Rekonstrukce podlahy ve starém bytě - Pokračování

Autor: Lukas (2 příspěvky)
Kategorie: podlahy, koberce
7. 2. 2020
3 komentáře
Rekonstrukce podlahy ve starém bytě - Pokračování
Příspěvek stavebníka
Jak pokračovala rekonstrukce podlahy ve starém bytě? Následovně.

Krok 3 - pokládka vinylové podlahy

Podlahu od výrobce Skandor s V-spárou jsme vybrali v Hornbachu v Chuchli a podložka měla být Mirelon. Cena podlahy byla lehce přes 360 Kč/m2. Řezačku na lamely jsem si půjčil v Boles Rental za cca 500,- na den a očekával jsem, že řezy od takto profi nástroje budou hladké z obou stran, a ne okousané jako od běžných pákových řezaček, ale nebyly. Podlahu jsem začal pokládat nejprve sám, což se neukázalo jako dobré, jelikož zasunout zámek u 4,5 m dlouhé řady v jednom člověku sice lze, ale práce jde od ruky pomalu. Po několika řadách mi přišla pomáhat žena a pokládka se výrazně zrychlila. Pro dokonalé slícování spár musí být zámek podlahové desky úplně čistý. V případě podlahy Skandor to bylo třeba hlídat velmi pečlivě, jelikož vyvýšená část zámku měla sklony se často odlamovat. Lamely bylo po zavření zámku potřeba ještě k sobě důkladně a silou přitáhnout, aby spoj byl co nejtěsnější. Od začátku pokládky jsme naráželi na lamely, u kterých byla hrana na kratší straně (V-spára) méně slisovaná a v rozích měla sklony se odchlipovat. Tyto lamely jsme používali tam, kde se hrana odřezávala. Avšak zhruba v 80 % pokládky již nebylo k dispozici dostatek bezvadných lamel, takže jsme pokládku dokončili s tím, co bylo, do pokoje jsme nastěhovali část nábytku a radovali se, že je podlaha hotová. Nyní zbývalo jen vybrat a přidělat okrajové lišty.

Reklamace

Druhý den, především díky možnosti pohledu na podlahu proti oknu s denním světlem, začala naše radost z nové podlahy chladnout. Bylo vidět, že na celé řadě míst nejsou hrany a rohy kratších stran lamel v pořádku. A to i tam, kde jsme pokládali lamely,u nichž na první zběžný pohled nebyla vidět žádná vada. Dalo se očekávat, že do míst, kde není vrchní vrstva důkladně spojena se zbytkem lamely, bude při vytírání vnikat vlhkost, v důsledku čehož bude docházet k dalšímu oddělování se vrchní ochranné vrstvy. U odchlipujících se rohů hrozilo zároveň jejich odlomení. Například hadrem při vytírání nebo jen zachytnutím o ponožku. Životnost této podlahy jsem odhadl tak na dva roky, poté bude vypadat tak opotřebovaně, že bude jediným řešením její výměna. Rozhodl jsem se podlahu reklamovat. Vypravil jsem se s vzorkem vadné podlahy do prodejny Hornbach, kde jsme podlahu kupovali, a popsal jsem svůj problém prodavači v oddělení podlah. Při popisu závady jsem zmínil fakt, že už v cca v 80 % pokládky jsem zaznamenal problém, na což prodavač reagoval tím, že jsem měl pokládku přerušit a jít podlahu reklamovat hned. Teoreticky to dává smysl, ale pochybuji, že by mi Hornbach nebo výrobce podlahy nahradil ztrátu za další den půjčovného řezačky. Ještě před sepsáním reklamačního protokolu prodavač rozbalil náhodný balík té stejné podlahy umístěný pod vzorkem v regálu a i u lamel v tomto balíku byla patrná závada, což jsem ho požádal zmínit v reklamačním protokolu. Z prodejny jsem odcházel s tím, že ke mě přijde někdo reklamaci posoudit domů, což se skutečně do týdne stalo. Dorazil vedoucí pokládkových služeb, seriozní člověk, usoudil, že dilatace je v pořádku a že se jedná skutečně o chybu výrobku. Opsal si číslo šarže podlahy z krabice a ujistil mě, že vše dobře dopadne a jakmile bude mít od výrobce vyjádření, tak dá vědět. V této chvíli jsem si začal připadat jako na západě, kde kazový výrobek již není chyba toho kdo si jej koupil a může jej bez soudů a výhrůžek v klidu vrátit prodejci / výrobci. Západní pocity mě však opustily zhruba za týden, kdy mě reklamační technik kontaktoval a sdělil, že výrobce reklamaci zamítl s tím, že jsem dokončil pokládku. Jako kompenzaci mi nabídl slevu 50 % s tím, že si mohu nabídku rozmyslet a dát vědět. Životnost kazové podlahy odhaduji tak na dva roky, při takovéto slevě by se životnost bezvadné podlahy musela rovnat čtyřem letům, což je nesmysl. Pokud by sleva měla reflektovat zkrácení životnosti, musela by být někde kolem 90% a ani tak by nebyly zohledněny náklady na podložku, okrajové lišty, pokládku a nepříjemnosti s vyklízením pokoje. Výrobci nevznikla dokončením pokládky žádná škoda a pokud by se postavil k vadnému výrobku zodpovědně, putovala by do odpadu nejen podlaha, co ležela v našem pokoji, ale celá vadná šarže. Na nabídku slevy jsem tedy reagoval e-mailem se stanoviskem, že trvám na zboží bez kazů a jsem přesvědčen, že ani dokončení pokládky moje právo na bezkazové nijak neomezuje. Po několika dnech mi reklamační technik telefonicky sdělil, že tedy mohu podlahu přivézt na prodejnu a obdržím zpět plnou cenu zboží. Tak jsem i učinil.

Pokládka po druhé

Jelikož výrobce podlahy Skandor se neukázal jako dobrá volba, jak z pohledu kvality, tak i co se přístupu k reklamaci týče, zvolili jsme výrobce Kaindl Masterfloor, také z řetězce Hornbach. Vybraná podlaha byla k dispozici pouze prostřednictvím e-shopu s dopravou z Německa až domů, což mě lehce děsilo s ohledem na chování dopravců ke zboží. Obavy ještě umocňoval fakt, že se jedná o těžké a velmi lehce poškoditelné zboži. Obavy se ukázaly na místě, při předávce byly na jednom ze spodních balíků u všech lamel v délce cca 10cm uražené zámky, patrně od vidlice vysokozdvižného vozíku. Nechtěl jsem riskovat žádné diskuze s prodejcem a celou zásilku jsem nepřevzal. Na zákaznickém oddělení uváděli jako možnost i reklamovat jen jeden balík, stejnou možnost zmiňoval i řidič, bylo zde však riziko, že dorazí balík z jiné šarže s jiným odstínem. Zhruba po týdnu dorazila podlaha nová, nepoškozená a po třídenní aklimatizaci jsme zahájili pokládku, která díky kvalitnějšímu zpracováni podlahy, především zámků, a stejnému vzoru na všech lamelách probíhala výrazně rychleji, než tomu bylo v případě podlahy Skandor. Na druhou pokládku jsem si již pořídil vlastní řezačku Wolfcraft VLC 800, která sice není z nejlevnějších, ale v internetových diskuzích si ji lidé chválí a lze ji také poměrně dobře po dokončení prací prodat.

Reklama

Výměna podložky

Ještě je třeba doplnit, že krátce před zahájením pokládky druhé podlahy jsem narazil na informaci o nízké životnosti Mirelonu, zhruba 5 let, takže jsme se rozhodli použít na místo Mirelonu podkladový korek o síle 2 mm, dodávaný v rolích 1x10 m za cenu kolem 1000 Kč. Pro korek jsem se vypravil večer před pokládkou do Baumaxu do Michle, kam jsem dorazli cca 10 minut před zavírací dobou. Jelikož zboží neměli uskladněné na prodejně, ale ve skladu z venku budovy, musel jsem po zaplacení doběhnout tam. Bylo přesně 20:00, na což skladník reagoval větou: "Taky bych vám to nemusel vydat, už mám svých 8 hodin hotových!" To jsem ještě netušil, že problémům s Baumaxem není konec. Ráno po roztažení první řady korku se celá místnost zaplnila příšerným smradem, který pocházel z korkové podložky a díky tomu, že byla role zabalena v igelitu, nebyl před rozbalením cítit. Smrděly všechny tři role, a položit něco takového pod podlahu bylo vyloučené. Jelikož jsem nechtěl pokládku odkládat na další víkend, vypravil jsem se do jiného Baumaxu vyměnit vadný korek za dobrý. Ale ouha. V Baumaxu Letňany paní na reklamačním oddělení souhlasila, že reklamace korku smrdícího jako h***o je oprávněná, ale že s korkem musím do Michle. Tak jsem jel zase přes celou Prahu do Michle, kde také reklamaci uznali, ale peníze že zásadně nevrací. Jako jediné řešení se ukázaly nějaké dárkové poukazu v hodnotě 500 Kč, za které jsem následně v Baumaxu v Letňanech koupil korek bez zápachu. Do Baumaxu již nikdy více.

Dokončení

Posledním krokem byla instalace okrajových PVC lišt, která proběhla bez problému na montážní klipy Skandor CH23. Pro perfektní výsledek je třeba mít velmi rovné zdi a stejně tak podlahu. Jelikož klipy jsou poměrně měkké, nejsou schopny lišty tvarovat jak směrem k podlaze, tak směrem ke zdi.

Krok 3 - chyby a poučení

Pokud je to možné, zakončovat pokládku u zdi bez futer. V opačném případě může být problém dostat poslední řadu pod futra. Někteří podlaháři upozorňují, že Mirelon je to nejhorší, co lze pod plovoucí podlahu dát, a to jak s ohledem na jeho nízkou životnost, tak z důvodu měkkosti, díky které může dojít k promáčknutí zámku lamely například nohou těžké knihovny nebo postele. Konec dobrý, všechno dobré Nyní si každý může udělat názor na to, zdali je lepší se pustit do rekonstrukce podlahy svépomocí, nebo přenechat vše odborné firmě. Jak však poznat odbornou firmu od té neodborné? Přenechat rekonstrukci neodborné firmě třeba může znamenat i to, že tam, kde jsem já řešil reklamace s prodejcem materiálu, kde reklamaci řeší zaměstnanec, jehož plat uznání reklamace neovlivní, případně zastupuje firmu, která má nějaké Dobré jméno, o které nechce přijít a proto vyhoví, bude zákazník řešit reklamaci s IČařem z Horní dolní, který mu po páté urgenci přestane zvedat telefon a nešťastníkovi nezbude, než absolvovat několik let trvající občanskoprávní spor s nejistým výsledkem, a nebo se smířit se ztrátou peněz za nekvalitní službu.

Reklama

Zkušenosti s dodavateli

Jednou z podmínek úspěchu je volba dobrých dodavatelů, proto v úplném závěru ještě shrnuji své zkušenosti s nimi. Supellex s.r.o. a Techlamont - professional s.r.o. - Jsou ochotní, flexibilní a mají dobré ceny. I k malému zákazníkovi mají profesionální přístup. Hornbach -  Dobré ceny, víceméně bezproblémové reklamace a možnost vracet nespotřebovaný materiál. Boels -  Vstřícní a ochotní, alespoň co mohu podle poboček v Chuchli a ve Vysočanech soudit. Nářadí mají v dobrém stavu. Baumax -  Problémy s reklamací. Viditelně nespokojení zaměstnanci.

Pomohl vám tento obsah?
Sdílejte ho s přáteli...
... nebo mu přidejte hodnocení
Přidávat hodnocení může pouze přihlášený stavebník
O autorovi
Další články autora:
Víte, že můžete také vytvářet příspěvky? Kvalitní příspěvky finančně odměníme. Zobrazit více informací