Projekt domu

Autor: Roman a Lída (2 příspěvky)
Kategorie: Projekt domu
6. 3. 2016
16 komentářů
Projekt domu
Příspěvek stavebníka
Zdravíme všechny stavebníky. Přestože máme v plánu začít stavět až za rok, rozhodli jsme se nechat si udělat projekt domu už teď.

Nejprve jsme si mysleli, že si necháme navrhnout individuální dům přesně podle našich představ, ale pak jsme začali prohlížet různé typové projekty, až jsme se naprosto zamilovali do typového domu Hit 2 Plus od firmy G SERVIS. Tento dům plně odpovídá našim představám a zdá se nám naprosto ideální. Před Vánoci měl zrovna G SERVIS slevu na tzv."malý projekt", který obsahuje základní výkresy a stručné informace o domu. Po detailním prostudování jsme však dospěli k názoru, že by nám lépe vyhovovalo stavět z Porothermu než z Ytongu, na kterém je dům konstruován. Proto jsme se rozhodli napsat přímo projektantovi tohoto domu, kolik by stála změna z Ytongu na Porotherm. Jeho odpověď nás ovšem nepotěšila, a proto jsme se rozhodli začít hledat nějakého projektanta v okolí, který by nám byl ochotný takový dům "překreslit". Netrvalo dlouho a na doporučení známých jsme kontaktovali projektanta, který bydlí přímo ve městě, ve kterém budeme stavět (což vidíme jako veliký přínos, projektant si šel ihned prohlédnout pozemek a mohl nám díky tomu s mnohými věcmi poradit). Na schůzku jsme s sebou vzali malý projekt domu a vysvětlili mu naše požadavky. Projektant neměl sebemenší problém a ochotně přislíbil, že překreslit tento dům nebude problém. V průběhu dalších "sezení" s projektantem jsme se ještě rozhodli na domu udělat nějaké změny, např. rozšířit garáž, zmenšit balkón, udělat šatnu v jedné z místností atd. Dům tedy bude postaven z cihel Porotherm 38 T Profi. Cihla je plněná vatou, a proto nebudeme dům zateplovat. S projektantem jsme také domluvení, že nám "oběhá" a zařídí veškeré věci na úřadech, které jsou k zahájení stavby potřebné. Jsme opravdu rádi, že se nám podařilo najít dobrého projektanta, který nám vše udělá za rozumnou cenu a můžeme ho všem jedině doporučit.

Náklady

Název položkyCena
Projektová dokumentace
35 000 Kč
Radon, existence sítí, výškopisné zaměření pozemku, výpočet odvodů ze ZPF
6 500 Kč
Průkaz energ.náročnosti+povolení dopravního napojení
5 500 Kč
Vyřízení povolení
6 000 Kč
Celkem53 000 Kč

Galerie

Projekt domu
Pomohl vám tento obsah?
Sdílejte ho s přáteli...
... nebo mu přidejte hodnocení
Přidávat hodnocení může pouze přihlášený stavebník
O autorovi
Roman a Lída
Roman a Lída (2 příspěvky)
Další články autora:
Víte, že můžete také vytvářet příspěvky? Kvalitní příspěvky finančně odměníme. Zobrazit více informací

motejlice28. 4. 2017 8:50:53

Dobry den.take se nam libi hit a zvazujeme finance. Muzete prosim poradit na kolik by vas mel vyjit dum jakoby 'na klic' ? S jakymi zdroji? Predem dekuji za odpoved. klara

Milan2. 4. 2016 17:21:40

Rozhodoval jsem se, jestli využiji projekt typového domu, ale nakonec jsem měl štěstí na mladé projektanty z BP atelier architects, raději jsem si připlatil za pořádný projekt. Moc doporučuji www.bparch.cz

Milan2. 4. 2016 17:21:39

Rozhodoval jsem se, jestli využiji projekt typového domu, ale nakonec jsem měl štěstí na mladé projektanty z BP atelier architects, raději jsem si připlatil za pořádný projekt. Moc doporučuji www.bparch.cz

Milan2. 4. 2016 17:21:38

Rozhodoval jsem se, jestli využiji projekt typového domu, ale nakonec jsem měl štěstí na mladé projektanty z BP atelier architects, raději jsem si připlatil za pořádný projekt. Moc doporučuji www.bparch.cz

Milan2. 4. 2016 17:21:37

Rozhodoval jsem se, jestli využiji projekt typového domu, ale nakonec jsem měl štěstí na mladé projektanty z BP atelier architects, raději jsem si připlatil za pořádný projekt. Moc doporučuji www.bparch.cz

Antonín Adam7. 3. 2016 14:18:59

My jsme se rozhodli pro tyhle cihly, máme akorát ještě starší 36,5. Zateplovat při použití těchto cihel je blbost jak z teoretického, tak praktického.
Znova bych se rozhodl zase pro tyto cihly.

Termokamera a tepelné mosty mě vůbec nezajímají, nejdůležitější ukazatel pro mě je, kolik mě to teplo ročně stojí. Je "nejlepší" pořádně barák utěsnit naplácat eps, a pak mít ve finále otevřená okna na micro...

Honza7. 3. 2016 9:00:42

To chápu a jako argument uznávám. Nemá smysl někoho nutit do něčeho, co vnitřně nechce. My takto zavrhli větrání/rekuperaci a venkovní rolety. Je to moderní, svůj přínos to asi má, ale přetechnizovaný dům pro nás ztrácí kouzlo a hlavně jako vystudovaný mikrobiolog bych nemohl žít s vědomím, že nad hlavou kultivuji potenciálně nebezpečné bakterie a šířím je řízeně po celém domě :-)

Pavel

Pavel7. 3. 2016 8:43:21

@ESO Tak ono dnesni honba za EPS domy tomu dost odpovida. Trend je takovy, ze co nejvice stavbu uzavrit y hlediska prodysnosti (korunovane Blower Door testem) a nasledne do ni udelat rizenou diru (rekuperace). Tim nerikam, ze to je spatne, proste to tak je a doba jde dale. Drive lide vystacili s hysterezi topeni 6 - 10 stupnu ( vecer v hlavni mistnosti 25 stupnu a rano po vychladnuti 19), dnes nekteri maji problem, kdyz termostat reaguje v hysterezi 1 stupen (+-0.5).

ESO7. 3. 2016 8:26:56

Přesně jak píše Pavel, někdo prostě EPS na fasádě nechce. což je i náš případ. Prostě cítím, že polystyren na celém domě není dobře, ať už pocitově, životností, vnitřním klima v domě... Pro mě je to jako zavřít se do zatepleného igelitového pytlíku.

Pavel

Pavel6. 3. 2016 17:49:23

@Honza. Mrknete na web vyrobcu zateplenych cihel. Tam je to napsane. Ale souhlasim s Vasim poslednim komentarem. Nezapomente do toho jeste primichat jistou iracionalitu pri vyberu. Nekdo proste nechce EPS na fasade a basta (a to nepocitam ruzne "dychace")

Honza6. 3. 2016 17:45:26

@ Roman a Lída

Co znamená "v tomto případě není potřeba a plněná cihla stačí". Stačí k čemu? Dosažení NED standardu?

My na to šli opačně - jaký nejlepší výsledek můžeme dosáhnout při různých skladbách stěn? A podle toho jsme vybrali.

Mimochodem to, že to řekli tři projektanti, nehraje roli. Nám to projektant cpal taky. Projektanti mají samozřejmě jisté "výhody", když vnutí drahý materiál. Ale tak je to v každém oboru.. Proto mě spíš zajímají argumenty, které projektanti použili. Že to stačí, pro mě není argument.

Honza6. 3. 2016 17:39:45

@Pavel

Tak jaké jsou tedy výhody zateplených cihel oproti dodatečnému zateplení? Zatím zazněly jen nevýhody..

Pavel

Pavel6. 3. 2016 15:15:03

Neda mi to nereafgovat. @Honza. V cihlach je zasadni rozdil. Maji naprosto jine komurky, takze to neni jen vyplneni mezer v cihle. A aby vzduch izoloval, je treba aby se nahybal. Jinak mate pravdu, ze trend je (a je to i levnejsi) tenka cihla+silna izolace.
@Pavel a Monca. Da se postavit 100% dum. Mrknete na autora serveru, o co se snazi. Je to asi drazsi a narocnejsi na provedeni detailu, nez cihla+zatepleni, ale neni nelze. A pak je otazka, co jsem vlastne 100% dum. Podle me stat bude a bydlet v nem pujde tez. A kdyz si daji pozor na detaily, tak když je problem?
Jo a jsem z cihlarske rodiny, presto stavim barak se zateplenim z venku. Ale to mam predevsim z duvodu homogenizace a vyuziti meterialu, ktery je na zahrade.

Roman a Lída

Roman a Lída6. 3. 2016 13:32:44

Dobrý den, děkujeme za komentáře :-)
Na variantu nezateplování domu jsme se ptali nezávisle na sobě třech různých projektantů a všichni nám řekli totéž - že to v tomto případě není potřeba a plněná cihla stačí. I některé pasivní domy jsou stavěny bez zateplení.
Je ale klidně možné, že máte pravdu a budeme nakonec zateplovat dodatečně. Každý na to má svůj názor a vše ukáže čas :-)

Honza6. 3. 2016 12:33:44

Jéé tento domek nám taky hned padl do oka a vážně jsme o něm uvažovali, bohužel se nám ale nehodil na pozemek a nakonec stavíme bungalov. Nicméně těším se na další články.

Jinak během čtení článku mě napadlo to samé, co Pavla. Trend dnešní doby je opačný tzn. co nejtenčí zdivo + zateplení. Cenově to vyjde asi podobně, získáte víc prostoru v interiéru a podstatně kvalitnější zateplení. Pár domů ze zateplených cihel kolem sebe máme a když to trochu přeženu, jsou děravé jak cedník! Ty cihly zas tak přesné nejsou. Nehledě na to, že izolací máte vyplněné ty mezery v cihle, kde by normálně byl vzduch, což je taky dobrý izolant. Ale tepelným mostem je přece samotná konstrukce cihly a té se nezbavíte. Takže stejně budete zateplovat.

Pavel a Monča

Pavel a Monča6. 3. 2016 9:19:04

Zdravím :)

Proti gustu žádný dišputát, každý ať si staví jaký dům se mu líbí, ale nedá mi to abych nenapsal něco k tomu domu bez zateplení... Přečtěte si k tomu něco na internetu, nebo lépe stavitele známého který je v oboru aspoň 10-20let, kdo má zkušenosti s termokamerou.

Dům bez zateplení nelze udělat z ničeho na světě aby to bylo 100% a pokud se Vám zdá 100% moc, tak vězte že bez zateplení nedosáhnete konzistentní obálky budovy ani na 60%. A to už je problém.

Nejsem lobista zateplení to vůbec, ale mám ověřené výsledky na svém domě, na domě sousedů (termokamera) a známý architekt mi k tomu také dost pověděl.

Ať se daří.