Hydroizolace
V úterý se dělala deska. Do pátečního rána jsme ji polívali. V pátek odpoledne jsem napenetroval obvod pod hydroizolaci a v sobotu natavil asfaltové pásy.
Vyzdění
Další úterý mi konečně ze stavebnin dovezli víc než měsíc objednaný Porfix. Hned odpoledne jsme přesně týden po vybetonování desky vyměřili a založili do malty rohy. Do pátku byl po odpolednech položený mezi provázky na maltu první šár. Od pátku odpoledne do neděle večer jsme měli zpracované všechny dodané tvárnice.
Další šáry se opět zdily na tenkovrstvou zdící maltu. Protože jsem radši objednal míň, aby nebyly přebytky, musel jsem se pro další dvě palety tvárnic otočit s vozíkem do okresního města do DEKu, kde je drží běžně skladem. Nechtělo se mi už po objednání v místních stavebninách zase čekat na dodání.
Do dalšího víkendu jsme vyzdili po úroveň překladů. Poslední šár pod věncem je šikmý pro spádování střechy 2% podle projektu. To znamenalo vyzdění na straně u domu na celou výšku tvárnice, na okapové straně na půlku a po stranách dořezání do nataženého provázku.
Armování překladů a věnce
Všechny překlady oken a dveří jsou v posledním šáru pod věncem, takže jsem je bednil a armoval spolu s věncem. Vrata do garáže mají na šířku 350cm, zbylé otvory jsou do dvou metrů. Nejdřív jsem vše prkny obednil a pak do bednění vyvázal armatury.
Na překlady jsem dospod použil čtyři šestnáctky pruty a nahoru dvě desítky do třmínků 15x20 cm ze šestky po 12,5cm „naležato“. Přesahy překladů přes otvory jsou 30cm. Nad armaturami překladů jsem vyvázal věnec ze stejných třmínků a desítek roxorů. Třmínky věnce jsem vázal po 20 cm. Koš věnce leží na koších překladů, nad zdivem jsou přidána distanční kolečka. Pruty v rozích jsou prostřídány a přidány L příložky.
Při vázání věnce na domě jsem si vystrčil asi metr pruty v místě budoucího věnce garáže, teď jsem se na ně po roce napojil. Po dokončení jsem ještě zboku propojil armatury překladů příložkami nařezanými ze šestky (na obrázku je pětka - změněno po konzultaci s projektantem) karisítě (oka 10x10) s armaturou věnce, abych nad otvory vytvořil spřažený nosník. Celou tuto sestavu je potřeba vybetonovat naráz.
Jak mi vysvětlil projektant, bez tohoto spřažení by smyková výztuž vůbec nefungovala. Je ve svislém směru přerušená v místě největšího smykového napětí ve styku mezi košem překladu a věnce. Třmínky zde plní pouze konstrukční funkci pro vyvázání košů. Úplně s tím nesouzním. Podle mě by se to bez spřažení chovalo minimálně stejně jako samostatné nosníky položené na sebe a v těch třmínky jako smyková výztuž fungovat budou. Ideální by bylo nad otvory vázat a propojovat armatury překladů a věnce do vysokých třmínků a dokonce nějakou výztuž ušetřit. To si umím představit při vázání vodorovného věnce.
U věnce ve spádu jsem si na to netroufnul, proto jsem to dělal takhle. Nad otvor garáže jsem ještě do armatur vložil na každý konec dovnitř čtyři pruty desítky diagonálně. Nic se nepočítalo, inspiroval jsem se tabulkami v technickém listu překladů Porotherm KP XL. Armatura rezervou vyhoví pro nosník garážových vrat, pro zbylé otvory je silně předimenzována.
Zalití věnce a překladů
Na vylití jsem objednal necelé 3 kubíky betonu C25/30. Opět s pumpomixem. Těch pár tisíc navíc mi stálo za ušetřený čas a nervy s nejistou kvalitou betonu míchaného svépomocí. V prvním kroku jsme přejeli a nahrubo zhutnili překlady.
S minimální prodlevou následovalo vylití, zhutnění a srovnání věnce. Beton jsem hutnil elektrickým vibrátorem. Nepovedl se mi výpočet, takže jsme museli deset koleček domíchat. Pořád je to lepší varianta, než kdyby těch deset koleček bylo navíc. Pohlídal jsem si, aby ve věnci nad překlady byl beton z mixu, doma domíchaný leží nad plnou zdí.