Hypotéka, koupě pozemku, projekt...

Autor: Stavebníci (6 příspěvků)
Kategorie: Pozemek
7. 2. 2016
25 komentářů
Hypotéka, koupě pozemku, projekt...
Příspěvek stavebníka
S přítelem žijeme u rodičů už skoro dva a půl roku a jednoho hezkého dne nás napadlo, že bychom si mohli postavit domeček, ve kterém bychom konečně začali žít sami.

Parcelu jsme vybírali v místě bydliště. Přeci jen bydlíme vcelku dobré lokalitě a hlavně se nechceme vzdalovat od rodiny. Tudíž jsme využili nabídky pozemků v obci Rožďalovice, kde je prodávají za 500 Kč/m2. Tato nabídka se nám zdála slušná, tudíž jsme se rozhodli ke koupi.  Hypotéku máme od Raiffeisen bank - a opravdu vám mohu doporučit hypotečního poradce Ing. Pugnera. Jedná se opravdu o profesionálního poradce, který má opravdu skvělý přehled a udělá cokoliv, aby hypotéka byla co nejdříve vyřízena. Takový přístup jsem opravdu nečekala. Každy ví, že jsou za to placeni, ale nebyl to první člověk, se kterým jsem o hypotéce mluvila, ale musím říct, že jeho profesionální přístup mě opravdu přesvědčil. Naši hypotéku dokázal vyřídit během 1 měsíce! Což si myslím, že je opravdu skvělé. Tudíž opravdu mohu doporučit. Pokud by měl někdo zájem, mohu vám poskytnou telefonní číslo. K hypotéce jsme potřebovali opravdu jen základní věci, jako doklady o příjmech a výpisy z účtu. Nic víc jsme nemuseli dokládat. Nejhorší věci na hypotéce jsou asi ta spousta papírů, kterou musíte vyplnit a taky ověřování podpisů, ale pokud člověk chce, tak se to dá vyřídit rychle. Mezitím než jsme měli vyřízenou hypotéku, jsme řešili projekt. Koukali jsme na různé typové domy, ale nic nás nezaujalo. Měli jsme přeci jen nějaké podmínky, které jsme chtěli u daného domu dodržet a bylo opravdu těžké něco takového najít. Nakonec jsme nahlídli do katalogu EUROLINE, kde jsme našli přesně takový dům, který bychom chtěli ( BUNGALOV 372). Tento dům měl ale vcelku dost nedostatků. I když splňoval vše potřebné, nakonec jsme se rozhodli, že si dům nakreslíme sami. Ale výchozím bodem byl pro nás tento projekt. Musím říct, že to není opravdu jednoduché, obzvlášť když člověk musí myslet na to, že je to už na celý život. Vytvořili jsme asi 10 verzí. Pořád dokola jsme něco upravovali a pořád to nebylo perferktní. Nakonec se nám povedlo domeček nakreslit a je to přesně ten, který jsme si oba vysnili. Projekt jsme zadali Ing. Drobečkovi, který projekt vcelku pěkně zpracoval. Nechali jsme si zpracovat jednostupňový projekt za cenu 48 000 Kč, kde bylo komplet všechno. Musím říct, že to byla dobrá investice a určitě se vyplatí do toho jednostupňového projektu investovat, protože pokud stavíte svépomocí, tak vám to určitě ulehčí práci. Pan Drobeček nám zároveň bude dělat stavební dozor, protože se jedná o dům se zastavěnou plochou nad 150 m2. Během kreslení projektu jsme s ním měli dvě sezení, kde se jednalo nejdříve o tom, jakou máme představu a následně o celkovou studii domu. Závěrečné sezení už bylo předávání projektu - hotovo jsme měli zhruba za měsíc a půl.  Po předání projektu jsme konečně mohli oběhat stavební povolení. Na stavebním úřadě jsme se zeptali, co vše bude potřeba a s přesvědčením nám bylo řečeno, že na jaře určitě budeme moct začít, takže huráááá :). Co se týče stavebního povolení je potřeba mít vyjádření od úřadů (viz níže). Všude mají lhůtu 30 dní. ČEZ - mohu doporučit online chat. Je to opravdu skvělá volba, pokud si nevíte s něčím rady. My jsme si na ČEZU vyzvedli formulář a ten jsem jim vyplnila. Teď už přesně nevím jak se nazýval, ale prostě žádáte o zřízení přípojky k novostavbě. Co se týče formuláře, moc jsem si s ním nevěděla rady, ale paní na online chatu mi opravdu pomohla. K vyjádření k přípojce - bude potřeba vyplnit formulář, umístění domu na pozemku, katastrální mapa. Pokud musíte mít i vyjádření technika, tak po vás ještě budou chtít pohledy domu a řez, ale záleží na tom, co vám řeknou. Do 30 dní vám pošlou smlouvu. Jednu podepíšete a pošlete zpět, a pak si necháte udělat přípojku a revizi. RWE - využila jsem online aplikaci - poradila mi paní na online chatu opět. Stačí přiložit jen umístění domu na pozemek.  Hasiči - vyplnit žádost o posouzení projektové dokumentace a celé paré zanést k hasičům. Životní prostředí - vyplnit žádost o postouzení projektové dokumentace. Dále, pokud je váš pozemek orná půda - tak vynětí z orné půdy. Dále bude potřeba vyplnit formulář na ochranu ovzduší - respektive, čím budete topit - pokud budete mít jako my krbovou vložku a zároveň plynový kotel, tak doporučuji to vytisknout dvakrát a vyplnit údaje o těchto topení zvlášť. Ke každému kotli je třeba přiložit technickou zprávu (stačí tam napsat jakýkoliv kotel, až pak při kolaudaci to je třeba mít upřesněné). VaK - Tam přinést celou projektovou dokumentaci  - a oni si z toho vyberou jen to, co potřebují.  CETIM (O2) - online aplikace během 10 minut vyplněno :). SOUSEDI - je potřeba mít souhlas sousedů, že jim nevadí, jaký dům budete stavět. Buď to za vás udělá obec, ale tam na to mají lhůtu 15 dní, takže doporučuju tak jako my, si ty sousedy sami oběhat. A jako poslední je také potřeba mít od všech - voda, plyn, elektřina vyjádření o existenci sítí. Momentálně jsme ve fázi, kdy čekáme na vyjádření všech úřadů a doufáme, že to bude všechno v pořádku.  Časem sem ještě přidám foto :). Omlouvám se za délku, bylo toho hodně :D.

Náklady

Název položkyCena
Jednostupňový projekt (komplet)
48 000 Kč
Celkem48 000 Kč

Galerie

Hypotéka, koupě pozemku, projekt...Hypotéka, koupě pozemku, projekt...
Pomohl vám tento obsah?
Sdílejte ho s přáteli...
... nebo mu přidejte hodnocení
Přidávat hodnocení může pouze přihlášený stavebník
O autorovi
Stavebníci
Stavebníci (6 příspěvků)
Další články autora:
Víte, že můžete také vytvářet příspěvky? Kvalitní příspěvky finančně odměníme. Zobrazit více informací

IvoSpa16. 6. 2018 11:35:08

Skvěle promyšlené.. taky uvažuji o hypotéce, jen se docela obávám toho, abych splňoval všechny ty požadavky. Zrovna jsem si četl o tom, na co by se mě mohli zeptat, tak se na to snažím trošku připravit. Kdyby někdo potřeboval, tak tady je to přehledně vypsané - https://homepujcka.cz/financni-magazin/7-otazek-na-ktere-se-budou-ptat-v-bance-kdyz-zatouzite-po-hypotece/ :-)

Markéta a Karel

Markéta a Karel13. 2. 2017 13:21:22

for Dracek:
Zdravím,
nejsem autorem článku, ale s hypotékou mám vlastní zkušenosti a také se věnuji sjednávání hypoték. Takže pokud mi napíšete na sebe kontakt, mohu Vám poradit.
Pozemek jsme financovali hypotékou a pak o rok později jsme na hypotéku financovali i stavbu. Takže je možné financovat obojí hypotékou.

Markéta a Karel

Markéta a Karel13. 2. 2017 13:21:21

for Dracek:
Zdravím,
nejsem autorem článku, ale s hypotékou mám vlastní zkušenosti a také se věnuji sjednávání hypoték. Takže pokud mi napíšete na sebe kontakt, mohu Vám poradit.
Pozemek jsme financovali hypotékou a pak o rok později jsme na hypotéku financovali i stavbu. Takže je možné financovat obojí hypotékou.

Stavebníci

Stavebníci13. 2. 2017 13:21:21

Dobrý den, ano o hypotéku jsme žádali ještě před projektem. K hypotéce jsme ho zpočátku nepotřebovali, ptž jsme měli hypotéku rozdělonou na dvě části - 1. čerpání na pozemek (to chtěli jen výpis vlastnictví, a ověřenou část od notáře) a pak 2. čerpání to už pak banka chtěla doložit projekt a časový harmonogram. Ale je pravda že hypotéku jsme měli schválenou ještě před samotným projektem .
Hypotéku jsme tedy čerpali i na pozemek, a musím říct, že s tím nebyl vůbec žádný problém.

Stavebníci

Stavebníci13. 2. 2017 13:21:17

Dobrý den, ano o hypotéku jsme žádali ještě před projektem. K hypotéce jsme ho zpočátku nepotřebovali, ptž jsme měli hypotéku rozdělonou na dvě části - 1. čerpání na pozemek (to chtěli jen výpis vlastnictví, a ověřenou část od notáře) a pak 2. čerpání to už pak banka chtěla doložit projekt a časový harmonogram. Ale je pravda že hypotéku jsme měli schválenou ještě před samotným projektem .
Hypotéku jsme tedy čerpali i na pozemek, a musím říct, že s tím nebyl vůbec žádný problém.

Bajcik6. 5. 2016 11:36:22

Super děkuji za zprávu, holt musíme zvětšit prostor jinak to nepůjde :-) Velký jídelní stůl je nutnost :-D a jinam se nevejde. Ale na 9m se nedostanem, tak těch 8m bude muset stačit.

Stavebníci

Stavebníci6. 5. 2016 9:30:01

Taky nám to dalo asi měsíc práci, než jsme to dali dohromady :) jsem zastánci originálů, tudíž už z toho důvodu jsme nevolili typový projekt. Ale každopádně děkujeme za pochvalu. Jinak velikost kuchyně je 12,10 m2 a obývák s jídelnou 31,60 m2. Na délku má celý prostor 9,6 m a na šířku 4,3 m (obývák) 3,95 (jídelna) 4,1 (kuchyň). Pokud byste chtěl víc info, dejte vědět :)

Bajcik6. 5. 2016 8:46:38

Máte perfektně promyšlený projekt. Mohu se zeptat jaký rozměr máte společného prostoru obývák, kuchyně? Že se vám tam vše vejde. Máme to podobně řešené, jen zrcadlově a připadá mi že jídelní stůl už nemůžeme vměstnat do délky 7 m.

Bajcik6. 5. 2016 8:46:35

Máte perfektně promyšlený projekt. Mohu se zeptat jaký rozměr máte společného prostoru obývák, kuchyně? Že se vám tam vše vejde. Máme to podobně řešené, jen zrcadlově a připadá mi že jídelní stůl už nemůžeme vměstnat do délky 7 m.

Bajcik6. 5. 2016 8:46:18

Máte perfektně promyšlený projekt. Mohu se zeptat jaký rozměr máte společného prostoru obývák, kuchyně? Že se vám tam vše vejde. Máme to podobně řešené, jen zrcadlově a připadá mi že jídelní stůl už nemůžeme vměstnat do délky 7 m.

Bajcik6. 5. 2016 8:46:08

Máte perfektně promyšlený projekt. Mohu se zeptat jaký rozměr máte společného prostoru obývák, kuchyně? Že se vám tam vše vejde. Máme to podobně řešené, jen zrcadlově a připadá mi že jídelní stůl už nemůžeme vměstnat do délky 7 m.

Bajcik6. 5. 2016 8:45:59

Máte perfektně promyšlený projekt. Mohu se zeptat jaký rozměr máte společného prostoru obývák, kuchyně? Že se vám tam vše vejde. Máme to podobně řešené, jen zrcadlově a připadá mi že jídelní stůl už nemůžeme vměstnat do délky 7 m.

Honza28. 4. 2016 8:53:42

T+L: Zeptejte se na úřadě, je to dost individuální. Zákon hovoří jasně - musí to stavět firma se stavbyvedoucím autorizovaným u ČKAIT (tzn. stavební dozor nestačí). Některé úřady to ale tolik neřeší (závidíme), ten náš bohužel ano. Stavíme sami, vše dokumentujeme a na konci před kolaudací budeme muset podplatit nějakou stavební firmu, aby nám dala razítko.

Stavebníci

Stavebníci28. 4. 2016 4:48:09

Dobrý den, za prvé bych vám chtěla popřát hodně štěstí :) my už se pomalu blížíme k betonování desky, což mi tak řiká že bych sem mohla napsat další článek. Jinak my jsme jednoznačně volili bungalov, a měli jsme zcela stejný "problém" jako vy. Baráček jsme si kreslili sami dle našich představ a když nám projektant řekl, že máme 211 m2 zastavěnou plochu tak nás to opravdu zarazilo, ale prostě musíte brát v úvahu, že se do toho započítává celý dům, tuíž závětří, garážové stání a i terasa. Jinak obytnou plochu máme 149 m2. Co se týče stavebního povolení, musím říct že máme zlatou paní na úřadě, ptž neměla jediný problém, co se týče vyjádření od úřadů, nikdo nevyjádřil negativní souhlas, takže toho se orpavdu bát nemusíte :) všichnin to schválili a nic neřešili :), jinak co se týče dozoru, popravdě nevím, co musí splňovat aby jím mohl být, ale stačí se zeptat zda je či ne, a už to dál řešit nemusíte :)

T+L27. 4. 2016 20:43:39

Dobrý den,

jsme úplně na začátku, teprve ve fázi koupě pozemku. Rozhodujeme se zda patrový dům nebo přízemní, nicméně jsme narazili u bungalovu na problém, že do 150 m2 se prostě neposkládáme, odhad je min 180 ale spíše 200 m2. Jak přesně jste postupovali u stavebního povolení a co přesně musí splňovat váš projektant aby Vám mohl dělat stavební dozor i když máte dům nad 150 m2?

Stavebníci

Stavebníci12. 2. 2016 6:30:06

Tak máte s tou hygienou pravdu, volala jsem raději na stavební úřad a bylo mi řečeno, že je to novinka od prosince, a že to musíme také mít..vezmu jim tam celé paré, tak snad jim to bude stačit :)
Co se týče vyjmutí ze zemědělského fondu, tak to už máme zařízené se životním prostředím :)

Katka

Katka11. 2. 2016 21:03:42

Nezapomeňte také na vyjmutí ze zemědělského půdního fondu. A pro vyjádření hygieny budete možná potřebovat ještě hlukovou studii (raději se zeptejte).

Stavebníci

Stavebníci8. 2. 2016 7:02:49

Radon už máme hotový :) a energetický štítek jsme měli v rámci projektu, co se týče příjezdové cesty, tak tam je to v pohodě :)

marek-tomas7. 2. 2016 19:24:22

Zdravím. Myslím si, že budete ještě potřebovat radonový průzkum pozemku, energetický štítek a pokud tam nemáte už udělán sjezd na silnici tak vyjádření obce nebo komu ta silnic patří, že si na ní můžete sjezd udělat.

Stavebníci

Stavebníci7. 2. 2016 13:47:07

My jsme to měli tak, že jsme se nejdříve byli zeptat, co po nás budou chtít, abychom se právě vyhnuli tomu, že pak budeme muset zase něco dodávat. Pak jsme to všechno v jeden den oběhali, a momentálně čekáme na vyjádření. Až to vše budeme mít tak to doneseme na stavební úřad a tam by to mělo trvat tak měsíc. Bylo nám řečeno, když jsme se tam v polovině ledna byli ptát, že do jara to budeme mít komplet hotové :). Co se týče to vynětí z orné půdy, tak na životním prostředí nám řekli, že bychom jim měli oznámit po zahájení kopání základů, že jsme začali, a v tu dobu požádat o vynětí...doufejte že budete mít štěstí a ta půda nebude tak bonitní, my ji bohužel máme na 1 :( tudíž ta nejvyšší sazba ..

Karel a Radka7. 2. 2016 12:49:01

Jde o to co všechno máte vyrizene, máte hotový projekt a všechny potřebné papíry? Pokud ano je to na stavebním úřadě otázka měsíce to stavební povolení. Pokud ještě ani nemáte projekt tak je všechno tak do 6 měsíců. My např.veškeré Papirovani 5 měsíců a ještě budem měsíc čekat na stavba povolena

Kamil7. 2. 2016 12:26:51

Ahoj, můžu se zeptat, kdy jste byli na tom stavební úřadě? Ptám se proto, abych měl představu, kdy člověk musí vše začít vyřizovat tak, aby mohl na jaře začít stavět. A pozemek už je stavení nebo musíte ještě vyvázat budoucí zastavěnou plochu z půdního fondu?

Karel a Radka7. 2. 2016 12:05:29

Tak to máte dobré, třeba je to co kraj to jiné požadavky.
My jsme měli papíry nachystané a chcou ještě hygienu, tak čekáme další měsíc na vyjádření. :-)

Stavebníci

Stavebníci7. 2. 2016 10:43:52

Dobrý den, ne vůbec nerýpete, to že potřebujeme vyjádření i od hygieny jsme vůbec netušili, respektive to po nás ani stavební úřad nevyžaduje, když jsme se byli ptát

Karel a Radka7. 2. 2016 7:42:28

Zdravím nechci rýpat, zdá se mi že vám tam chybí vyjádření hygieny které budete také potřebovat. Od prosince je schváleno že k novostavbě musí být i toto.

Reklama
Reklama

Akce na stavební materiály, nová videa a postupy...

Reklama
Reklama