Jen co jsme se rozjeli, už jsme stáli
Pozemek přepsat na katastru byla sranda. Za 20 dní přepsáno. V průběhu přepisu pozemku jsme oslovili projektanta. Představili mu naši představu o domu a on nás seznámil s tím co nás čeká. Protože celou stavbu chci řešit svépomocí, tak jsme se domluvili co si zařídíme sami a co bude zařizovat projektant a od toho se odvíjela i cena.
Odstranění starého domu na pozemku
Jelikož na pozemku stál stávající domek cca 76 m2, bylo potřeba ho odstranit. Plán byl jasný. Domek stojí na místě budoucí terasy a nápad byl, využít stávající podlahu v domě, jako podklad pro terasu za domem. Proběhlo přepočítání výšek z podkladů od geodeta(ky) a stanovili jsme budoucí 0 (nulu) nového domu +10 cm nad stávající podlahou starého domu. V terénu to vyšlo krásně. Od příjezdové cesty až k domu, bude chodník se sklonem 5°, paráda. A teď přišlo to horší.
Cesta na stavební úřad a domluvit se, jak na to. Na stavebním úřadě jsem zjisti, že domek je vlastně černá stavba a pro demolici, je potřeba nejdřív dům zlegalizovat. Myslel jsem, že budu mít infarkt. Na stavebním úřadě jsme se nakonec domluvili ke spokojenosti všech a bylo potřeba udělat pasport stavby, na základě kterého dům zlegalizují. Oslovil jsem tedy projektanta a zahájili jsme potřebné kroky. Asi po 10 dnech jsem měl pasport na stole a zanesl jsem ho na stavební úřad.
Začátek projektování
Projektant předložil první návrh studie domu s tím, že si nad to máme sednout a podívat se co budeme chtít upravit. Úprav nebylo mnoho. Přehodili jsme technickou místnost s WC, kdy jsme technickou místnost dali vedle dětského pokoje a WC blíž k obýváku. Projektant sehnal všechny vyjadřovačky, nechali jsme změřit radon, a bylo potřeba nechat udělat PENB štítek budoucího domu. A projektant přišel s dotazem, z čeho vlastně budeme dům stavět, jaké použijeme zdivo. Já jsem představu už měl a protože jsem to konzultoval s několika zedníky, něco si přečetl na internetu a já jsem odpůrce polystyrenu, takže chci zdivo, které nemusím zateplovat. Volba byla jasná, jdeme do Ytongu Lambda 375 nebo 450. Oslovil jsem Ytong, sešel se s jejich zástupcem a nechal jsem si pár věcí vysvětlit a nebylo co řešit. Přesvědčili mě. Info jsem předal projektantovi a začal pracovat na studii domu. Já jsem mezi tím pracoval na umístění domu na pozemku. Umístit dům tak, aby nebyli nikde zbytečně malé pásy pozemku kolem domu a zůstalo co nejvíce místa mezi domem a stodolou pro stání na auta a zahrádku se skleníkem. Za domem je plánovaný bazén a terasa. Na asi 50 pokus jsem dům na pozemku umístil.
Opět na stavební úřad
Projektant pracoval docela rychle a po pár týdnech jsem měl projekt domu ke stavebnímu povolení doma. Problém byl, že nemám ještě zbouráno. Demoliční záměr ležel na stavebním úřadě už 4 měsíce a nic se nedělo i po několika urgencích. Takže jsem navštívil stavební úřad a nakonec pomohla rozmluva s vedoucím odboru a vše se hnulo. Do 14 dnů jsem měl povolení k odstranění stavby. Na stavebním úřadě jsme ještě zkonzultovali projekt domu a narazili jsme na další problém. Hlavní stavba na pozemku je stodola a má číslo popisné, tzn. že podle územního plánu je pozemek zastavěný ze 100% a nedá se na něm už stavět. Myslel jsem že budu mít druhý infarkt. Stavební úřad rozhodl, že je potřeba udělat změnu užívání stavby ze stodoly na která je zapsaná na katastru, jako rodinný dům udělat oficiálně stodolu. Změnu užívání stavby, lze udělal na základě pasportu stavby. Takže zase oslovit projektanta. Stodolu jsem nakonec nakresli v AUTOCADu sám, předal projektantovi a ten jen udělal drobné kosmetické úpravy a zase cesta na úřad. Cca za 2 měsíce vše vyřízeno po několika osobních návštěvách.
Odstranění stavby
Demoliční záměr byl schválený a začal jsme bourat. Odstranil jsem starou střešní krytinu, kterou jsme sundali pro další použití, rozebrali jsme konstrukce střechy a obvodové zdi jsem ručně zboural dovnitř domu. V průběhu bourání jsem řešil, kam se stavební sutí. Na výběr bylo několik variant a nejdražší byla asi za 350 tisíc korun, což jsem řekl, že nedám. Hledal jsem dál a nakonec jsem sehnal kamaráda, který mi 150 tun cihel a omítek odvezl včetně likvidace za 62 tisíc (naložení, odvoz a uložení). Odvoz suti jsme měli za 1 den hotový pracovali jsme od 8 do 16 hodin. Jeden nakladač, 1x Tatra 815 a 1x Mercedes 4,5t s kontejnerem. Nakládka tatry zkušenému bagristovi 78 let trvala asi 10 minut. Auta se nezastavili.
Galerie
Náklady
Název položky | Cena |
---|---|
Odvoz a likvidace suti | 62 000 Kč |
Celkem | 62 000 Kč |