Vytápění a pasivní dům

Autor: Super User (191 příspěvků)
Kategorie: Projekt domu
1. 12. 2011
29 komentářů
Dotaz

Ahoj a dobrý den,

Mohl bych poprosit o Vaše názory?

Rádi bychom realizovali náš budoucí domeček jako pasivní. Jelikož ceny energií dnes pouze rostou a nikdo by si asi nevsadil nato, že tomu bude někdy jinak :-( ale k věci.

Jaký způsob vytápění je v tomto případě nejlepší?

Jako (sekundární) systém to bude určitě rekuperace. Ze všech stran se pak skloňují elektrické rohože, to je ale asi nejdražší způsob vytápění (ikdyž bychom měli levnější tarif). S krbem (na dřevo) je pak problém, aby neodsával vzduch z místnosti a nedocházelo k celkovému přetápění domečku. Pokud by vypadla el. nezatopíme si ani v plynovém krbu, no a tepelné čerpadlo se nám nevyplatí.

Jak z toho začarovaného kruhu ven?

Děkuji za Váš čas Michal

Tom a Míša

Tom a Míša3. 4. 2012 17:12:17

Životnost EPS jako samotného je určitě vyšší, než 20 let, ale životnost zateplení jako celku je +- 20 let, určitě záleží na kvalitě provedení, ale co u nás před 15 lety zateplovali paneláky, u všech ho již museli odstranit a udělat znovu. Např. jsem třeba nevěděl, že na jižní straně nedoporučují výrobci tmavší barvu fasády na zateplení EPS...

Jinak my máme TZ 9kW a nedovedu si představit v létě vytápět bazén elektrokotlem a pořizovat klimatizaci na chlazení objektu, když mi toto všechno zvládne TČ.

Tom a Míša

Tom a Míša3. 4. 2012 13:17:48

Můj názor je ten, že je potřeba dívat se trochu do budoucnosti, proto si místo elektrokotle za 14tis pořizujeme TČ za 170tisíc. To je úplně stejné jako se zateplením. Za 20 let na tom budeme úplně stejně (životnost zateplení) a izolace budou zase úplně jinde...
;)

Jaromír Bednář1. 4. 2012 8:26:09

S iontovým kotlem lze ušetřit 1/3 nákladů a jak svým výkonem, tak i cenou vyplňuje mezeru mezi tepelným čerpadlem a elektrokotlem a to zajímá lidi kteří klasické varianty využít nemohou nebo nechtějí. Topný systém s iontovým kotlem lze ještě vylepšit o termodynamickou jednotku pro velmi úsporný ohřev vody.

Celkové pořízení takovéto kombinace vás tedy nepřijde asi víc jak 120 - 130 tisíc i s DPH. Tato cena je včetně instalace a dopravy. Porovnejte s plynovým vytápěním a nezapomeňte zahrnout i cenu přípojky, komínu, ročních revizí apod. - to nebudete potřebovat. Ušetřené náklady bych možná na vašem místě investoval do fotovoltaiky. Na ně napojený kotel STAFOR může za slunečných dnů vodu v topení klidně ohřívat, navíc pro takto vyrobenou elektřinu najdete i další uplatnění. V součtu může jít o řešení velmi šetrné na investici a lze jej realizovat i postupně.


S tč vzduch-voda odhaduji celkovou roční spotřebu i s bivalentním zdrojem tepla 6,3 MWh (40%), rozdíl je tedy 1,8 MWh. Kolik je to za rok peněz a o kolik vyšší investice do tč se vyplatí si již dokážete odvodit sami. K orientačnímu výpočtu jsem použil tabulku a každý si může výpořet pro sebe udělat sám.

Honza a Peťka

Honza a Peťka10. 3. 2012 9:15:25

K té ceně uvádím, že 320.000 to nebylo, bylo to 307.000,-Kč kdy na začátku jsem měl možnost výběru ještě tří slev, které propagovali ve výši asi 25.000,-, kdy tu slevu jsem měl dostat až po zapacení konečné částky.
první co udělalili, tak byl zemní kolektor. Říkal jsem si ať si to udělají sami, tak začali. Přijel cikán, chlap v bagru a začali kopat. Já jsem musel v polovině kopání odjet, ale když jsem se večer vrátil vše bylo hotovo, ale jak. Pozemek, který byl předtím rovný v mírném svahu, teďka rozdrbaný, vyjeté koleje i půl metru, ohnutý sloupek na plotu, no prostě to prase to po sobě ani nesrovnalo. Cikán moc dobré jméno firmě neudělal, to bylo jen furt, nemáš rum, dej cigo a pořád. Nicméně jsem čekla až přijde faktura a když přišla, tak jsem je chtěl sestřelit. Za bagr, který tam byl 12 hodin, cikán taky 12 hodin, potom tam byl ještě jeden přičmunda asi tak hodinu, 300 metrů trubky a 3 spoje si nafakturovali 48.000,-Kč, kdy bagr stál 18.000,-Kč kolektor 15.000,-Kč a dále začišťovací práce, spoje, pracoví síla dalších 15.000,-, takže jsem litoval, že jsem si to neudělal se svým bagristou. Potom po roce asi přivezli TČ, které tam položili a řekli tady máš plánky a starej se, sežeň si vodaře na napojená, mi seženem elektrikáře. přišla další faktura na TČ a to 229.000,-Kč s tímto jsem počítal. Zavolal jsem známému vodaři a ten mi řekl, to nebude tak jednoduché to napojení, bude to stát tak dalších 15.000,-Kč, tak to udělal, potom přišel další přičmunda, který zapojil elektriku, spustili to, přišel revizák a od té doby se mi zase nikdo dva měsíce neozval a čekám na další fakturu :.-/

Lucka a Jirka

Lucka a Jirka10. 3. 2012 6:54:29

zkušenosti s TC lidí v mém okolí jsou všechny pozitivní, nejkratší doba provozu v mém okolí je 7 let a nejdelší 15 a všechny bez problémů fungují, akorát u jednoho byl problém s patronou která špatně těsnila, vyměnilo se těsnění (práce na 10minut) a od té doby funguje 5let bez problémů. Všechny jsou namontovány do novostaveb v podkrkonoší a i při největších mrazech fungují spolehlivě. Toť jsou moje zkušenosti, a cena 320tisíc je fakt dost a věřím tomu že by se dalo pořídít o hodně levněji při využití akce nebo jednání s prodejcem

Libor a Maruška

Libor a Maruška9. 3. 2012 21:48:28

Honzo, tarif pro TČ je za poloviční cenu oproti stavebnímu proudu, takže to nakonec nebude tak hrozné. Ale jinak s Vámi souhlasím. Jinak těch 320tisíc je komplet i s podlahovým vytápěním (hadice, směšovač, práce, atd.)? Jen bych chtěl mít srovnání, za kolik já budu mít topení plynem.
Já osobně také moc nevěřím návratnosti udávané výrobci a už vůbec ne tomu, že čerpadlo pojede 20 let bez jakékoliv potřeby údržby a výměny dílů (tedy dalších investic), ale je fakt, že plynový kotel člověk taky po x letech bude muset vyměnit. Něco mi naznačil jeden člověk, co do toho trochu dělá a o TČ se moc pozitivně nevyjadřoval. Zatím neznám nikoho, kdo by měl TČ déle než 5 let. Navíc, proč jsou tak drahá, když je to obyčejná obrácená lednice. A nakonec stejně jako poroste cena plynu, tak poroste i cena elektřiny. Nejlepší je mít trochu větší pozemek a nasázet japonské topoly ... a těmi v zimě topit. :-)

Jaromír Bednář9. 3. 2012 15:05:05

Honzo, možná by stálo za zveřejnění kolik byla cena na začátku a co ji případně zvýšilo. Nebo jste od počátku s cenou 320 tisíc počítal? Firmy velmi často v nabídkách ceny podhodnocují a pak ji navyšují, co vám pak zbývá než doplatit když už začali. Mám pocit, že některé diskutující takové prozření ještě čeká. Já bych doporučil požadovat záruku ceny. Pak i celá kalkulace vypadá jinak než na začátku.

Ta spotřeba se mi zase tak špatná nezdá - je to na celý dům? Myslím, že po "zabydlení" a dokončení ještě klesne. Jinak ale s vámi souhlasím, na malé tepelné ztráty se tč nevyplatí, to je to o čem jsem psal v mém prvním příspěvku zde. Proč jste tedy do něj šel? To vás ukecali?

Tom a Míša

Tom a Míša8. 3. 2012 19:07:58

Radek a Lucka napsal:

Nevím jestli schopného, ale my dávali poptávku u více prodejců a nejlépe vycházelo www.topheat.cz, www.nizkenaklady.cz, z Brna nějaký pan Jiří Solfronk.

Tom a Míša

Tom a Míša8. 3. 2012 19:03:40

Když provádíte realizace, návrhy a servis, jak píšte u sebe na webu, tak jste snad schopen odpovědět přímo na jednu otázku...

"Máte možnost pozvat odborníky a nechat si. představit iontové kotle (zásobníky) STAFOR včetně různého hardwaru, žádat od nich vysvětlení jak věci pracují a doložení výsledků." (citace z Vašeho webu)

Pokud sám nevíte, jak ion. kotel, který montujete, pracuje, zjistíte mi požadované informace od Vašich odborníků?

Předem děkuji...

Radek a Lucka

Radek a Lucka8. 3. 2012 18:59:46

A nemáte náhodou kontakt na schopného prodejce, ten co byl u nás nás od nibe odradil. Děkuji

Lucka a Jirka

Lucka a Jirka8. 3. 2012 18:50:02

jedná se o ivt cena je dohodnuta z veletrhu

Radek a Lucka

Radek a Lucka8. 3. 2012 18:27:02

Jedná se o nibe? prosím kontakt na prodejce, děkuji...

Lucka a Jirka

Lucka a Jirka8. 3. 2012 18:19:18

my právě dokončujeme projekt a jako zdroj tepla a teplé vody budeme mít také tč země voda s plošným kolektorem, cena nabídku máme na švědské tepelné čerpadlo 189000kč včetně instalačního materiálu a podlahové topení do celého domu zdarma

Radek a Lucka

Radek a Lucka8. 3. 2012 18:11:19

Zhamaku Konečně někdo rozumný, my máme ztráty objektu jen 6 kW, ale cena elektřiny půjde za 20 let treba i několikanásobně nahoru. Nevím, co pak budou dělat lidi s el. kotlem nebo podobným jako o kterém se tady bavili...

Radek a Lucka

Radek a Lucka8. 3. 2012 17:46:37

Vemte v potaz topný faktor 4.8 v průměru, spotřebu u el. kotle 80 tis. ročně a myslím že oproti 157 procentům u iontového, u kterého ani nikdo neví zda opravdu ušetří se opravdu nemá smysl o něčem bavit a jak jsem psal kupuji TOP produkt, zemní čerpadlo se dá pořídit se vším do 200, ale to my nechceme... a podle mě ušetřím okolo 50 az 60 tis. oproti el. kotli, topit budeme dost a porad, coz si s el. kotlem nemuze clovek dovolit, pokud není bohatý...

Radek a Lucka

Radek a Lucka8. 3. 2012 17:15:02

Pro pana Bednáře, který mírně nestíhá a asi ani nestaví a jen remcá...Psal jsem kolik se dá pořídit TČ vzduchové, ale že my budeme mít TČ zemní...Nás vyjde se vším ke 300, ale vím proč ty peníze dám. Vzduchové čerpadla jsou opravdu okolo 80 tis..


JEN ABY NĚKDO NEČETL PODOBNOU DISKUZI A NEMYSLEL ŽE TČ STOJÍ TAKOVOU ZÁVRATNOU ČÁSTKU. Podle mě kdo nechce dělat dřevo, tak musí mít TČ nebo max plyn kotel, pokud je např starší a už nepočítá s návratností např. 5 let. My doma u rodičů topili za 80 tis. ročně, tak jsem místo el. kotle museli dělat dřevo - to já nechci. I mezi výrobci čerpadel jsou podvodníci, proto kdo ho chcete čtěte nezávislou poradnu na

http://www.abeceda-cerpadel.cz/ stavbě zdar

Radek a Lucka

Radek a Lucka8. 3. 2012 17:04:50

Já nevím o čem tady mluvíte, nejdřív si přečtěte něco i o TČ, my budeme mít kolektor, vrt je blbost, kolektor je lepsi a stojí 13tis. plus 10 bagr...Tady je zapojeni se vsim..

http://stavbadomusvepomoci.cz/dokonceni-stavby/item/2497-cerpadlo-zatepleni-soklu-a-celkove-naklady.html

A Vzduch voda vyjde ani ne na půlku..Ohřev vody mají skoro všechna TČ integrovaný...Psal jsem, že je to vaše věc věřte neověřeným žvástům...Pak rád porovnán náklady na vytápění, my máme jasno...

Lucka a Jirka

Lucka a Jirka8. 3. 2012 16:32:38

Radek a Lucka napsal:

někdo z nás dvou tu neumí číst, ale já to opravdu nejsem

Lucka a Jirka

Lucka a Jirka8. 3. 2012 15:29:41

když o tepelném čerpadlu nic nevýte tak se k tomu radši nevyjadřujte, úplně mě zaráží jak je na internetu a mezi lidmi rozšířeno takových lží a výmyslů o TC, přitom je pravda úplně někde jinde. Zaprvé Radek psal, cenu 80tkč o čerpadle vzduch voda, v tom nevím proč sem taháte cenu za vrt, a ohřev teplé vody je v hodně případech integrován do skříně čerpadla

Radek a Lucka

Radek a Lucka8. 3. 2012 14:35:24

Co chcete dokládat? Země voda nejnovější top model stojí 208, vzduch voda max. neco pres 100, pokud vyberete rozumný model a ne opet top model s frekvencne rizenymi otackami...delejte si co chcete, vy prijdete o penize ja kupuji zeme voda, budu topit s topným faktorem od 4.6 do 5.1 i pri - 2O venku...to je podle me uspora na par procent, kde ani nevite jak dlouho kotel vydrzi, zatim prvni model cerpadla zapojeny v CR od firmy, ktera nam dela TC pracuje pres 20 let bez zavady...

Radek a Lucka

Radek a Lucka8. 3. 2012 13:40:55

Jaromír Bednář napsal:
Co chcete řešit? Klasický elektrokotel - účinnost 98% stojí zhruba stejně jako kotel STAFOR s COP 157%. S bojlerm ThermBoil máte vyřešenou teplou vodu i vytápění za nějakých 130 tisíc s DPH na klíč. Úspora na nákladech na energie s TČ většinou ani za deset let nepokryje vyšší pořizovací náklady o statisíce. Pokud je překážkou, že nevíte jak to funguje, tak stačí vyhledat Energie do domu

1 je to blbost a
za 2 cerpadlo nestoji o statisice vic, vzduch voda se da sehnat okolo 8O tis. od kvalitni znacky, takze setrite prd a vrati se vam rozdil behem prvnich let...Prostě kdo do toho nedá víc peněz bude ještě chudší...tak je to se vším..

Tom a Míša

Tom a Míša24. 2. 2012 14:38:05

ruzekl napsal:


Zkuste pro vytopení domu místo el. plotny použít mikrovlnnou troubu, nebo indukční plotnu...

Tom a Míša

Tom a Míša24. 2. 2012 14:08:13

Ty stránky http://www.termosol.cz uvádějí jednou spotřebu 0,0067 kWh/m2, jednou 0,0067 kWh/m3. Ikdyž přehlédnu ty hrubky v textu, fyzikálně to nepůsobí dobrým dojmem...
Podle spotřeby uváděné výrobcem (vezmu tu hodnotu 0,0067 kWh/m3) by měl mít pan Míra "10.2.2012--20st.spotř.54kw/7.5hodiny"
spotřebu 0,0067*2,75(výška místnosti)*170(obytná plocha)*7,5(počet hodin provozu)=23,5kWh - on má ale 54kWh - jakto? Ty hodnoty co Míra uvádí odpovídají spíše elektrokotli... Jednu výhodu to má, nezavápňuje se topná spirála :D
Kolik Vás pane Míro ten Ionizační kotel přišel, smím-li se zaptat?

Libor a Maruška

Libor a Maruška17. 2. 2012 14:19:31

Souhlasím.
Jen tak pro inspiraci - vemte si jak je to s ohřevem jídla v mikrovlnce versus el. plotna. Když budu uvažovat, že mikrovlnka i plotna bude mít příkon 2kW, tak v mikrovlnce mám jídlo za 5 minut vařicí, ale z plotny ne. U té plotny se nejprve musí rozpálit plotna, pak hrnec a navíc po sundání hrnce je plotna stále horká a zbytečně se předává energie do okolí než zchladne.
Ionizace je jiný princip ohřevu. I když se mi nezdá, že by to mělo poloviční náklady oproti jinému typu ohřevu. Asi dokud neuvidím jasný důkaz funkce nebo něčí zkušenosti, tak budu pořád trochu pochybovat, ale asi bych to nezavrhoval.

AdamF16. 12. 2011 12:43:09

Tak v tom případě to bude první fotka, která bude uveřejněna. Protože ani sám prodejce to neukáže, strejda Google to nenajde. Mno, nechejme se překvapit. B)

Libor a Maruška

Libor a Maruška14. 12. 2011 13:17:58

Jo, jo, to není špatný nápad. Taky by mě to zajímalo, protože tomu nějak nemůžu uvěřit.

AdamF14. 12. 2011 9:28:09

Ahoj,

pan Míra by nám ten kotel mohl vyfotit a ukázat. ;)

Radek a Lucka

Radek a Lucka12. 12. 2011 21:16:21

Tomu se říká podvod.. :-) Kež by se něco lepšího jak čerpadlo našlo, ale než dostvím, tak to nebude...

Radek a Lucka

Radek a Lucka3. 12. 2011 10:06:09

Já si myslím, že vzhledem k ceně celého systému a tomu, že pak díky rekuperaci a všemu máte zabrané místo nesmysly tolik neušetříte. Náš dům je navržen na začátku třídy A, ale u rekuperace bych se bál po několika letech například plísně a dalších věcí, které se můžou v systému zabydlet..U nás v okolí je takový dům jen jeden a to dřevostavba, která vypadá po 5 letech ne zřícení, není v ní světlo, protože si nemůžete dovolit moc oken a ne jako my tři 2 metry x 2,25 metrů. A když s čerpadlem protopíme 12tis. i teplou vodou, tak je to podle mě zbytečná investice, která vám bydlení jen zhorší..A krom toho budeme mít levnější další elektriku, kvuli tarifu...,,Jen můj názor" :)

Reklama
Reklama

Akce na stavební materiály, nová videa a postupy...

Reklama
Reklama