy domu nabízí cca za 50tisic kč.

jaka by mohla být vaše nabídka ? pokud takové služby nabízíte..
uz jen podle prvních konverzacích totiž vnímám poněkud odlišné "solidnější jednání" než v kancelaři gservisu.

za odpoved predem dekuji.

ing. arch. Martin Veber

ing. arch. Martin Veber4. 10. 2014 19:20:43

Přesně.

MichaelJokeš4. 10. 2014 17:27:20

takže před tím než si budu neco domlouvat v Gservisu mam jit na stavební uřad se poptat třeba jen stím co ma Gservis na svych stránkách. říct jakou mam představu o umístění . a oni mi pak řeknou co a jak ?

ing. arch. Martin Veber

ing. arch. Martin Veber4. 10. 2014 17:11:35

Mohl bych Vám toho vysvětlovat poměrně hodně, ale nejpřínosnější bude, když zkusíte navštívit stavební úřad u Vás na místě, ukážete jim vytištěnou studii toho domku z Gservisu (aby měli představu o velikosti) a zeptáte se jich na podmínky vyplývající z územního plánu pro Vaši parcelu. Určitě Vám řeknou také to, koho musíte o záměru informovat a od koho si vyžádat jaký souhlas, obdaří formuláři apod. Jsou firmy a projektanti, které Vám takovéto administrativní práce umějí zařídit, někdy to je procházka růžovou zahradou, někdy, když to třeba ani netušíte, se to změní v peklo. Stavba od stavby, úřad od úřadu. Někdy se může stát, že se stane situace neřešitelnou, proto doporučuji navštívit se záměrem stavební úřad včas.

MichaelJokeš4. 10. 2014 15:49:18

tudíš bych po Gservisu měl chtít vše co ste mi ted popsal ?
a co dalšího je třeba pro získání povolení ?

Předem a znovu děkuji za vami vynaložený čas na mé dotazy.

ing. arch. Martin Veber

ing. arch. Martin Veber4. 10. 2014 15:41:01

Projektové výkony můžete rozlišit na studii, dokumentaci pro územní řízení, stavební řízení a dokumentaci pro provedení stavby

STUDIE je velmi obecný a nezávazný obrázek, který ale poukáže zavčasu na základní tvarové a dispoziční uspořádání domu a odhalí nějaké základní informace o podmínkách konstrukce a také o ceně. je to přibližně to, co vidíte v barvičkách vyvedené od jakéhokoli prodejce katalogových domků

DOKUMENTACE PRO ÚZEMNÍ ŘÍZENÍ je první stupeň dokumentace pro úřady, který přesně definuje umístění domu na pozemku, přivedení technických sítí a komunikace, tvar domu a rozmístění oken apod. Součástí je také schématický náčrt vnitřního uspořádání, ale většinou to není nijak důkladnější, než v té studii. Tato fáze slouží pro závazné schválení vnějšího vlivu domu (tento stupeň se u jednodušších staveb spojuje s druhým stupněm uvedeným níže do jednoho řízení).

DOKUMENTACE STAVEBNÍ ŘÍZENÍ je druhý stupeň dokumentace pro úřady, a je konečný z jejich pohledu. Úřady více vědět nemusejí, jedná se nad rámec "územka" o rozpracované výkresy, řezy, půdorysy a pohledy, je popsáno konstrukční a technické řešení, ale pouze schematicky ve smyslu "odtud to vede tam, zřejmě podlahou nebo ve stěně, bude tam nějaký kotel a k němu nějaký zásobník". Nebo "základy budou betonové, střecha krytá taškami a zdi z cihly s izolováním pomocí 15cm polystyrenu". Je to docela přehledné a zkušený člověk podle toho stavět zvládne, ale spoustu si toho musí domýšlet a rozhodovat při stavbě, když na jakoukoli nejasnost narazí.

DOKUMENTACE PRO PROVEDENÍ STAVBY: není už vyžádána zákonem, takže ji velké množství lidí ignoruje, projektanti ani moc nenabízí a firmy jsou rády, když chybí, protože si jedou v zajetém způsobu práce a nikdo po nich nechce "specialitky". Ale tento typ dokumentace přesně určuje, jaké jsou prováděcí detaily a skladby materiálů, jak chronologicky postupovat a projektant Vám přesně stanovuje kladení jednotlivých materiálů tak, aby se mezi sebou "nehádaly", aby bylo možné je na sebe kotvit a v neposlední řadě, aby byly jejich parametry voleny přesně tak, abyste neměli nadměrné náklady, nebo podhodnocením se nedostávali do rizika nefunkčnosti. Jsou vypočteny optimální rozměry izolací, výkonů spotřebičů, dimenze trámů krovu, armatury do základů nebo průřezy a délky kabelů a potrubí, aby vše sedlo, jak má. Tato dokumentace je vrcholem projektantského umu, takže pokud projektujeme nějaký složitý objekt, je mnohem dražší, než předchozí fáze, ale i pro rodinný dům se jedná o podklad, který dokáže práci zjednodušit, uchránit před chybami a ušetřit deseti- až statisíce. Když mne klienti osloví,abych jim pomohl napravit chyby na jejich stavbě, prakticky vždy se jedná o stavbu, stavěnou pouze pomocí "minimálních dokumentací" bez důkladné prováděčky, tak mi věřte, že pro Vás jako stavebního laika je smysluplné, hodláte-li vplout do neznámých vod svépomocného stavitelství, požadovat po Vašem projektantovi (či obchodníkovi s projekty) dokonale čitelné a propracované podklady.

MichaelJokeš4. 10. 2014 14:19:22

takže abych si upresnil co vše vlastně potřebuju.
sloven projektová dokumentace se rozumí přesně co ?
prováděcí projekt podle jakého se vlastní dum staví jestli to chápu dobře.
a dále projekt jaký dokládám s žadostí pro stavební povolení ?
a co dál ? (jde mi o to kdyz v Gservisu vysolím pro mě nemalé peníze) tak abych neměl jen pulku potřebných vecí kere mi měly poskytnout.


je mi jasné ze kdyz budu chtít mít dum kvalitne izolovaný tak že nebude možné šetřit uplně na všem (např. "zateplovák") ale na to co ste mi napsal se zeptám protože mi tento soupis materiálu byl také nabízen.

dále s tím topením. to zjistím jak? podle energetického štítku domu ? nebo si musím vyžádat nekde přesnější propočet ? je mi jasné že cena se bude lišit jestli si namontuju kondezační plynový kotel a budu platit cca 25tis ročně nebo investuju 200tis. do soustavy s tepelným čerpadlem vzduch voda. ktere stejně budu muset nečím dohřívat bud plynem nebo dalšími tipy vytápění. a tím pádem se dostanu třeba i na cca 15tis ročně za teplou vodu a topení..

Předem dekuji za veškeré informace. přeci jen dum sem nikdy nestavěl takže v tomhle začinám absolutně od nuly. děkuju za pochopení.

ing. arch. Martin Veber

ing. arch. Martin Veber4. 10. 2014 13:54:55

Tak v první řadě, dům stojí 2,5M bez daně, a ta samozřejmě není nejmenší, takže se blížíte spíše ke třem milionům. A podle výkresů a obrázků domu bych si dovolil tvrdit, že v případě vysoké míry svépomocné práce a pečlivého vybírání materiálů se pod dva miliony včetně DPH dostanete i Vy sám. Jen je třeba mít opravdu důkladný prováděcí projekt a excelentního dozora. Zkuste si zjistit, jak důkladný je od Gservisu prováděcí projekt, nikoli projekt pro stavební povolení. Zkuste si zjistit, jestli je v jejich podkladech důkladná a přesná specifikace jednotlivých materiálů, nebo jen obecně napsáno keramická cihla, nopová folie, parozábrana..., aniž by bylo stanoveno, jestli vyhovuje materiál na cenovém dně, nebo budete muset kvůli fungujícímu konstrukčnímu detailu sáhnout po něčem mnohem lepším a mnohem dražším. Zjistěte si také, kolik byste v takovém domě za 15 let protopili energie při současných cenách a zda Vám tato cifra vyhovuje.

MichaelJokeš4. 10. 2014 13:22:04

předně chci poděkovat za vše vysvětlující odpověd.
no naše představy plně splnuje vybraný tipový projket po drobných upravach co nam slibil člověk z Gservisu.
Ale spíše by mě zajimalo to stou samotnou cenou vystavby jsem řemeslník a se spoustou vecí bych si veděl rady na na co bych si netroufl tak bych povolal známe či přibuzné kteří ve stavebnictví delají už nejakou dobu.
tim ze bych chtěl dum postavit co nejlevněji je mi jasné že si vse budu muset zařizovat sám. což když sem si pročetl pár článků zde na tomto serveru se mi nezdá až tak nemožné.
tudíš by mě zajimalo jestli mužu cenu stavby přepočítávát i v mém připadě tak jako mi to demonstroval pán z G servisu. že oběstavěný prostor v m3 vynásobím 4800kč. nebo i 4500kč. a od toho čísla ze nevzdálím i kdybych si vše nadobro dělal sám.
Pro přiblížení situace posílám odkaz na nahled domu o kerém uvažujeme.
http://www.gservis.cz/projekty-rodinnych-domu/bonus.html

ing. arch. Martin Veber

ing. arch. Martin Veber4. 10. 2014 12:26:00

Zakreslení umístění domu na pozemek je pro úřednici na stavebním úřadě asi to nejdůležitější, co jim můžete přinést (kromě láhve, nové kabelky a nebo pěkného šperku). Spolu s koordinací sítí je to naprostý základ pro všechna další jednání.

Firma Gservis dělá svou práci trochu šalamounsky (ostatně jako jakýkoli jiný katalogáč). Nabídne docela levný projekt a k tomu všechny zákonem požadované "bonusy", jejichž ceny pak výslednou cenu katalogového domku snadno srovnávají i s cenou od individuálního projektanta. Samo o sobě umístění domu na pozemek je práce asi tak na 15 minut (požadovaná cena 5 tisíc Kč pak skvěle odpovídá realitě, že?), ale je k tomu samozřejmě třeba znát veškeré okolnosti výstavby, takže sám si to nevypracujete a i kdyby, úřad to od Vás nebude oprávněn přijmout.

Vy si v první řadě rozhodněte, co chcete a pokud jste skromní a bez specifických unikátních přání, katalogový projekt je přesně pro Vás. Pokud máte chuť udělat si dům snů, pak se bez dobrého projektanta neobejdete. Bude to pak zřejmě trochu dražší, ale Váš osobní projektant Vám může být následně dozorem a rádcem i po dobu stavby.