Projekt el. připojky

Autor: Gord a Galdrina (12 příspěvků)
Kategorie: Projekt domu
22. 3. 2014
5 komentářů
Dotaz

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, zdali někdo z Vás neví jakou kvalifikaci musí splňovat člověk, který pro schválení územního rozhodnutí bude řešit el. připojku od el. pilíře k domu. Jedná se zhruba o délku 12 m. Podle stavebního úřadu je požadována jednoduchá projektová dokumentace. Projektant od společnosti, kde jsem pořídil typový projekt mi zakreslil do koordinační situace kudy povede. Více prý nedělají. Musím si tedy toto zajistit sám. Mám k dipozici člověka s §50 a jistou znalosti, ale nevím zdali to bude dostačující.

ing. arch. Martin Veber

ing. arch. Martin Veber29. 3. 2014 18:22:14

Přesně proto jsem psal, že pokud není revizní technik zároveň autorizovaným technikem, není to to pravé ořechové. Je to sice možné, ale je to polovičaté řešení. Ne že by byla autorizace patentem na rozum, ale ptal bych se, proč ji revizní technik nemá, pokud se tomuto odvětví profesionálně věnuje.

stanik28. 3. 2014 21:31:41

To se zřejmě mýlíte, protože revizní technik elektrozařízení se nerovná autorizovanému technikovi dle ČKAIT. Osobně znám několik revizních techniků (přes plyn či elektro) a s ČKAITEM nemají nic společného. Neznám podrobnosti, ale myslím si, že revizní činnost upravuje určitě jiný zákon.

Pokud pán má namysli jednoduchý technický popis vč. výkresů jako přílohu žádosti o územní souhlas, tak toto si můžou nakreslit při pivě v hospodě, protože stavební úřad autorizaci dokumentace vyžadovat nebude. Ze zkušenosti vím, že ani nepotřebuje výkresy s razítkem podnikatele, který má k projektové činnosti oprávnění.

Jinak v rámci územního řízení (mimo územní souhlas) je vždy potřeba dokumentace potvrzená autorizovaným inženýrem. Sám jistě víte, že stavební i autorizační zákon rozdělují pojmy dokumentace a projektová dokumentace. Dokumentaci (předkládanou k ÚR) nemůže zpracovávat autorizační technik, protože ten může zpracovávat pouze projektovou dokumentaci, která se předkládá např. ke stavebnímu povolení.

ing. arch. Martin Veber

ing. arch. Martin Veber28. 3. 2014 13:18:04

Vzhledem k tomu, že revizní technik je zároveň autorizovaný technik (pokud není, je něco špatně), tak Vaše řešení stačí vrchovatě.

Gord a Galdrina

Gord a Galdrina24. 3. 2014 9:06:24

Takže pokud to dobře chápu, měl by být dostačující dokument vypracovaný technikem, který popíše v jaké hloubce, jakým kabelem, jištěním ... K tomu připojí řez, jak takto bude provedeno a celé to odklepne revizním razítkem?

ing. arch. Martin Veber

ing. arch. Martin Veber22. 3. 2014 7:41:41

Pro jakýkoli úkon v rámci územního řízení a stavebního řízení neposuzuje stavební úřad ani znalost, ani odbornou způsobilost dle vyhlášky 50/1978 Sb., ale jen a pouze odbornou způsobilost dle zákona 360/1992 Sb., což dokládá otisk razítka autorizovaného technika, autorizovaného inženýra nebo architekta.